همه چیز درباره فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد تهران یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های ایران است. جایی که گریه و خداحافظی‌های زیاد و خنده‌های از ته دل زیادی را به خود دیده. چند سالی‌ست که فقط پروازهای داخلی از این فرودگاه انجام می‌شود، بنابراین از شدت آن گریه‌ها و خنده‌ها هم کاسته شده.  

مهرآباد کجاست؟

آدرس فرودگاه مهرآباد تهران

مهرآباد در جنوب غربی پایتخت و نزدیک میدان آزادی،‌ در خیابان معراج قرار گرفته.  قدمت این فرودگاه به سال ۱۳۱۷ و دوره پهلوی اول برمی‌گردد و اسمش از روستایی می‌آید که در آنجا قرار داشته. اگرچه الان دیگر خبری از روستا نیست و هواپیماها در دل شهر از باند پرواز بلند می‌شوند.

این فرودگاه که فیلم‌های زیادی هم در آن ساخته شده، در ابتدا با ۲۰ فروند هواپیما کارش را شروع کرده، اما حالا تعداد این هواپیماها زیاد شده.

قبل از شروع به کار فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، همه پروازهای داخلی و خارجی از همین‌جا انجام می‌شد و مهرآباد، تنها فرودگاه پایتخت بود. اما حالا دیگر اینجا، یکی از پررفت‌وآمدترین فرودگاه‌های کشور است که روزانه تعداد زیادی مسافر و بار را جابه‌جا می‌کند و به پروازهای داخلی و حجاج اختصاص دارد. فقط در سال ۲۰۱۵ حدود ۱۳۳ هزار پرواز ورودی و خروجی در مهرآباد ثبت شده.

ترمینال های فرودگاه مهرآباد کدامند؟

ترمینال 1 فرودگاه مهرآباد

سال‌ها مسافران از ۲ ترمینال رفت‌وآمد می‌کردند، تا این‌که کم‌کم ترمینال‌های تازه‌ای هم ساخته شد. حالا تعداد ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد به ۶ تا رسیده است.

ترمینال ۴ فقط برای پروازهای خروجی فرودگاه مهرآباد و ترمینال ۶ به پروازهای ورودی اختصاص دارد.  این را هم بگوییم که ترمینال ۲ همچنان شلوغ‌ترین ترمینال فرودگاه است.

اگر مقصد پروازتان داخلی است یا برای استقبال به فرودگاه می‌روید، باید بدانید به کدام ترمینال بروید. از روی بلیط یا اطلاعات پرواز می‌توان ترمینال را پیدا کرد.

ترمینال ۱ پروازهای خروجی شرکت‌های هواپیمایی زاگرس، کیش‌ ایر و وارش را پوشش می‌دهد. در ترمینال ۲ پروازهای ورودی کیش‌ ایر، زاگرش و وارش و پروازهای ورودی و خروجی ایرلاین‌های ایران‌ ایر، آتا، کارون، ایران ایر تور، قشم ایر و معراج انجام می‌شوند.

ترمینال ۴ هم پذیرای مسافران پروازهای خروجی شرکت‌های هواپیمایی ماهان، کاسپین، تابان، اترک، آسمان، پویا، ساها و سپهران است. پروازهای ورودی شرکت‌های هواپیمایی ماهان، کاسپین، آسمان، تابان، اترک، ساها، سپهران و پویا، وارد ترمینال ۶  می‌شوند.  فقط مسافران پروازهای حج تمتع و عمره از ترمینال‌های ۳ و ۵ رفت‌وآمد می‌کنند.

اگر با ماشین شخصی به فرودگاه بیایید، ماشین را در پارکینگ پارک می‌کنید. در این فرودگاه دو پارکینگ طبقاتی ساخته شده که یکی برای دسترسی به ترمینال‌های ۱ و ۲ است و ۳ هزار ماشین در آن جا می‌گیرند. پارکینگ دوم کمی کوچک‌تر است و برای ۱۲۰۰ ماشین جا دارد.

پارکینگ دوم روبروی ترمینال ۴ و ۶ قرار گرفته. برای رفت‌وآمد حجاج هم مقابل ترمینال ۵ پارکینگ درنظر گرفته شده که ظرفیتش ۷۵۰ خودرو است.

بیشتر بخوانید: شرایط خرید بلیط هواپیما برای کودکان چگونه است؟

ترمینال های فرودگاه چه امکاناتی دارند؟

سالن انتظار فرودگاه مهرآباد

در پایانه یا ترمینال‌ها مثل هر فرودگاه دیگری امکانات عمومی مثل رستوران و فروشگاه وجود دارد. اگر تا پرواز زمان خالی داشتید، می‌توانید به فروشگاه‌ها سری بزنید.

در هر ترمینالی که باشید، رستوران، فست‌فود، کافی‌شاپ و ساندویچ، دستگاه خودپرداز، بانک، فروشگاه‌هایی مثل سوغات‌، غرفه کتاب، نمازخانه و اتاق مادر و کودک پیدا می‌کنید.

از وزن بار مجاز هواپیما مطلع شوید.

اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد

اطلاعات پرواز فرودگاه مهرآباد

ممکن است بخواهید برای اطلاع از ساعت پروازهای ورودی فرودگاه مهرآباد، مدت تاخیر پرواز یا موارد دیگر با فرودگاه تماس بگیرید، پس خوب است که شماره‌های ضروری و شماره‌های اطلاعات فرودگاه مهرآباد را هم بدانید.

شماره اطلاعات پرواز مهر‌آباد: ۱۹۹

شماره اطلاعات پرواز ترمینال ۱: ۶۱۰۲۳۱۸۳

شماره اطلاعات پرواز ترمینال ۲: ۶۱۰۲۳۱۸۹

شماره اطلاعات پرواز ترمینال ۴: ۶۱۰۲۳۱۸۷

شماره اطلاعات پرواز ترمینال ۶: ۶۱۰۲۳۱۹۶

مرکز تلفن فرودگاه مهرآباد: ۱۶۱۰۲

سامانه پیامکی: ۳۰۰۰۱۹۹

شماره مدیریت فرودگاه: ۶۶۰۲۵۳۴۳

می‌توانید لیست پروازهای فرودگاه مهرآباد را هم در سایت فرودگاه یعنی mehrabad.airport.ir ببینید و زمان پروازهای خروجی مهرآباد را چک کنید.

بیشتر بخوانید: هزار توی کنسل کردن بلیط هواپیما

نکته‌های مهم

۲۰ دقیقه پیش از ساعت پرواز، پذیرش مسافر تمام می‌شود. پس حتما یک ساعت قبل از پرواز در سالن باشید.

اگر وزن بار شما از ۲۰ کیلوگرم بیشتر شد، باید جریمه اضافه بار بپردازید. کیف دستی که همراه‌تان به کابین هواپیما می‌برید، نباید بیشتر از ۴ کیلوگرم وزن داشته باشد. مجموع اندازه‌هایش هم نهایتا می‌تواند ۱۱۵ سانتی‌متر باشد.

دسترسی به فرودگاه

دسترسی به فرودگاه

نزدیک‌ترین میدان به فرودگاه، میدان آزادی است. هرجای شهر که باشید کافی‌ست خودتان را به میدان آزادی برسانید. اگر رانندگی می‌کنید، از میدان، تابلوهای راهنما را باید دنبال ‌کنید. تاکسی‌های خطی از میدان آزادی شما را به فرودگاه می‌برند.

اما در همه جای دنیا ارزان‌ترین راه رفتن به فرودگاه، مترو است. باید خط ۴ مترو یا خط زرد یعنی خط کلاهدوز به اکباتان را سوار شده و در ایستگاه بیمه پیاده ‌شوید. بعد به ایستگاه ترمینال ۱و ۲ یا ایستگاه ترمینال ۴ و ۶ می‌روید و باتوجه به مقصدتان، یکی را سوار می‌شوید.

مسافرانی که با پروازهای ورودی مهرآباد در ترمینال‌ها پیاده می‌شوند، همین چند راه را پیش رو دارند. تاکسی، اتوبوس و مترو. در مهرآباد تاکسی زرد ویژه فرودگاه وجود دارد. از داخل سالن خروجی برای اتوبوس یا تاکسی فیش تهیه می‌کنید.

نوشته همه چیز درباره فرودگاه مهرآباد اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *