همه چیز درباره فرودگاه شیراز

هر قدر هم که از شیراز دور باشیم، بهار که برسد سخت بتوانیم از خیر سفر به شیراز بگذریم. هرچند سفر به این شهر از شهرهای مختلف با قطار و اتوبوس ممکن است، اما اگر نخواهیم پشت فرمان بنشینیم و سفر طولانی با قطار و اتوبوس را هم به جان بخریم، بهترین راه برای رسیدن به شیراز، خرید بلیط هواپیما و پیاده شدن در فرودگاه شیراز است.

فرودگاه شیراز کجاست؟

فرودگاه شهید دستغیب شیراز

یکی از مهمترین ویژگی‌های فرودگاه شیراز دسترسی آسان به آن است. به صورت کلی شیراز ناوگان حمل و نقل عمومی خوبی دارد و در سفر به این شهر می‌توانیم با خیال راحت روی ناوگان اتوبوسرانی، مترو و تاکسی‌های این شهر حساب کنیم.

برای رسیدن به فرودگاه شیراز با خودرو شخصی باید به طرف جاده شیراز – بندرعباس برانیم. در انتهای بلوار فردوس به میدان گل سرخ می‌رسیم. از آنجا به طرف میدان شاه چراغی که برویم، به فرودگاه می‌رسیم. جز این می‌توان از مترو شیراز هم برای رسیدن به فرودگاه استفاده کرد.

خط یک مترو شیراز ما را به میدان گل سرخ می‌رساند و از آنجا تا فرودگاه راه چندانی نداریم. علاوه بر اینها برای رسیدن به فرودگاه شیراز می‌توانیم از خط اتوبوس ویژه فرودگاه یا تاکسی‌هایی که ۲۴ ساعته از هر نقطه شهر به فرودگاه می‌روند استفاده کنیم. اگر در دورترین نقطه شیراز از فرودگاه هم باشیم کمتر از نیم ساعت راه تا رسیدن به آن فاصله داریم.

بیشتر بخوانید: چه مراحلی را باید قبل از سوار شدن به هواپیما طی کرد؟

دومین فرودگاه مجهز ایران

فرودگاه بین المللی شیراز

شیراز دو فرودگاه دارد که با عنوان فرودگاه قدیم و جدید از آنها نام برده می‌شود. فرودگاه جدید شیراز همان فرودگاه بین‌المللی این شهر است که با عنوان فرودگاه شهید دستغیب هم شناخته می‌شود. این فرودگاه، ۵۸ سال پیش یعنی در سال ۱۳۴۰ راه‌اندازی شده و حالا جزو بهترین فرودگاه‌های ایران به شمار می‌رود.

فرودگاه شیراز بعد از فرودگاه بین المللی امام خمینی، مجهزترین فرودگاه ایران از لحاظ تجهیزات ناوبری و الکترونیک است. این فرودگاه پر رفت‌و‌آمدترین فرودگاه جنوب و چهارمین فرودگاه پررفت و‌آمد ایران است. فرودگاه بین المللی شیراز دو باند پرواز و دو ترمینال مجزا برای پرواز‌های داخلی و خارجی دارد. اگر می‌خواهیم از این فرودگاه پرواز داخلی داشته باشیم باید به ترمینال شماره یک و اگر قصد سفر از فرودگاه شیراز به خارج از کشور را داریم باید به ترمینال شماره دو برویم.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره فرودگاه اصفهان

فرودگاه شیراز به چه مقاصدی پرواز دارد؟

پروازهای خارجی شیراز

از فرودگاه بین المللی شیراز می‌توانیم به بیش از ۲۰ مقصد داخلی و حدود ۱۵ مقصد خارجی به صورت منظم پرواز کنیم. همچنین این فرودگاه امکان ایجاد مسیر هوایی به حدود ۱۰ مقصد داخلی و خارجی دیگر را هم دارست. مهمترین ایرلاین‌های داخلی و همچنین ایرلاین‌های منطقه از جمله ایرعربیا، فلای دبی، قطر ایرویز و تیلویند ایرلاینز از فرودگاه شیراز به دیگر فرودگاه‌ها پرواز دارند. خود این فرودگاه، ایرلاتینی به اسم سپهران دارد.

از شیراز امکان سفر هوایی به تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، اهواز، ساری، نوشهر، بندرعباس، لارستان، آبادان، بوشهر، کرمان، کرمانشاه، لامرد، کیش، قشم، لاوان، سیری، ماهشهر، خارک، عسلویه و رشت وجود دارد.

همچنین یکی از بهترین پرواز‌های ایران به مقاصد دبی، ابوظبی و شارجه از این فرودگاه انجام می‌شود و برخی مسافران ترجیح می‌دهند برای استفاده از این پرواز از شهر‌هایی مثل بوشهر، بندرعباس و کرمان به شیراز سفر کنند.

علاوه بر این از فرودگاه شیراز می‌توان به اتریش، مالزی، سوریه، قطر، عمان، کویت، ترکیه، عراق، بحرین، عربستان، ارمنستان، آذربایجان و گرجستان هم پرواز کرد. این فرودگاه ظرفیت پذیرش سالانه ۱۰ میلیون مسافر داخلی و خارجی را دارد.

امکان صدور ویزا

سالن پروازهای خارجی فرودگاه شیراز

در فرودگاه شیراز امکان صدور ویزای گردشگری دو هفته‌ای برای شهروندان بیشتر کشورهای دنیا وجود دارد. هر توریست خارجی، جز شهروندان آمریکا، کانادا، کلمبیا،بریتانیا، پاکستان،عراق،افغانستان،اردن، بنگلادش و سومالی امکان دریافت ویزا در این فرودگاه را در مدت کمتر از ۱۵ دقیقه دارد. در فرودگاه شیراز باجه ارزی برای تبدیل پول کشور‌های مختلف به ریال و برعکس آن هم هست.

فرودگاه شیراز چه امکاناتی دارد؟

چند مورد هست که برای مسافران هواپیما اهمیت دارد. یکی از مهمترین موارد پارکینگ فرودگاهی‌ست که می‌خواهیم از آن به مقصدی دیگر پرواز کنیم. در فرودگاه شیراز سه پارکینگ برای کسانی که خودرو شخصی دارند در نظر گرفته شده.

ظرفیت پارکینگ طبقاتی این فرودگاه ۷۵۰ دستگاه خودرو، پارکینگ رو باز ۱۲۰ خودرو و پارکینگ رو باز ترمینال خارجی ۸۰۰ خودرو است. امکان دیگری که برای مسافران این فرودگاه هست، وجود هتل در در محل فرودگاه است. اگر تمایل به استفاده از هتل فرودگاه را هم نداریم فاصله اینجا تا نزدیک‌ترین هتل شیراز حدود ۱۰ کیلومتر است.

نوشته  همه چیز درباره فرودگاه شیراز اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *