همه چیز درباره فرودگاه رشت

دلایل زیادی وجود دارد که رشت بین مسافران محبوب باشد. از غذاهای خوشمزه و بازار رنگارنگش تا جاهای دیدنی و زیبایی‌های دیگر. بعضی‌ها برای رسیدن به رشت بی‌طاقت‌اند و دلشان می‌خواهد سریع از ورودی شهر بگذرند و در میدان شهرداری باشند.

پیشنهاد ما به این عده سفر با هواپیماست. اگر با هواپیما به رشت برویم، خیلی سریع و راحت به‌مقصد می‌رسیم؛ تا میان‌وعده‌ هواپیما را بخوریم، در فرودگاه رشت پیاده شده‌ایم. اینجا، همه دانستنی‌های مورد نیاز از اطلاعات پرواز رشت تا امکانات و راه دسترسی به آن را نوشته‌ایم.

فرودگاه رشت کجاست؟

باند پرواز فرودگاه

تنها کاری که باید انجام دهیم این است که بلیط هواپیما رزرو کنیم، به فرودگاه مهر‌آباد تهران برویم و به شهر باران پرواز کنیم. فرودگاه رشت که این روزها به اسم فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت هم شناخته می‌شود، در بلوار ولی‌عصر و در کیلومتر ۷ جاده رشت به انزلی قرار گرفته.

اینجا، فرودگاهی همگانی یا عمومی‌ست و از نظر آمار رفت‌وآمد، هفدهمین فرودگاه ایران است. در سال ۲۰۱۶ حدود ۴ هزار پرواز از این فرودگاه انجام شد و نتیجه‌ آن جابه‌جایی ۳ میلیون مسافر و ۴ هزار کیلوگرم بار بود. در نوروز سال ۱۳۹۸ تعداد پروازهای ورودی و خروجی آن هم به ۲۳۰ رسید.

پروازمان که به زمین بنشیند و بار را تحویل بگیریم، غرفه تاکسی فرودگاه را خواهیم دید. در این‌جا تاکسی تلفنی و تاکسی بی‌سیم وجود دارد. البته تاکسی‌های گذری و شهری هم آن حوالی پیدا می‌شوند.

از فرودگاه تا بازار رشت که در دل شهر قرار گرفته، حدود ۲۵ دقیقه با ماشین راه است. تا باغ محتشم و عمارت کلاه‌فرنگی حدود نیم ساعت فاصله دارد و تا مرکز خرید گلسار ۱۵ دقیقه.

اگر بخواهیم  بعد از پرواز یک‌راست به انزلی برویم، حدود ۴۰ دقیقه در راه هستیم. با رسیدن به مقصد، برنامه‌ پرواز را چک می‌کنیم. اگر پروازمان تاخیر نداشته باشد، ۴۸ دقیقه پرواز آسوده پیش رو داریم.

این‌ باند پرواز امکان پذیرش ایرباس ای‌۳۸۰ و بوئینگ ۷۴۷ را ندارد و تعداد پروازهای داخلی‌اش از میانگین کشور، کمتر است.

در اینجا برنامه از پیش تعیین‌شده، برای پروازهای خارجی درنظر گرفته نشده. چراکه باید گمرک ۲۴ ساعته، پایانه بار و امکان صدور ویزا را داشته باشد تا فعالیتش در زمینه پروازهای بین‌المللی بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره فرودگاه رامسر

تاریخچه

اولین بار در دهه‌ ۲۰ خورشیدی بود که پای پرواز هواپیما به رشت باز شد. مردم به آن زمین، طیاره یا بالون صحرا می‌گفتند، اما اسم رسمی‌ترش سلیمان داراب بود. عاقبت فرودگاه به‌طور رسمی در سال ۱۳۲۶ افتتاح شد و پروازهای تهران رشت تبریز را پوشش می‌داد. چند سال بعد تعطیل شد. اما داستان پروازها به‌پایان نرسید.

در سال ۱۳۴۴ در بلوار ولی‌عصر کنونی، شروع به ساختن بنای تازه‌ای کردند و سه سال بعد یعنی در سال ۱۳۴۷، رشت دارای اولین فرودگاه مدرن خودش شد.

فرودگاه رشت به مقصد چه شهرهایی پرواز دارد؟

ترمینال 1 فرودگاه بین المللی رشت

از رشت به مقصد ۸ شهر داخلی و ۲ شهر خارجی می‌توانیم سفر کنیم. تهران، اهواز، اصفهان، مشهد، شیراز، کیش، عسلویه و بندرعباس. مقصدهای خارجی آن به استانبول و مدینه محدود می‌شود. پروازهای حجاج به‌مقصد مدینه در زمان‌های مشخصی از سال برقرار است.

پرواز شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر، نفت یا کارون، زاگرس، تابان، آسمان، کاسپین، اترک، قشم‌ ایر، سپهران، کیش، وارش، ایران ایرتور، اطلس گلوبال و بوراجت در اینجا انجام می‌شود.

اطلاعات پرواز فرودگاه رشت

گاهی لازم می‌شود برنامه پرواز فرودگاه رشت را بدانیم و بتوانیم برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم. برای تماس با اطلاعات پرواز از رشت ۱۹۹ و از شهرهای دیگر ۰۱۳۳۴۸۸۸۱۹۹ را شماره‌گیری می‌کنیم. مرکز تلفن گویا ۰۱۳۳۴۸۸۰۰۰۰ است. شماره‌ دیگری که ممکن است به‌درد ما بخورد، بخش اشیای گمشده‌ست، ۰۱۳۳۳۷۲۹۷۳۱

می‌توانیم به آدرس rasht.airport.ir سربزنیم که سایت رسمی فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل است و اطلاعات بیشتری دارد.

این فرودگاه چه امکاناتی دارد؟

اینجا ۲ ترمینال برای پروازهای داخلی، خارجی وجود دارد و ترمینال VIP هم برای مهمانان ویژه درنظر گرفته شده. اگر بار همراه‌مان باشد، می‌توانیم کار بسته‌بندی آن‌را به کارکنان مرکز بسته‌بندی بسپاریم. بعد هم گشتی در ترمینال بزنیم و از غرفه‌های آن دیدن کنیم.

خواه مسافر باشیم یا منتظر مسافر، ماشین را می‌توانیم در پارکینگ بگذاریم و خیال‌مان راحت باشد. امکانات عمومی فرودگاه‌ها مثل دستگاه خودپرداز، صرافی و دفتر اشیای گمشده، در این فرودگاه هم درنظر گرفته شده.

نوشته همه چیز درباره فرودگاه رشت اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *