مرمت حمام قاجاری کرمانشاه

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اتمام عملیات مرمت و بازسازی حمام تاریخی نظام کرمانشاه خبر داد.

ایسنا: اکبر رضایی  با اشاره به آغاز عملیات مرمت و بازسازی حمام نظام کرمانشاه از ابتدای سال گذشته، اظهار کرد: طی یک سال و نیم گذشته عملیات مرمت و بازسازی بخش‌های مختلف این حمام تاریخی انجام و اکنون به اتمام رسیده است.

وی افزود: پاکسازی و خاکبرداری حیاط و بام، بازسازی تاق‌ها، بازسازی و مرمت تاق نماهای ضلع شمالی و جنوبی، مرمت حوض، لایه برداری و مرمت تزیینات آهکی داخل حمام، نازک کاری و بازسازی نمادهای سمت ورودی و مرمت نمادهای چهار طرف بام حمام از جمله اقداماتی است که در این مدت در حمام نظام کرمانشاه انجام گرفت.

معاون میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: درحال حاضر تنها کار کف سازی حیاط و داخل حمام مانده که آن هم پس از مشخص شدن نوع کاربری حمام با واگذاری به بخش خصوصی انجام می‌گیرد. مقدمات لازم برای واگذاری این حمام تاریخی به بخش خصوصی را بزودی انجام خواهیم داد.

حمام تاریخی نظام از جمله بناهای عهد قاجاری در شهر کرمانشاه است که در سال 1382 به ثبت ملی رسید. این حمام در محله فیض آباد شهر کرمانشاه و در مجاورت تکیه بیگلربیگی قرار گرفته است.

The post مرمت حمام قاجاری کرمانشاه appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *