نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تغییر زمان داد

 شورای سیاست‌گذاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران زمان برگزاری این رویداد فرهنگی را ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت تعیین کرد.

ایرنا: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جلسه اعضای شورای سیاستگذاری سی وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره زمان برگزاری این نمایشگاه بحث و تبادل نظر و با توجه به تقارن تقویم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با ایام ماه مبارک رمضان، سه گزینه زمانی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران مطرح شد؛ برگزاری نمایشگاه کتاب تهران همزمان با ماه مبارک رمضان، برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در نیمه دوم سال و برگزاری نمایشگاه کتاب بر اساس تقویم نمایشگاه با جابجایی چند روزه.

پس از مشورت اعضا، دو گزینه‌ برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در نیمه دوم سال و همزمان با ماه مبارک رمضان به دلایل مسایل فنی و اجرایی منتفی و در نهایت تاریخ ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت سال۹۹ به عنوان زمان برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شد.

همچنین در این جلسه مصوب شد فراخوان انتخاب شعار نمایشگاه کتاب تهران از طریق موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران منتشر شود.

در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذرای سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با ریاست محسن جوادی برگزار شد، مهدی فیروزان، هومان حسن‌پور، مهدی اسماعیلی‌راد، محسن چینی‌فروشان، ایرج ضرغام، میثم نیلی، علیرضا سبحانی نسب، فریدون عموزاده خلیلی، محمد جواد مرادی‌نیا، ابراهیم حیدری، قادر آشنا و ایوب دهقانکار حضور داشتند.

تاریخچه نمایشگاه کتاب بین المللی تهران

نخستین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال ۱۳۶۶ در نمایشگاه بین‌المللی تهران (در انتهای بزرگراه چمران) برپا شد و تا سال ۱۳۸۵ برگزاری آن در همین مکان ادامه پیدا کرد.
از سال ۱۳۸۶ نمایشگاه کتاب در مصلای امام خمینی (ره) تهران (در حوالی اراضی عباس‌آباد) برگزار شد و در سال ۱۳۹۵ (بیست و نهمین دوره) محل برگزاری به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در جنوب شهر تهران تغییر پیدا کرد و به مدت دو سال متوالی در این محل برگزار شد.
نمایشگاه کتاب ۹۸ نیز از چهارم اردیبهشت ۱۳۹۸ تا ۱۴ اردیهشت ۱۳۹۸ به مدت ۱۰ روز کاری برگزار شود.

جالب است که دوباره نمایشگاه کتاب تهران از سال ۱۳۹۶ به مصلی امام خمینی(ره) منتقل شد.

چیزی در حدود ۶۰۰ هزار عنوان کتاب داخلی و نزدیک به ۲۰۰ هزار عنوان کتاب خارجی، در حدود ۲۵۰۰ ناشر داخلی، ۳۰۰ ناشر دیجیتالی، ۱۰۰ ناشر خارجی و ۱۰۰ ناشر عربی در نمایشگاه کتاب ۹۸ حضور داشتند. به طور کلی ۳۴۰۰ ناشر داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور داشتند.

The post نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تغییر زمان داد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *