هفته فرهنگی ترکمنستان در ایران کار خود را آغاز کرد

با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت فرهنگ ترکمنستان در روزهای ۲۶ تا ۲۸ خرداد ماه هفته فرهنگی ترکمنستان در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

ایسنا: صبح امروز یکشنبه ۲۶ خردادماه ابوذر ابراهیمی ترکمان – رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با آتاگل مرادوف وزیر فرهنگ جمهوری ترکمنستان گفت: ترکمنستان در میان ۱۵ همسایه ایران یکی از مهمترین همسایگان ما به شمار می‌آید و بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مرز مشترک با یکدیگر داریم. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی روابط ایران و ترکمنستان یک روابط فرهنگی خوبی بوده است.

وی گفت: پس از سفر رئیس جمهور به کشور ترکمنستان در سال گذشته تفاهم نامه همکاری فرهنگی بین ایران و جمهوری ترکمنستان به امضا رسید تا از این طریق هفته‌های فرهنگی یک سال در میان بین کشور ایران و ترکمنستان برگزار شود و امروز آغاز هفته فرهنگی ایران و ترکمنستان است و در ایام دهه فجر همزمان با ماه فوریه هفته فرهنگی ایران در ترکمنستان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی متعددی در طی این دو سال بین دو کشور برگزار شده است که از جمله آن اجلاس جاده ابریش و برنامه نوروزی گاهی در نقطه صفر مرزی و شرکت هنرمندان در فستیوال کیش است. همچنین در نظر داریم هزارمین سالگرد درگذشت ابوسعید ابوالخیر را به صورت مشترک ین دو کشور برگزار کنیم.

در ادامه این دیدار، آتاگل مرادف وزیر فرهنگ جمهوری ترکمنستان با تاکید بر این موضوع که روابط فرهنگی دو کشور می‌تواند زمینه فرهنگی دو کشور ایران و ترکمنستان را فراهم کند گفت: برای استحکام روابط دو کشور باید روابط فرهنگی تأثیرگذاری داشته باشیم. همان طور که جناب آقای ترکمان گفتند بعد از امضای تفاهم نامه فرهنگی بین دو کشور سطح روابط فرهنگی گسترش زیادی پیدا کرده است و این امر می‌تواند در روابط اقتصادی و سایر مسائل نیز گسترش پیدا کند. ما دو ملت برادر و همسایه هستیم که مرزهای ما مرزهای صلح است. برای استحکام و تداوم روابط بین دو کشور باید بر روی روابط فرهنگی کار کنیم. ما برای تمام برنامه‌های فرهنگی بین ایران و ترکمنستان اعلام آمادگی می‌کنیم چرا که فرهنگ ما خیلی به یکدیگر نزدیک است و تلاش داریم که این روابط فرهنگی بیشتر گسترش پیدا کند. یکی از وظایف ما شناساندن شخصیت‌های بزرگ دو کشور با یکدیگر است. خوشبختانه امسال روزهای فرهنگی نسبت به سال گذشته گسترده‌تر و پررنگ‌تر شده است.

The post هفته فرهنگی ترکمنستان در ایران کار خود را آغاز کرد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *