همه چیز درباره مالدیو

راهنمای سفر به مالدیو

پارس توریسم؛ مالدیو یکی از کشورهای جنوب شرق آسیاست که به‎عنوان یک مقصد مناسب برای زوج‎ها، ماه عسل و علاقمندان به طبیعت شناخته می‎شود. مالدیو می‎تواند سفر مفرحی برای شما و انتخابی مناسب برای یک جهانگردی خوب باشد. امکانات غواصی، جنگل‎های زیبا، تفریحات آبی و … همگی جزئی از سفر به مالدیو هستند. نکته مهم و قابل توجه این است که شما با هزینه نسبتا کمتری نسبت به دیگر کشورهای آسیای جنوب شرقی می‎توانید به این سفر بروید. زبان رسمی مردم مالدیو دیوهی و واحد پولشان دوفیه است. آب‎و هوای این کشور در تمام طول سال گرم و استوایی است. فصل بارانی این جزیره بیشتر در ماه‎های ژوئن و ژولای می‎باشد اما، دمای هوا معمولا به کمتر از ۲۵درجه سانتی‎گراد نمی‎رسد. بنابراین درباره زمان  مناسب برای سفر به مالدیو باید گفت با توجه به آب‎هوای این کشور در تمام روزهای سال می‎توانید به مالدیو سفر کنید. این مساله ۲مزیت دارد؛ یکی اینکه هزینه‎ها در تمام ایام سال تقریبا برابر است و دوم اینکه این جزیره فصل بسیار شلوغ گردشگری ندارد.

برای سفر به مالدیو چقدر پول لازم است؟

برای هزینه‎های سفر به مالدیو باید ۴فاکتور مهم را در  نظر بگیرید.۱)هزینه‌‎های محل اقامت، ۲)هزینه‎های خوراک،۳)هزینه‎های حمل و نقل و ۴) هزینه‎های بازدید و استفاده از جاذبه‎ها و تفریحات توریستی

هزینههای محل اقامت در مالدیو شاید زیاد مشخص نباشد  و البته ربط مستقیم یه این مساله دارد که شما قرار است در کدام قسمت این کشور ساکن شوید. به جز در پایتخت، هیچ هتل دیگر در دیگر نقاط مالدیو وجود ندارد. در این هتل‎ها نیز قیمت اتاق‎های دو تخته حدود هزار و  پانصد روفیه است. معمولا این هتل‎ها امکانات استانداردی دارند. اگر به جز پایتخت خواستید در جایی دیگر از کشور مالدیو اقامت کنید می‎توانید از اقامتگاه‎های خصوصی که سرتاسر این کشور ساخته شده‎اند استفاده کنید. فقط قبل از سفر چک  کنید که آیا جایی که تصمیم دارید اقامت کنید چنین امکانی دارد یا خیر.

هزینه خوراک چیز دیگری است که باید در نظر بگیرید. غذاهای محلی و سنتی مالدیوی‎ها در بازارچه‎های محلی برای هر وعده‎ای حدود ۸۰ روفیه قیمت دارد و هر وعده غذا در رستوران‎های لوکس این جزیره حدود ۳۲۰ روفیه پای شما در می‎آید. اگر هم تصمیم بگیرید خودتان آشپری کنید برای هر وعده غذا باید حدو د ۱۵۰ روفیه در نظر بگیرید.

هزینه حمل و نقل با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به این صورت است. هزینه رفتم به فرودگاه حدودا ۴۰ روفیه، هزینه فرابرهای بین جزیره‎ای حدودا بین ۵۰ تا ۷۵ روفیه و هزینه قایق‎های تندرو بین ۱۵۰تا ۳۰۰ روفیه می‎باشد.

سفر به مالدیو نسبتا ارزان است ولی راه‎هایی برای ارزان‎تر کردن آن نیز هست همانطور که از توضیح بالا مشخص است بیشترین هزینه‎ای که شما در این سفر خواهید پرداخت هزینه اقامت است بنابراین سعی کنید در محمانخانه‎های محلی و یا خانه‎هایی که مردم مالدیو  به مسافران کرایه می‎دهند اقامت کنید . این کار بخش زیادی از هزینه‎های شما را کم می‎کند.

در مالدیو از کجا دیدن کنیم

جاذبه‎های طبیعی در مالدیو بسیار زیاد است که همه آنها ارزش بازدید دارند. جزایر آفتابی، سواحل شنی با چشم‎اندازی رویایی به اقیانوس هند، شنا در آب‎های گرم و لذت لردن از مناظر زیبای جنگل‎های استوایی بخشی از این جذابیت‎هاست. اما بیشتر از همه غواصی در صخره‎های مرجان و زندگی کوتاه مدت با انواع ابزیانی که در این منطقه زیست می‎کنند در میان گردشگران محبوبیت دارد. اگر به مالدیو رفتید حتما سری به صخره‎های مرجانی در غرب جزیره‌ی Farukolhufushi معروف به صخره‎های موزی بزنید. دلیل نام‎گذاری این صخره شباهتشان به موز می‌‎باشد.

در مالدیو ساحل‎های زیادی برای رفتن وجود دارد که بهتر شما برای صرفه‎جویی در وقت یکی از این ساحل‎ها را انتخاب کنید. بهترین گزینه‎ها سواحل مادهو، فول هادهو و آیسدهو می‎یاشد.

بهشت پنهان یکی دیگر از مناطقی است که نباید بازدید از آن را از دست بدهید. در این منطقه می‎توانید با فرهنگ و آداب و رسوم محلی مالدیوی‎ها آشنا  شوید. از جاذبه‎های دیگر این بهشت پنهان باید به دریاچه آب شیرین و جزیره‎ هارا اشاره کرد. یکی از تفریحاتی که توصیه می‎شود حتما در طول سفر به مالدیو آن را امتحان کنید اسپا و ریزورت زیر آب می‎باشد.این مجموعه در شمال غربی ماله در قلب  یک تالاب آرام قرار گرفته است. شما می‎توانید در این منطقه از خانه‎های ییلاقی لوکس، مناظر زیبا و زیست دریایی فوق‎العاده لذت ببرید.  در سفر ووبه مالدیو حتما از بازار محلی ماله نیز دیدن کنید و فرهنگ این مردم را از نزدیک لمس کنید. دیدن فرهنگ‎ها و آداب و رسوم مختلف قطعا یکی از مهم‎تریت بخش‎های هر سفری است.

در مالدیو چه بخوریم

یکی از هیجان‎انگیزترین بخش‎های سفر غذاهای سنتی و محلی جایی است که به آن سفر کرده‎اید. شما می‎توانید از سبک آشپزی و غذاهای هر جایی اطلاعات زیادی   درباره فرهنگ انجا کسب کنید. مالدیوی‎ها از نارگیل بیش از هر چیز به‎شکل‎های مختلف در غذاهای خود استفاده می‎کنند.از روغن آن برای سرخ کردن غذا، از نارگیل رنده شده و شیر نارگیل نیز در بسیاری از غذاهای دیگر استفاده می‎کنند.

ماهی یکی دیگر از مواد غذایی جدا نشدنی از غذاهای مردم مالدیو است. جای تعجب ندارد زیرا آنها در کنار اقیانوس هستند و ماهی و ماهیگیری جز جدانشدنی فرهنگشان می‎باشدسوپ ماهی معطر از جمله غذاهای محبوبی است که با ماهی درست می‎شود.ادویه‎های مخصوص و لیمو است که این سوپ را خوش طعم می‌‎کند.  سمبوسه سکس از غذاهای پرطرفدار در   مالدیو است، البته سمبوسه در بسیاری از کشورهای دنیا طبخ می‎شود و تفاوت آنها با در ادویه‎ها و خمیر و همچنین برخی مواد دیگری است که استفاده  می‎ شود.  سلاد  Boshi  mashuni یکی دیگر از سالادهایی است که  در مالدیو طرفداران زیادی دارد.  در این سالاد از گل موزد خورد شده، نارگیل تازه و ادویه‎جات مختلف اس استفاده می‎شود.

نوشته همه چیز درباره مالدیو اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *