هرآنچه درباره بازار اردبیل و مراکز خرید این شهر باید بدانید

سفر به شهرها بدون گشتن در بازارها لطف زیادی ندارد. بازار، نبعض تپنده هر شهر است؛ جایی که با راه رفتن در آن می‌توان بافت تاریخی، اما زنده آن شهر را دید. بازار اردبیل هم یکی از این بازارهاست که در شلوغ‌ترین نقطه شهر قرار گرفته و گذر هر مسافری برای خرید سوغات اردبیل هم که شده معمولا به آن می‌افتد.

بازار اردبیل کجاست؟

بخش صفویه بازار اردبیل

بازار اردبیل در خیابان امام خمینی واقع شده و مثل بیشتر بازارهایی که دیده‌ایم جای سوزن انداختن ندارد. وقتی به محدوده این بازار می‌رسیم خیلی سخت می‌توانیم از بین جمعیت راه باز کنیم. بازار اردبیل، چندین ورودی دارد؛ اما از هر ورودی‌ای که وارد شویم به یک نقطه می‌رسیم.

این بازار یادگار دوره صفویه است و به همین خاطر به مهمترین بخشش صفویه می‌گویند. صفویه، قسمتی‌ست که بیشتر مغازه‌های فرش‌فروشی در آن قرار دارند.

تخته‌های فرش روی هم قرار داده شده و تا سقف بالا رفته‌اند، آنقدر که به زحمت می‌توان فروشنده را در بین آنهمه تخته‌فرش و گلیم و گبه پیدا کرد. فرش‌ها کاربرد دیگری هم دارند. گاهی خسته از راهی می‌آید و روی فرش‌ها می‌نشیند و خستگی‌اش با نگاه کردن به تاروپودشان رخت برمی‌بندد.

بازار اردبیل مثل هر بازاری بخش‌های مختلفی دارد. بازار شیشه‌گرها، بازار کفش‌فروش‌ها، بازار پارچه‌فروشان. اما از همه بیشتر در این بازار مغازه‌هایی می‌بینم که وسایل شست‌وشو  مثل پودر شوینده، صابون، شامپو و محصولات آرایشی و بهداشتی می‌فروشند.

بازار اردبیل

لباس مجلسی، پارچه و خشکبار هم زیاد پیدا می‌کنیم. از آنجایی که عسل اردبیل خیلی معروف است، در این بازار عسل هم زیاد پیاده می‌شود؛ اما هر عسلی، عسل سبلان نیست و حتی در اینجا هم باید موقع خرید دقت کرد.

روش‌های زیادی برای تشخیص عسل اصل از غیراصل وجود دارد، اما ساده‌ترینش، دقت به ظاهر است. بهتر است با چشم، شکل ظاهری عسل را ارزیابی کنیم، با بینی بو و با زبان مزه کنیم و اگر مجموعه این عوامل مناسب بود و عسل عطر و طعم گل‌ها را داشت، به خوب بودنش اعتماد کنیم.

همه بخش‌های بازار به هم پیوسته نیست. برای خرید مس و طلا و جواهر باید به قسمت دیگری رفت که در طرف دیگر خیابان قرار گرفته است و از هر رهگذری که بپرسیم آدرس درست را بهمان نشان می‌دهد.

دیگر مراکز خرید اردبیل

مرکز طلا و جواهر

مرکز خرید الماس شهر: این مرکز خرید در سه طبقه مغازه‌های مختلفی از جمله لباس‌فروشی، کیف و کفش‌فروشی و مغازه‌هایی برای خرید لوازم آرایش دارد.

آدرس: خیابان امام خمینی

مجتمع تجاری-تفریحی شورا سنتر: در نزدیکی دریاچه شورابیل، چندین مرکز خرید وجود دارد که مجتمع تجاری-تفریحی شورا سنتر یکی از آنهاست. این مجتمع در سه طبقه، مغازه‌های زیادی دارد. از کیف و کفش تا لوازم تزئینی و دکوری. این مجتمع فودکورت و خانه بازی کوچکی هم دارد.

آدرس: خیابان عطایی، ورودی قدیم شورابیل

بازار جدید طلافروشان: برای خرید و دیدن طلا و جواهر در اردبیل می‌توانیم جز خود بازار، به بازار جدید طلافروشان برویم. این بازار، ساختمان مدرنی‌ست در سه طبقه که مغازه‌های متنوعی در آن قرار گرفته.

آدرس: خیابان سی متری آیت الله مروج

بازار مرکزی صدف: اگر خواستیم در اردبیل موبایل و کامپیوتر و لپ‌تاپ بخریم، کجا برویم؟ بازار مرکزی صدف مخصوص این کار است.

آدرس: بازار امام

لیست هتل های اردبیل به همراه قیمت را اینجا ببینید.

نوشته هرآنچه درباره بازار اردبیل و مراکز خرید این شهر باید بدانید اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *