مکان‌ های تفریحی اصفهان مناسب برای جوانان کجاست؟

مکان های تفریحی اصفهان برای جوانان کجاست؟ این سوالی‌ست که جوابش هم برای خود اصفهانی‌ها و هم برای صد‌ها هزار مسافری که سالانه به نصف جهان می‌روند مهم است. اصفهان به همان اندازه که دست پری در داشتن جاهای تاریخی دارد، مراکز تفریحی و پاتوق‌های زیادی دارد که یک بار سر زدن به آنها باعث می‌شود بخواهیم دوباره به آنها برگردیم.

پارک جنگلی ناژوان

پارک ناژوان

منطقه ناژوان که حالا دیگر مدت‌هاست با عنوان پارک جنگلی ناژوان شناخته می‌شود، یکی از اصلی‌ترین مراکز تفریحی در اصفهان است.

نزدیکی پارک جنگلی ناژوان به زاینده‌رود، پوشش گیاهی این پارک و امکاناتی که دارد، این پارک ۱۲۰۰ هکتاری را به یکی از اصلی‌ترین مکان‌های تفریحی اصفهان برای جوانان تبدیل کرده است.

وقتی در این پارک هستیم می‌توانیم علاوه بر قدم زدن زیر تبریزی‌ها، کبوده‌ها و صنوبر‌های سر به فلک کشیده، به جاهایی مثل باغ پرندگان، آکواریوم، باغ خزندگان، باغ موزه پروانه‌ها، موزه صدف، تله سیژ و شهربازی هم برویم.

شهرداری اصفهان برای آنهایی که به قصد تفریح، جاده زیبای الفت را پشت سر می‌گذارند، امکاناتی مثل آلاچیق و باربیکیو فراهم کرده است. صرف ناهار در طبیعت زیبای ناژوان به ویژه اگر زاینده‌رود پرآب باشد، حالمان را عوض می‌کند.

آدرس: اصفهان، اتوبان شهید حبیب اللهی، میدان سهروردی،خیابان الفت، پارک جنگلی ناژوان

کوه صفه

کوه صفه

در منتهی الیه جنوب اصفهان، کوهی تاریخی‌ست که آن را بام اصفهان می‌دانند. مسیر رسیدن به صفه مثل راه شیری نورانی‌ست و تقریبا از بیشتر جاهای شهر می‌شود دیدش؛ هیولایی نورانی که انگار در آن بالا خوابیده و از شهر مراقبت می‌کند.

می‌توان یک روز صبح یا بعداظهر به این کوه رفت و در کنار یکی از جاذبه‌های طبیعی آن مثل چشمه درویش و گردنه باد نشست و از خنکی هوا لذت برد. تله‌کابین، بولینگ، باغ‌وحش، پارک بادی، چند رستوران و چایخانه از دیگر جاذبه‌های کوه صفه هستند.

آدرس: برای رسیدن به کوه صفه باید خود را به بلوار شهدای صفه برسانیم.

جلفا

جلفا اصفهان

تقریبا کسی نیست که اصفهان برود و وقتی را هرچند کوتاه به جلفا اختصاص ندهد. محله‌ای که سنگفرش است، یک عالمه مغازه و کافه و رستوران دارد و سرزنده و شلوغ است. جایی که دلت می‌خواهد راهت را به داخل یکی از مغازه‌ها کج کنی یا حتما خودت را در یکی از کافه‌هایش به یک شربت خنک مهمان کنی.

عصرها میدان جلفا و خیابان نظر و خیابان‌های منتهی به آن مثل خاقانی که تعدادی از ساندویچی‌های معروف اصفهان مثل کارن را هم در خودش جای داده، جای سوزن انداختن ندارد.

در اینجا لازم نیست آدمها کار خاصی کنند تا بهشان خوش بگذرد. قدم زدن در خیابان‌ها و نشستن روی نیمکت‌های سنگی، در جایی که هر طرف که سربرگردانند، کافه‌ای هست، خودش برای گذران روز کافیست. کافه رستوران هرمس، شربتخانه فیروز، کافه آنی، کافه ستاره، ساندویچی آرابو جزو معروف‌ترین‌ها در این محله‌اند.

آدرس: محله جلفا در کناره جنوبی زاینده‌رود، خیابان حکیم نظامی قرار گرفته.

بیشتر بخوانید: ۵ پیشنهاد برای رفتن به مراکز تفریحی اصفهان

شهر رویاها

شهر رویاها

شهر رویاها یا دریم‌لند، شهربازی بزرگی‌ست که آن را بزرگ‌ترین شهربازی خاورمیانه می‌دانند و داشتن این عنوان به این معنی‌ست که خاطره شهربازی‌های کوچکی که سه چهار وسیله بیشتر ندارند را باید به فراموشی سپرد.

شهربازی رویاها، از مکان های تفریحی اصفهان برای جوانان، ۱۷۰ هزار متر مربع مساحت دارد. شهر واژگون، دنیای زیر آب، سفر به فضا، سالن بازی‌های کامپیوتری و سالن جلوه‌های ویژه را اینجا پیدا می‌کنیم. در بهار و تابستان این مجموعه تا ۱۲ شب و در پاییز و زمستان تا ساعت ۷ باز است.

آدرس: بزرگراه کمربندی شرق اصفهان، بعد از روشن دشت، نرسیده به دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خوراسگان.

سیتی ‌سنتر

سیتی سنتر اصفهان

در اتوبان شهید دستجردی، روبه‌روی ورودی جنوبی سپاهان شهر، سیتی سنتر اصفهان قرار دارد. مجموعه‌ای که خیلی بزرگ است و می‌گویند با دوبی مال برابری می‌کند. سیتی ‌سنتر، چهارمین مرکز خرید بزرگ دنیاست که در هفت طبقه طراحی شده.

در دو طبقه آن سینما و مرکز همایش‌های بین‌المللی قرار دارد. برای غذا هم می‌توانیم روی فودکورت آن حساب کنیم و هم روی رستوران‌ها و کافه‌هایی که در این مرکز ساخته شده‌اند. هایپراستار آن هم شامل سه طبقه این ساختمان می‌شود که بزرگترین هایپراستار در اصفهان است.

بیشتر بخوانید: مراکز خرید اصفهان؛ در اصفهان هر چیزی را از کجا بخریم؟

کافه رادیو

کافه رادیو

شما در سفر به اصفهان متوجه می‌شوید خیلی از کافه‌ها اسمشان رادیو است، اما کافه رادیو اصلی در چهارباغ عباسی، کوچه سپاهان قرار گرفته. این کافه، یکی از محبوب‌ترین کافه‌ها در اصفهان و پاتوق خیلی از جوان‌هاست.

دیگر مکان های تفریحی اصفهان برای جوانان

باغ غدیر واقع در بزرگراه شهید صیاد شیرازی و خیابان علامه امینی

بولینگ و کارتینگ پردیس یا حکیم نظامی واقع در ابتدای کوه صفه

عکس: خبرگزاری ایرنا

نوشته مکان‌ های تفریحی اصفهان مناسب برای جوانان کجاست؟ اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *