نحوه دریافت اقامت دائم آمریکا

راه های بسیار زیادی برای اقامت دائم آمریکا وجود دارد که هر روش مشکلات و سختی های خودش را دارد ، در این مقاله سعی بر آن شده تا شیوه دریافت گرین کارت و اخذ اقامت دائم آمریکا را از طریق لاتاری توضیح دهیم و در آخر نیز شیوه ثبت نام لاتای در سایت کارت سز را شرح دهیم.

از راه های گوناگون مهاجرت و گرفتن اقامت دائم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مهاجرت از طریق تحصیل
  2. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  3. مهاجرت از طریق شغل
  4. مهاجرت از طریق ازدواج
  5. مهاجرت از طریق پناهندگی
  6. مهاجرت از طریق لاتاری

اقامت دائم آمریکا

همه موارد بالا به جز مورد آخر تحت تاثیر سیاست های خارجی کشور است و ممکن است هر روز موانع بیشتری ایجاد شود ولی لاتاری تنها موردی است که صحبت های رئیس جمهور در مورد تغییر شرایط برای مهاجران نیز تاثیری بر آن ندارد و شما میتوانید به راحتی ثبت نام کنید.

لاتاری قرعه کشی است که هرساله دولت آمریکا از سال ۱۹۹۰ برقرار میکند و به ۵۵۰۰۰ نفر از برندگان این مسابقه گرین کارت آمریکا را اهدا میکند که از این ۵۵۰۰۰ نفر، سهم ایران ۴۵۰۰ نفر است . شیوه سهمیه بندی کشور های مختلف به این صورت است که هر کشوری تعداد مهاجر کمتری به آمریکا داشته باشد از سهمیه بیشتری برخوردار می شود.

اقامت دائم آمریکا

شرایط لازم برای ثبت نام لاتاری بسیار اندک است و به سادگی میتوانید در سایت کارت سبز اقدام به ثبت نام کنید. شما برای اینکه واجد شرایط ثبت نام باشید باید ۱۲ سال سابقه تحصیل در ایران یعنی تا پیش دانشگاهی یا ۲ سال سابقه کار معتبر در ایران داشته باشید. همچنین شما باید پاسپورت نیز داشته باشید زیرا در مراحل ثبت نام وارد کردن شماره پاسپورت ، تاریخ انقضا آن و کشور صادر کننده آن الزامی است.

مدارک لازم برای ثبت نام نیز شما باید اطلاعات شخصی خود و خانواده خود را به صورت کامل داشته باشید و عکسی مناسب با شرایط مشخص شده و پاسپورت که همین یک سال پیش این شرط اضافه شده .

و اما گرین کارت چه مزایایی دارد؟ شما با داشتم گرین کارت اجازه این را دارید که به صورت دائم در آمریکا اقامت کنید به تحصیل بپردازید ، کسب و کار خودتان را راه بیاندازید و ازدواج کنید تنها تفاوت شما با شهروند آمریکا این است که شما حق رای ندارید.

توصیه ما به شما برای ثبت نام در لاتاری وب سایت کارت سبز است. وب سایت کارت سبز یک سامانه هوشمند و دقیق است با رابط کاربری آسان که هر کسی می تواند به راحتی با زبان فارسی به ثبت نام لاتاری در آن بپردازید. برای ثبت نام لاتاری از طریق وب سایت کارت سبز کافی است مراحل زیر را انجام دهید :

اقامت دائم آمریکا

  1. در ابتدا وارد سایت کارت سبز به آدرس https://www.cartesabz.net/register/شده.
  2. وارد قسمت ثبت نام در لاتاری می شوید.
  3. وضعیت تاهل و یا تجرد خود را به صورت دقیق از گزینه های مشخص شده انتخاب کنید.
  4. در این مرحله شما باید اطلاعات فردی و شخصی خود و اعضای خانواده خود را به صورت دقیق وارد کنید. لازم است در این مرحله عکسی نیز از خودتان آپلود کنید که در صورت نداشتن عکس مناسب در آن زمان میتوانید عکس خود را اندکی بعد از طریق واتساپ و یا تلگرام ارسال کنید و یا به دفتر کارت سبز مراجعه حضوری کنید تا عکاسان عکس مناسب را از شما بگیرند.
  5. در این مرحله پیامکی به شماره همراهی که وارد کرده بودید ارسال می شود که باید آن را تایید کنید.
  6. شما باید در این مرحله مبلغ مشخص شده را که با توجه به اعضای خانواده است را از طریق درگاه های بانکی پرداخت کنید.
  7. مراحل ثبت نام شما کامل شده و از اینجا به بعد کارشناسان لاتاری به پرونده شما رسیدگی می کنند.

 

نوشته نحوه دریافت اقامت دائم آمریکا اولین بار در مجله سفر پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *