هشدار سریع سازمان هواشناسی/کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای هوا در کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: با توجه به نفوذ هوای سرد، دمای هوای امروز در استان‌های گیلان بین ۵ تا ۱۰ درجه و روز جمعه در استان مازندران بین ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد و این هوای سرد تا اواسط هفته آینده ماندگار خواهد بود

احد وظیفه بیان داشت: آسمان تهران امروز صاف در بعد ازظهر نیمه ابری با کمینه و بیشینه دمای ۱۰ و ۱۶ درجه سانتیگراد و روز جمعه صاف در بعد ازظهر نیمه ابری و احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا با کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای در شمال کشور رو به رو می‌شود و طی امروز و فردا با بارش برف در ارتفاعات کشور شامل تهران، مازندران، و سمنان رو به رو خواهیم شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در استان‌های زابل، سیستان و بلوستان، شرق کرمان، خراسان جنوبی و شرق خراسان رضوی وزش باد شدید در جمعه و شنبه و با طوفان گرد و خاک در زابل رو به رو خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه از اواخر وقت دیروز با نفوذ جریان‌های شمالی به سواحل دریای خزر بارش پراکنده باران در سواحل غربی دریای خزر شروع شد، گفت: امروز گسترش بارش علاوه بر سواحل غربی دریای خزر، سواحل مرکزی و شرقی، اردبیل، شمال آذربایجان‌شرقی، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران را نیز در بر خواهد گرفت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز جمعه بارندگی در این مناطق تداوم خواهد یافت و بیشینه بارندگی امروز در گیلان و نیمه غربی مازندران و روز جمعه در گیلان، مازندران و مناطقی از اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه گفت: با توجه به نفوذ هوای سرد، دمای هوای امروز در استان‌های گیلان بین ۵ تا ۱۰ درجه و روز جمعه در استان مازندران بین ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد و این هوای سرد تا اواسط هفته آینده در این مناطق ماندگار خواهد بود. بعد ازظهر امروز و فردا شرق خلیج فارس مواج است.

The post هشدار سریع سازمان هواشناسی/کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای هوا در کشور appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *