هزینه سفر به کیش چقدر است؟

تا قبل از افزایش نرخ دلار، هزینه‌های اقامت چند روزه در کیش فرقی با استانبول نمی‌کرد؛ اما حالا که قیمت هتل و بلیط هواپیما برای سفر به ترکیه بیشتر شده هزینه‌ سفر به کیش برایمان کمتر به نظر می‌رسد. با یک حساب سرانگشتی می‌توانیم بفهمیم که برای یک سفر معمولی در آخر هفته و بدون خرید هیچ سوغاتی، از تهران به کیش باید بیشتر از ۲میلیون تومان پول داشته باشیم.

میانگین قیمت بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما برای سفر  به کیش راه و چاه خاص خودش را دارد. قیمت یک بلیط از تهران به کیش بین ۲۱۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است، اما اگر چند نکته را رعایت کنیم می‌توانیم سفر ارزان‌تری برای خودمان بسازیم.

در تعطیلات سفر نکنیم

خرید بلیط هواپیما

همیشه پروازهای رفت به کیش در روزهای تعطیل و همچنین چهارشنبه‌ها گران‌تر از روزهای دیگر است. همین نکته برای بلیط بازگشت هم وجود دارد. یعنی بلیط بازگشت از کیش در آخرتعطیلات گران‌تر است. علاوه بر آن در تعطیلات رسمی زمستانی قیمت بلیط سر به فلک می‌گذارد. بر طبق مشاهدات ارزان‌ترین زمان سفر به کیش مهر و اسفند است.

عصر سفر کنیم

اگر کار اداری نداریم بهتر است سفرمان را موکول به عصر کنیم. صبح‌ها تعداد مراجعه‌  مسافران بیشتر و درنتیجه بلیط هم گران‌تر است. برای مثال ارزان‌ترین بلیط یک‌طرفه‌ از تهران به کیش موقع نوشتن این گزارش برای تعطیلات آخر هفته آینده ۲۴۹ هزار تومان قیمت دارد که ساعت ۱۷ پرواز می‌کند. اما برای همین روز بلیط‌های ساعت‌های ۶ تا ۹ صبح به ۴۰۰ هزار تومان هم می‌رسند.

بلیط لحظه آخری

همیشه این را باید بدانیم که بلیط‌های لحظه آخری ارزان‌تر هستند. برای مثال اگر بلیطی برای چند ساعت آینده‌ از ماهان رزرو کنیم باید ۳۶۰ هزار تومان بپردازیم، اما قیمت همین بلیط برای هفته آینده به ۵۶۰ هزار تومان می‌رسد.

سفر زمینی

قطار بندرعباس

مردم شهرهای جنوبی معمولا با اتومبیل شخصی به بندرعباس و بعد به بندر چابک می‌روند و با ۱۹۰ هزار تومان خودروی خودشان را با کشتی به جزیره کیش انتقال می‌دهند. همچنین بقیه سرنشینان هم ۲۰ هزار تومان کرایه می‌پردازند.

یک راه دیگر هم سفر با قطار به بندرعباس است. یک صندلی در کوپه چهار نفره ۱۲۰ هزار تومان و در کوپه شش نفره ۸۹ هزار تومان می‌شود. شناورهای مسافربری بندر چابک از ۸ صبح تا ۱۸:۳۰ فعال هستند و کرایه هر نفر ۳۰ هزار تومان است.

از مسافرخانه تا هتل‌های لوکس

هتل های کیش

قدم به قدم در اینجا یک هتل یا مسافرخانه می‌بینیم. اقامت در هتل‌های ۳ستاره کیش، حداقل شبی ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد. هزینه گران‌ترین هتل‌های کیش به شبی ۲میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم می‌رسند. ولی برای یک هتل متوسط چهارستاره باید شبی ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کرد. در نتیجه یک مسافرت آخر هفته برای دونفر در این هتل‌ها به ۸۰۰ هزار تومان می‌رساند.

برای کم کردن این هزینه در سفرهای دسته‌جمعی  می‌شود اقامتگاه و یا خانه مبله هم اجاره کرد و با تقسیم هزینه آن پول کمتری از جیب داد. همچنین هتل‌آپارتمان‌ها یا مسافرخانه‌هایی هم پیدا می‌شوند که شبی ۱۰۰ هزارتومان از مسافر دریافت می‌کنند.

تاکسی‌ها زرد و سفید

تاکسی های کیش

بیشتر مراکز تجاری در کیش به هم نزدیک هستند، برای همین اگر هوا خوب باشد می‌شود با پای پیاده از هزینه حمل‌ونقل‌مان کم کنیم.

در کیش تاکسی‌های سفید یا تاکسی تلفنی به ازای هر کیلومتر ۳ هزار و ۵۰۰ تومان پول می‌گیرند که البته این نرخ از ۱۲ شب تا ۵ صبح، ۱۰۰۰ تومان بیشتر می‌شود. همچنین تاکسی‌های فرودگاهی معمولا دوبرابر این قیمت کرایه می‌گیرند. اگر سوار تاکسی زرد رنگ هم شدیم باید به ازای هر ۱ کیلومتر ۱۰۰۰ تومان و از ۱۲ تا ۵ صبح ۱۲۰۰ تومان بپردازیم.

یکی دیگر از راه‌حل‌های رایج بین مسافران این است که از قبل برای خودشان یک ماشین اجاره می‌کنند. این کار به‌خصوص برای مردم به خاطر استفاده از خودروهای گران‌قیمت عبور موقت در این منطقه تجاری رایج است. مثلا برای اجاره یک شب پورشه پانامرا ۱میلیون تومان یا برای یک لنسر ۹۰ هزار تومان می‌پردازند.

با چشم‌ باز تفریح کنیم

تفریحات آبی کیش

کیش بدون تفریحاتش چه چیزی دارد؟ هیچ. پس باید در هزینه‌های سفرمان  هزینه‌ هیجان انگیزترین تفریحات آبی کیش را هم بگنجانیم، اما بسیاری از افراد با تخفیف خریدهای اینترنتی مجموعه‌ای از این بسته‌های تفریحی را ارزان‌تر می‌خرند. بعضی از این تفریح‌ها و قیمت‌هایشان در زیر آمده است:

هزینه غواصی تفریحی: هر ۲۰ دقیقه ۶۵ هزار تومان

هزینه جت‌اسکی: هر ۱۵ دقیقه ۵۰ هزار تومان

هزینه شاتل و بانانا: هر ۱۵ دقیقه ۳۰ هزار تومان

هزینه چتر پاراسل: هر ۶ دقیقه ۶۰ هزار تومان

هزینه اسکی روی آب: هر ۲۰ دقیقه ۶۰ هزار تومان

هزینه فلای بورد: ساعتی ۴۰۰ هزار تومان

هزینه اسکوتر زیردریایی: ۱۱۰ هزار تومان

هزینه کارتینگ: به ازای هر ۱۰ دقیقه ۴۰ هزار تومان

هزینه تور سافاری: ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان

هزینه پارک دلفین‌ها: بین ۸۵ تا ۹۵ هزار تومان

هزینه رستوران‌گردی در کیش

رستوران های کیش

رستوران‌های همراه با موسیقی زنده همیشه گران‌تر از دیگران هستند. از سوی دیگر بیشتر غذاهای این جزیره با آبزیان پخت می‌شوند و در نتیجه قیمت بالایی دارند. بعضی از رستوران‌ها جدا از هزینه غذا مبلغی هم بابت ورودی می‌گیرند.

همچنین قیمت سالادبار که جدا از غذای اصلی‌ست، برخی اوقات صورت‌حساب ما را گران‌تر می‌کند. در رستوران‌های لوکس برای یک پرس جوجه‌کباب ناچاریم ۵۰ هزار تومان بپردازیم و این ارزان‌ترین غذایی است که در منوی آنها پیدا می‌کنیم. با این حساب برای یک سفر دو روزه حداقل ۵۰۰ هزار تومان صرف غذای یک نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های کیش کدامند؟

این قیمت ها مربوط به آذر سال ۱۳۹۷ است. 

نوشته هزینه سفر به کیش چقدر است؟ اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *