مردم نوروز ۹۸ با پراید به آنتالیا و استانبول رفتند/ افزایش عوارض خروج از کشور اشتباه بود

رئیس کمیته دفاتر خدمات مسافرتی ستاد هماهنگی خدمات سفر در حالی از کاهش ۴۵ درصدی مسافرت ایرانیان به خارج از کشور در نوروز ۹۸ نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد که دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز گفته ۵۰ درصد از پروازهای خارجی در تعطیلات نوروز کاسته شده است.

چمدان: حرمت الله رفیعی افزایش قیمت ارز را عامل کاهش سفرهای خارجی مردم دانست و گفت: نزدیک به ۴۰۰ هزار ایرانی در ایام تعطیلات نوروز امسال به سفر خارجی رفتند.

وی افزود: میزان سفر زمینی ایرانیان نیز نوروز امسال کاهش یافت ولی شاهد بودیم برخی از مردم با خودروهای شخصی همچون پراید به شهرهایی همچون آنتالیا و استانبول سفر کردند.

رئیس کمیته دفاتر خدمات مسافرتی ستاد هماهنگی خدمات سفر با انتقاد از افزایش عوارض خروج از کشور از سال گذشته به ایرنا گفت: اخذ هزینه خروجی از کشور نادرست است.

حرمت‌اله رفیعی در مورد وضعیت گردشگری داخلی با توجه به آمارهای دفاتر مسافرتی در نوروز ۹۸ نیز به چمدان گفت: علاوه بر وضعیت آب و هوایی و سیل، به خاطر مسائل اقتصادی انتظار ریزش گردشگر را داشتیم و آمارها نشان می‌دهد با کاهش ۴۰-۳۵ درصدی گردشگران روبرو بودیم.

وی ادامه داد: اگرچه در برخی شهرها مانند تهران و قشم با افزایش گردشگر روبرو بودیم اما در بیشتر نقاط دیگر همانند کیش که ارتباطی با وضعیت سیل هم نداشت با کاهش بیش از ۴۰ درصدی روبرو بودیم. در مناطق آسیب دیده ما تمایل داشتیم که مردم به مناطق آسیب دیده سفر نکنند تا روند امداد و نجات با اختلال روبرو نشود به همین خاطر نیز بدون جریمه تورهای سفر به این مناطق را پس گرفتیم.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز درباره وضعیت سفرهای هوایی در نوروز گفته است: در تعطیلات نوروز با توجه به وضع اقتصادی مردم و بروز بحران سیل با کاهش قابل توجه تعداد مسافر و پرواز رو به رو شدیم به نحوی که تعداد پروازهای داخلی در تعطیلات سال نو ۲۰ درصد و پروازهای خارجی ۵۰ درصد کاهش یافت.

The post مردم نوروز ۹۸ با پراید به آنتالیا و استانبول رفتند/ افزایش عوارض خروج از کشور اشتباه بود appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *