مونسان درباره حذف معافیت مالیاتی به معاون اول رئیس‌جمهور نامه داد

​​​​​​​معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی از نامه‌ مونسان به معاون اول رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی درباره حذف ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم خبر داد.

مهر: پویا محمودیان، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، با اشاره به دغدغه برخی از هنرمندان درباره حذف ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم در پیش‌نویس لایحه اصلاحی برخی از قوانین و مقررات مالیاتی تدوین‌شده در دفتر پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان امور مالیاتی کشور، گفت: هنرمندان حوزه صنایع‌دستی در این خصوص دغدغه و نگرانی نداشته باشند، چرا که موضوع جلوگیری از حذف این ماده، در حال پیگیری است.

وی گفت: وزیر میراث فرهنگی در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهوری و نیز به وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به ارزش‌های والای فرهنگی، هنری و سایر ویژگی‌های مادی و معنوی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، خواستار جلوگیری از حذف ماده مذکور (۱۴۲) شده است.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه با بیان این که تعداد بسیار زیادی از فعالان حوزه صنایع‌دستی را بانوان تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: بانوان بخش زیادی از جامعه هنرمندان صنایع‌دستی را تشکیل می‌دهند که در این میان تعداد زیادی از آنان بانوان سرپرست خانوار هستند، به‌طور حتم باقی ماندن این ماده و جلوگیری از حذف آن می‌تواند باعث حمایت هرچه بیشتر از فعالان صنایع‌دستی خصوصا بانوان سرپرست خانوار فعال در این حوزه باشد.

محمودیان یادآور شد: یکی از نکات مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که در رابطه با اصحاب فرهنگ و هنر نیز این مسئله در پیش‌نویس لایحه بودجه ۹۹ ذکر شده بود که بعدا حذف شد، اما درباره هنرمندان صنایع‌دستی این موضوع در پیش‌نویس لایحه بودجه سال ۹۹ اصلا نیامده بود. ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم در پیش‌نویس لایحه اصلاح برخی از قوانین و مقررات مالیاتی تدوین شده در دفتر پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان امور مالیاتی کشور حذف شده که به‌طور جدی به دنبال باقی ماندن این ماده و جلوگیری از حذف آن هستیم.

The post مونسان درباره حذف معافیت مالیاتی به معاون اول رئیس‌جمهور نامه داد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *