همه چیز درباره سفر به نپال

اگر می خواهید با کشور کوهستان ها و مرتفع ترین قله ها آشنا شوید، باید سفر به این کشور را از نزدیک تجربه کنید. نپال از جمله زیباترین کشورهای جهان است که آنچنان شناخته شده نیست. اما مطمئن باشید، با یک بار سفر به این کشور، شیفته اش می شوید.

معرفی کشور نپال
نپال یکی از کشورهای آسیایی است که در بخش مرکزی این قاره واقع شده است. اکثر افراد نپال را به دلیل داشتن کوهستان های مرتفع می شناسند. اما گذشته از این ها دیگر جاذبه های گردشگری و تاریخی نیز در این کشور به چشم می خورد. این کشور حدود ۲۹ میلیون نفر جمعیت دارد و مرکز آن شهر کاتماندو می باشد. جالب است بدانید که بلندترین قله جهان یعنی اورست نیز در شمال این کشور واقع شده است. نپال از شمال به کشور چین و از جنوب به هند محدود می شود. اغلب مردم نپال از پیروان آیین هندو هستند. یکی از اصلی ترین دلایل گردشگران برای سفر به نپال، وجود شهر تاریخی کاتماندو در این کشور می باشد. کاتماندو در حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و اغلب گردشگران به قصد بازدید از این شهر زیبا، سفر به نپال را در دستور کار خود قرار می دهند. گذشته از این ها، هر ساله فستیوال ها و جشنواره های بین المللی باشکوهی در این کشور برگزار می شود و افراد بسیاری به قصد شرکت در این جشنواره ها، خود را برای سفر به نپال آماده می کنند. شما نیز اگر قصد دارید از این منطقه دیدنی و کمتر شناخته شده در جهان، دیدن کنید، سفر به نپال می توانید این امکان را برای شما به وجود آورد.

بهترین جاذبه های گردشگری نپال
نپال نیز به مانند دیگر کشورهای جهان، جاذبه های گردشگری بسیار زیبایی را در خود جای داده است. اغلب این جاذبه های گردشگری در شهر کاتماندو که مرکز نپال می باشد، قرار دارند. از جمله مهمترین و پربازدیدترین جاذبه های گردشگری نپال می توانیم به مکان های دیدنی نظیر استوپای بودانات، میدان دوربار، معبد پاشوپاتیانت، شهر تاریخی بهکت پور، موزه ملی نپال، باغ های گیاهشناسی سلطنتی کاتماندو، پارک ملی چیتوان، منطقه کوهستانی هلامبو، پارک ملی شیواپوری، تپه ی پولچوکی، پارک ملی لانگ تانگ، روستای ناگارکوت، رودگردی، بالن سواری در کاتماندو، پارک ملی ساگارماتا، بازار نامچه، شهر باستانی پاتان، دریاچه فیوا، مسیر مقدس آناپرنا، کمپ اورست، موزه پاتان، پارک صلح لومبینی، بازار آسان، تله کابین ماناکامانا، کاخ نارایانهی، میدان کوزه گران، کاخ رانیقات، هیرانیا وارنا ماهابیهار، جاناکی ماندیر، گنبد بزرگ ساوایامبهوناس، موکتیناس، نیایشگاه نایاتاپولا اشاره کنیم. شما در سفر به نپال می توانید از اغلب این جاذبه های گردشگری و به خصوص پارک ملی چیتوان که از جمله شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری این کشور می باشد، آشنا شوید. این ها تنها چند مورد از بهترین جاذبه های توریستی و دیدنی کشور نپال می باشند که ارزش حداقل یک بار دیدن را دارند. به همین دلیل توصیه می کنیم در سفر به نپال، از این اماکن گردشگری دیدن کنید.

بهترین زمان برای سفر به نپال
از آن جایی که بسیاری از افراد به قصد کوهنوردی به نپال سفر می کنند، یکی از ملاک های بسیار خوب برای تعیین بهترین زمان برای سفر به نپال، آب و هوا می باشد. نپال دارای ۵ فصل است. علاوه بر ۴ فصل، فصل دیگری نیز وجود دارد که در این بازه زمانی شاهد بادهای موسمی خواهید بود. معمولا گفته می شود که بهترین فصل برای سفر به نپال از نظر آب و هوا، فصل پاییز می باشد. در این موقع از زمان خبری از بادهای موسمی و آب و هوای سرد نپال نیست و شما می توانید به راحتی از اکثر جاذبه های گردشگری این کشور دیدن کنید. بدترین زمان برای سفر به نپال، سفر در فصل مانسون یا فصل بادهای موسمی است. معمولا توصیه می شود که قبل از ماه مانسون و حین آن به نپال سفر نکنید. در این موقع از سال، بارش ها شدت بسیار زیادی گرفته و شرایط آب و هوایی برای سفر به نپال اصلا مساعد نیست.


در پایان به شما نیز توصیه می کنیم، در صورتی که تمایل به بازدید از جاذبه های گردشگری نپال را دارید، همین حالا دست به کار شده و تور ریسمون نپال را خریداری نمایید. شما در این تور می توانید از اغلب جاذبه های گردشگری نپال بازدید داشته باشید.

The post همه چیز درباره سفر به نپال appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *