هزینه حمل خودرو به کیش چقدر است؟

هرچند بیشتری‌ها ترجیح می‌دهند با هواپیما به کیش سفر کنند، ولی خیلی‌ها هم دلشان می‌خواهد در سفر به کیش، خودروی شخصی را هم همراه ببرند تا برای گشت‌وگذار در کیش و اطراف جزیره راحت باشند. اما هزینه  حمل خوردرو به کیش و هزینه‌های دیگر آن چقدر است؟

مسیر زمینی سفر به کیش

سفر زمینی به کیش

برای رفتن به کیش با ماشین شخصی باید صبور باشیم. راه درازی پیش روی ماست. اگر مبدا تهران است، برای سفر زمینی حدود ۱۷ ساعته آماده باشیم.

مسیرمان از اتوبان تهران – قم شروع می‌شود و از کاشان و اصفهان ادامه پیدا می‌کند. به شهرضا، آباده، مرودشت و شیراز می‌رسیم و بعد باید به جهرم، لار و بستک برویم. در آخر بندر لنگه، بندر چارک و بندر آفتاب را پیش رو داریم.

از شیراز تا چارک ۷ ساعت و تا بندر آفتاب که نزدیک‌ترین جا به کیش است، حدود ۷ ساعت و نیم فاصله داریم. حالا دیگر باید کیف پول‌مان را آماده کنیم و هزینه حمل خودرو به کیش را بپردازیم. از اینجا باید ماشین را تحویل بدهیم و خودمان هم با کشتی مسافربری راهی جزیره کیش شویم.

بیشتر بخوانید: هزینه سفر به کیش چقدر است؟

چه مدارکی لازم است؟

قرار است با ماشین وارد منطقه آزاد شویم. پس مدارک اصلی ماشین مثل اصل و کپی کارت ماشین، برگ معاینه فنی معتبر و گواهینامه خیلی مهم‌اند. همچنین لازم است همه مسافران کارت شناسایی معتبر داشته باشند. برگه کاپوتاژ را که مجوز گمرکی خروج خودروست را هم باید تا آخر خوب نگهداری کنیم.

ماشین‌های قدیمی نمی‌توانند وارد کیش شوند. اگر ماشین تولید داخلی باشد باید مدل آن از سال ۱۳۹۵ به بالا باشد و ماشین‌های تولید خارج از  ۲۰۱۰ به بالا اجازه‌ ورود به جزیره را دارند. اما همیشه راهی هست و ماشین‌های تولید ۱۳۹۰ و ۲۰۰۵ به بالا هم با ارائه‌ برگه رزرو قطعی هتل، اجازه ورود پیدا می‌کنند.

از کجا خودرو به کیش حمل می‌شود؟

از ۳ مبدا مختلف می‌توانیم ماشین را با لندینگ کرافت به کیش ببریم؛ بندر لنگه که در تعطیلات عید خیلی شلوغ و پرطرفدار است، بندر چارک که بهترین گزینه برای سفر به کیش است و بندر آفتاب. البته بندر لنگه فقط در تعطیلات نوروز امکان جابه‌جایی ماشین را ارائه می‌کند. بلیط لندینگ کرافت را الکترونیکی هم می‌شود خرید.

هزینه حمل خودرو به کیش

چه زمانی حرکت کنیم؟

شروع به کار لندینگ کرافت از بندر چارک، ۸ صبح شروع می‌شود و تا عصر ادامه دارد. باید بررسی کنیم بلیط لندینگ‌ کرافتی که تهیه کرده‌ایم، برای چه ساعتی‌ست. لازم است برای سفر رفت و برگشت، از ۲ ساعت قبل در بندر حاضر باشیم. هر چه باشد تشریفات گمرکی کار زمان‌بری‌ست. مدت زمان این سفر دریایی ۲ ساعت و نیم است. اما مسافرانی که با شناور مسافربری به کیش می‌روند، یک ساعته به مقصد می‌رسند.

اگر ماشین‌مان را در بندر آفتاب سوار کنیم، یک ساعته به کیش می‌رسد، خودمان هم نیم ساعت در راه هستیم. دورترین مسیر هم بندر لنگه است که ماشین ۴ ساعت و خودمان ۲ ساعت و نیم در راه  هستیم تا به کیش برسیم.

بیشتر بخوانید: هزینه پاراسل کیش چقدر است؟

چقدر باید هزینه کنیم؟

هزینه حمل خودرو هر سال تغییر می‌کند. هزینه ورود ماشین به جزیره کیش ۳۵۰ هزار تومان برای سال ۱۳۹۸ اعلام شده. البته بلیط شناور و عوارض حمل‌ونقل دریایی را باید جداگانه پرداخت کرد. این هزینه از بندر چارک ۴۰۰ هزار و از بندر آفتاب ۳۶۰ هزار تومان است. ورودی ماشین‌ها برای ۵ روز است و اگر بخواهیم مدت اقامت را تمدید کنیم، روزانه ۷۰ هزار تومان باید بپردازیم.

بیشتر بخوانید: فاصله تهران تا شهرهای دیگر با ماشین، قطار و هواپیما چقدر است؟ 

به چه نکاتی توجه کنیم؟

همچنین لازم است برای هر نفر سرنشین ماشین، از بندر چارک ۲۰ هزار تومان و از بندر لنگه ۳۰ هزار تومان بپردازیم.

تعداد آنهایی که از ماشین استفاده می‌کنند، به اندازه‌ ظرفیت مجازی‌ست که در کارت ماشین نوشته شده. ضمن اینکه ماشین را همراه باربند نمی‌توانیم به کیش ببریم.

بهتر است در کیش جریمه نشویم. در این جزیره مقررات رانندگی سختگیرانه رعایت می‌شوند و پیش از خروج از جزیره باید هزینه جریمه‌های احتمالی و عوارض را پرداخت کنیم. این را هم باید درنظر داشته باشیم که ماشین‌های تولید ایران، نمایندگی یا تعمیرگاه در کیش ندارند. خوب است قبل از سفر وضعیت ماشین را کامل بررسی کنیم که مشکلی پیش نیاید.

نوشته هزینه حمل خودرو به کیش چقدر است؟ اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *