نکات مهم در سفر زمستانی

زمستان فصل زیبایی است  که جذابیت‎های خود را برای مسافرت _چه ایرانگردی و چه جهانگردی_ دارد.برای بسیاری از سفردوستان دیدن مناظر چشم‎نواز طبیعت در زمستان و برای بسیاری از مردم  استراحتی چند روزه در جایی دنج و راحت و  به‎اصطلاح عوض کردن آب‎وهوا در میان فصل کاری پاییز و  زمستان  امری ضروری است. جدا از این چشم‌‎نواز بودن در جهانگردی جهانگردان به این نکته نیز توجه می‎کنند که هزینه سفر به بیشتر کشورها در زمستان کمتر از سایر فصل‎هاست. تمام این نکات برای سفر کردن در زمستان جذاب است اما؛ نکته‎‏ای که همگان به آن واقف‎اند و تاکید دوباره و دوباره آن نه تنها ضرری ندارد بلکه ضروری است؛ خطرات احتمالی در سفرهای زمستانی است. در فصل زمستان از جاده‎ها گرفته تا  جنگل‎ها و طبیعت‎های بکر خطرات بیشتری نسبت به فصل‎های دیگر دارند. پارس توریسم یک لیست از نکاتی که باید در سفرهای زمستانی به آن توجه کرد تهیه کرده است.

نکات سفر در زمستان

حواستان به تاخیر پرواز در زمستان باشد

تغییرات آب‎وهوایی، برودت هوا و بارش برف و باران از خصلت‎های اصلی فصل زمستان است. این مشکلات در سفرهای هوایی باعث ایجاد تاخیر در پروازها و مشکلات ناشی از آن و در سفرهای جاده‎ای باعث ایجاد مشکلاتی همچون خرابی ماشین، لغزندگی جاده‎ها و تصادف بیشتر می‎شود.

سعی کنید در سفرهای هوایی تا جایی که ممکن است از پروازهای مستقیم استفاده کنید زیرا بعید نیست به دلیل تاخیر در پرواز اول پرواز دوم خود را  هم از دست بدهید. اگر مجبور شدید از پرواز غیر مستقیم استفاده کنید سعی کنید بلیطتان را از ایرلاینی تهیه کنید که سابقه خوبی در به‎عهده گرفتن مسئولیت در چنین مواقعی داشته باشد.

قبل از سفر شرایط آب‎وهوایی و جوی مقصدتان را چک کنید و اگر شرایط جوی مناسب نبود در صورت امکان سفر را به زمان دیگری موکول کنید.

و نکته آخر اینکه سعی کنید در چنین شرایطی پرواز صبح را انتخاب کنید تا در صورتی تاخیر و از دست رفتن پرواز بتوانید راحت‎تر بلیط جایگزین پیدا کنید.

نکات سفر در زمستان

حواستان به خطرات جاده د ر زمستان باشد

در سفرهای جاده‎ای اما نکات مهم بیشتری وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. جاده‎ها ممکن است در زمستان خطرناک شوند. ممکن است لایه‎ای از یخ یا برف که روی جاده را پوشانده سفر شما را مختل کند، ممکن است لغزندگی جاده به  دلیل بارش برف و باران  باعث تصادف شود و ممکن است شرایط جوی باعث بسته شدن جاده شود و شما در راه بمانید. پس باید جانب احتیاط را رعایت کرد.

قبل از هر چیز لیست لوازم سفر خود را از نو بچینید. در میان وسایل خود دستکش، کلاه، لباس گرم، شلوار گرم، پتو، چراغ قوه، یک زنجیر چرخ، یک کابل ضخیم، یک  ضد یخ و یک تیغه برف‎پاک کن بگذارید. مقداری خشکبار  و تنقلات نیز با خود داشته باشید تا در صورت توقف طولانی مدت ماشین گرسنه نمانید.

نکات مهم در سفر زمستانی

قبل از سفر حتما ماشین را به مکانیکی معتبر ببرید تا چکاپ فنی شود. مشکلات فنی ماشین ممکن از در زمستان دردسر بیشتری از فصل‎های دیگر برای شما ایجاد کند.

دقت کنید چراغ‎هایتان کاملا تمیز و سالم باشد در جاده‎های مه گرفته و برفی و بارانی از چراغ‎ها برای هشدار دادن بیشترین استفاده می‎شود.

با سرعت کم حرکت کنید و سعی کنید فاصله مناسب را با دیگر خودروها رعایت کنید. بر روی پل‎ها و در مسیر پیچ‎ها احتیاط بیشتری به خرج دهید.

اگر ماشین شما در برف ماند ابتدا برسی کنید اگزوز ماشین  با گِل یا برف پوشیده نشده باشد و سپس برای گرم ماندن در هر ساعت ۱۰دقیقه ماشین را روشن بگذارید.

اگر ماشین شما در جاده لغزیر ترمز ناگهانی نکنید. ابتدا پای خود را از روی گاز بردارید و سپس ترمزهای ارام و مقطع  بگیرید.

نکات مهم در سفر زمستانی

نکات دیگر

جدا از نکاتی که باید در جاده رعایت کنید. باید محل اقامت مناسبی نیز در طول سفر خود پیدا کنید. زمستان زمان مناسبی برای کمپ کردن در جنگل یا مناطق کوهستانی نیست. ممکن است حیوانات وحشی به شما حمله کنند نتوانید سرمای زیاد را تحمل کنید.  در سال‎های گذشته بسیاری از افراد جان خود را بر اثر بی احتیاطی در چنین سفرهایی از دست داده‎اند. پس سعی کنید مکان مناسبی برای اقامت خود پیدا کنید.

نکات مهم در سفر زمستانی

در صورتی که تمام نکات ضروری در سفر زمستانی را رعایت کنید و همچنین وسایل ضروری را همراه با خود داشته باشید؛ سفر در زمستان می‎تواند خاطره‎انگیزترین سفر زندگی‎تان باشد.

نوشته نکات مهم در سفر زمستانی اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *