همه چیز درباره فرودگاه نوشهر

اگر فکر می‌کنید که همه مسافران با ماشین به شهرهای شمالی مثل نوشهر می‌روند، در اشتباهید. خیلی‌ها ترجیح می‌دهند بی‌دردسر بلیط هواپیما بخرند و یک ساعت بعد در مقصد پیاده شوند. برای همین هم هست که فرودگاه نوشهر سالانه چند هزار مسافر را به خودش می‌بیند.  

فرودگاه نوشهر کجاست؟

باند پرواز

نوشهر، نزدیک‌ترین بندر به تهران است و گذشته از سفرهای تفریحی، خیلی‌ها برای سفر کاری به این بندر می‌روند. فرودگاه، در جاده نوشهر به چالوس، خیابان کریمی قرار گرفته و از مرکز شهر تا اینجا ۸ دقیقه راه است.

برای پرواز برگشت، هر جای شهر که باشیم، خیلی راحت می‌توانیم خودمان را به فرودگاه برسانیم.

از باغ گیاهشناسی که به‌طرف فرودگاه نوشهر حرکت کنیم، حدود ۱۳ دقیقه در راه هستیم. کافی‌ست خیابان ۱۵ خرداد را بگیریم و مستقیم برویم. اگر بخواهیم تا آخرین لحظه‌های پیش از سفر کنار دریا بمانیم، از ساحل تا فرودگاه حدود ۹ دقیقه راه است.

فرودگاه نوشهر، فرودگاه با قدمتی‌ست. در سال ۱۳۳۲ ساخته‌ شده و اول فقط یک باند خاکی داشته، اما کم‌کم امکانات بیشتری به آن اضافه شده. در سال ۱۳۶۲ ترمینال جدیدش افتتاح شده و این روزها مساحت کل فرودگاه به ۸۵ هکتار می‌رسد.

از تهران که سوار هواپیما شویم، حدود ۳۲ دقیقه در پرواز هستیم. از مشهد، پرواز طولانی‌تری خواهیم داشت؛ یعنی ۱ ساعت و ۲۴ دقیقه.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره فرودگاه یزد

فرودگاه نوشهر به مقصد چه شهرهایی پرواز دارد؟

اطلاعات فرودگاه نوشهر

ما با فرودگاهی داخلی و همگانی روبه‌رو هستیم. در هفته حدود ۳۸ پرواز در اینجا انجام می‌شود که بیشترشان به تهران و مشهد است. در این فرودگاه به مقصد اهواز و شیراز هم پرواز وجود دارد.

اگر بخواهیم بلیط لیست انتظار تهیه کنیم یا تاریخ بلیط را تغییر دهیم، می‌توانیم به دفتر شرکت هواپیمایی آسمان در ترمینال برویم.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره فرودگاه شیراز

اطلاعات پرواز فرودگاه نوشهر

بلیط هواپیما که در دست‌مان باشد، ممکن است سوالی درمورد مدت تاخیر پرواز یا ساعت به زمین نشستن هواپیما داشته باشیم. در این‌طور موارد می‌توانیم با تلفن ۰۱۱۵۲۳۲۳۱۱۲ تماس بگیریم که اطلاعات فرودگاه نوشهر است. شماره فکس هم ۰۱۱۵۲۳۲۳۱۱۶ است. برای آشنایی بیشتر و خواندن اطلاعات دیگر باید به سایت فرودگاه به آدرس airport.ir/web/noshahr/home سر بزنیم.

این فرودگاه چه امکاناتی دارد؟

سالن انتظار

لحظه‌ای می‌رسد که باید از زیبایی‌های نوشهر دل بکنیم و راهی فرودگاه شویم. در فرودگاه نوشهر، ترمینالی می‌بینیم که امکانات معمول را دارد. رستوران و کافه هم برای استراحت و کوتاه کردن وقت انتظار خوب است و هم برای خوردن یک میان وعده.

می‌شود تا قبل از زمان پرواز کارهای بانکی‌مان را در شعبه بانکی ترمینال فرودگاه انجام دهیم. همچنین چند فروشگاه برای خرید و گشت‌ زدن و جایگاه سوخت در محوطه فرودگاه پیدا می‌کنیم. مثل هر فرودگاه دیگری، غرفه مربوط به اشیای گمشده و باربری در اینجا درنظر گرفته شده.

همچنین می‌توانیم ماشین را به پارکینگ بسپاریم. برای توقف کوتاه ورودی پرداخت می‌کنیم و برای پارک طولانی هزینه‌‌ها بیشتر می‌شود.

نوشته همه چیز درباره فرودگاه نوشهر اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *