مرمت غیراصولی پاسگاه جزیره هرمز متوقف شد

معاون میراث‌فرهنگی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان گفت: با شکایت این اداره‌کل به مراجع قضایی و دستور دادگاه، مرمت غیراصولی پاسگاه قدیمی جزیره هرمز متوقف شد.

خبرگزاری میزان:عباس نوروزی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی هرمزگان اظهار داشت: شخصی که این مکان تاریخی را با قرار داد از دریابانی تحویل گرفته باید صدمه‌های وارده را جبران کند.

وی در ادامه گفت: اداره کل میراث فرهنگی هرمزگان منتظر زمان اعلام اولین نشست دادگاه برای احقاق حقوق عمومی تضییع شده در فرآیند مرمت غیراصولی است.

وی افزود: این دومین مرتبه‌ای است که این فرد اقدام به مرمت غیر اصولی پاسگاه قدیم جزیره هرمز می‌کند که در مرتبه اول بخش حقوقی این اداره کل با فرد یاد شده به تفاهم رسید و کار متوقف شد.

نوروزی ادامه داد: این فرد بدون اطلاع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رعایت اصول مرمتی، کار خود را آغاز کرد که اکنون با شکایت قضایی این اداره کل از ادامه کار وی جلوگیری شده است.

پاسگاه قدیم جزیره هرمز با شماره ۱۱۴۷۲ در ۲۴ اسفند ۱۳۸۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

این بنای تاریخی ۲۷ آبان امسال به صورت غیر اصولی و بدون اطلاع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان بتن‌ریزی شد.

The post مرمت غیراصولی پاسگاه جزیره هرمز متوقف شد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *