همه چیز درباره مهاجرت ایرانیان

همه چیز درباره مهاجرت ایرانیان

مهاجرت یکی از کلیدواژه‎هایی است که زیاد در گوگل سرچ می‎شود و در جمع‎های مختلف زیاد از آن حرف زده می‎شود. خصوصا برای کشورهایی که وضع اقتصادی خوبی ندارند و شغل به نسبت جمعیت کم است افراد زیادی به مهاجرت فکر  می‎کنند. اما مهاجرت کار ساده‎ای نیست. از بین کسانی که به مهاجرت فکر می‎کنند تنها عده کمی  از آنها موفق می‎شوند. در این یاداشت می‎خواهیم درباره شرایط مهاجرت، مشکلات مهاجرت و بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان حرف بزنیم. با پارس توریسم همراه باشید.

مهاجرت

مشکلات مهاجرت

ضروری‎ترین نکته که باید قبل از مهاجرت بدانید؛ آگاهی کامل درباره شرایط کشوری است که قصد دارید به آن مهاجرت کنید. مهاجرت  به خودی خود سخت است و همیشه انسان را با غم و اندوه دوری و غربیت از وطن، خانواده و دوستان همراه می‎کند، از این رو اگر کشوری را انتخاب کنید که شرایط مناسبی برای مهاجران ندارد این غم و اندوه دوچندان می‎ شود.

در واقع شما باید در درجه اول بدانید که مهاجرت شما را با شرایط جدیدی روبه رو می‎سازد. شاید مجبور شوید زندگیتان را از نو بسازید. شغل خود را از دست می‎دهید، دوستی ندارید و تا پیدا کردن دوست جدید ممکن است فشار روانی زیادی به شما وارد شود و همچنین از خانواده دور می‎شوید. همچنین این یک حقیقت است که کشورهای جهان اول خصوصا کشورهای اروپایی نگاهی نژادپرستانه و از بالا به پایین دارند. این نگاه کار شما را در این کشورها به مراتب سخت‎تر می‎کند. اینها تنها نمونه‎هایی از مشکلات مهاجر ت است اما، اگر عزم شما برای مهاجرت راسخ باشد پس راهی برای کنار زدن این  مشکلات پیدا خواهید کرد.

شرایط مهاجرت

برای شروع باید حداقل شرایط اولیه برای مهاجرت را داشته باشید. اگرچه پشتکار  و تلاش و کوشش لازم است اما داشتن سرمایه کافی برای اقدام به مهاجرت اولین نکته ضروری است. اگرچه مهاجرت تحصیلی ارزان‎ترین نوع مهاجرت محسوب می‎شود اما برای آن هم باید بودجه مورد نیاز را تامین کنید.  در صورتی که سرمایه اولیه برای مهاجرت را ندارید به دنیال یافتن راهی برای مهاجرت بی تردید تلف کردن وقت است. بهتر است این زمان را برای تهیه سرمایه مورد نیاز استفاده کنید. هدفتان را مشخص کنید. به این معنی که می‎خواهید برای کار، تحصیل، سرمایه‎گذاری و… مهاجرت کنید. اگر تصمیم به مهاجرت کاری دارید بهتر است مهارت‎های خود را افزایش دهید زیرا معمولا کشورهای دیگر به نیروهای ماهر و متخصص نیاز دارند و کسانی که مهارت خاصی ندارند در مهاجرت کاری موفق نخواهند شد.  برای مهاجرت لازم است یا خود از سواد بالایی برخوردار باشید یا قصد تحصیل داشته باشید که در این صورت هم باید وضعیت تحصیلی شما خوب باشد. کشورهای جهان اول دانش‏بنیان هستند و برای کسانی که از سواد بالایی برخوردارند احترام قائل‎اند. اگر اقوام درجه یک یا دوست و آشنایی در کشوری که می‎خواهید به آن مهاجرت کنید دارید که بسیار نکته مثبتی است زیرا می‎ توانید در مواقع ضروری روی کمکشان حساب کنید. اما اگر ندارید  قبل از سفر مطمئن شوید می‎توانید به خود اتکا کنید و زندگی خود را اداره کنید. بهتر است از راه‎های قانونی مهاجرت کنید، راه‎‎هایی که منجر به پناهندگی می‎شود شرایط را برای شما بسیار سخت می‎کند و ممکن است شما نتوانید دوام بیاورید و راه برگشتی هم ندارید.در نهایت پس از اینکه شرایط اولیه را آماده کردید سعی کنید از مشاوره مهاجرت و یا یک وکیل خوب که در زمینه مهاجرت کار می ‎کند کمک بگیرید.

مهاجرت

راحتترین کشورها برای مهاجرت

همه مردم مهاجرت به کانادا و کشورهای اسکاندیناوی را دوست دارند زیرا این کشورها از نظر سطح رفاه حرف اول را در دنیا می‎زنند اما؛ ابتدا باید در نظر بگیرید شرایط مهاجرت به این کشورها چقدر دشوار است. اگر نمی‎توانید تمام شرایط مهاجرت را به بهترین نحو فراهم کنید؛ سعی کنید روی راحت‎ترین کشورها برای مهاجرت سرمایه‎گذاری کنید.

در میان کشورهای اروپایی، کشور اسلواکی را باید راحت ‎ترین گزینه برای مهاجرت دانست. این کشور ارزان‌‎‎ترین و کم هزینه‎ترین کشور اروپایی برای مهاجرت است. زیرا هم جمعت جوان کمی دارد و هم احساس نیاز به تخصص‎هایی مانند پزشکی و مامایی باعث می‎شود مسئولان اسلواکی از مهاجرانی که تحصیلاتی در این زمینه دارند استقبال کنند. در مورد کارهای دیگر نیز شرایط اسلواکی راحت از دیگر کشورهای اروپایی است. برای مثال برای ثبت شرکت در این کشور نیاز به سرمایه‎گذاری ندارید. از دیگر مزایای انتخاب کشور اسلواکی برای مهاجرت باید به امکان کار و زندگی در تمام کشورهای حوزه شینگن، عدم نیاز به زندگی در اسلواکی و اخذ اقامت برای همه اعضای خانواده به‎صورت همزمان (در صورت تکفل) اشاره کرد.

مهاجرت به اسلواکی

کشور دیگری که مهاجرت به آن نسبتا آسان است؛ آرژانتین می‎باشد. راه اقامت دائم گرفتن در این کشور این است که ۵ سال بدون هیچ جرم قضایی در این کشور زندگی کنید. پس از آن اجازه کار و شهروندی خواهید گرفت. مهاجرت به این کشور مزایا و  معایبی دارد. نژادپرستی کمتر نسبت به کشورهای اروپایی، دسترسی به خدمات جهانی بهداشت درمان، حق دعوت از افراد خانواده برای مهاجرت و آموزش رایگان از مزایای مهاجرت به آرژانتین است. عیب این کشور هم این است که کشورهای آمریکای جنوبی به‎ طور کلی از خدمات رفاهی و وضعیت اقتصادی مناسبی که کشورهای اروپایی دارند؛ بی بهره هستند و از نظر تورم و پیدا کردن شغل و دیگر مسائل مربوط به اقتصاد  شرایطشان زیاد با کشور خودمان تفاوت ندارد.

مهاجرت به آرژانتین

از دیگر کشورهایی که نسبتا مهاجرت به آنها راحت تر است باید به برزیل، سوئد، ایتالیا و نروژ اشاره کرد.

نوشته همه چیز درباره مهاجرت ایرانیان اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *