مبارزه با افکار منفی در زندگی

برخی از ما استاد منفی جلوه‌دادن اتفاقات مثبت هستیم! بخشی از این کار به‌خاطر کمبود اعتماد‌به‌نفسمان است.

آرمان: ما حس می‌کنیم که شایستگی چیزی را نداریم در نتیجه مثلا وقتی یکی از اطرافیان یا همکاران از ما تعریف می‌کند سریعا در مقابل تعریفش گارد می‌گیریم و تصور می‌کنیم مشغول چاپلوسی است و یا قصد دارد به‌طور غیرمستقیم برخی از نقایص ما را به رخمان بکشد.در مسیرتان انتظار دست‌انداز هم داشته باشید و آنها را بپذیرید. افکار منفی، بدگویی و عیب‌جویی از خود را از ذهنتان بیرون کنید. در مورد مسائل و اتفاقات گذشته فکر نکنید، فقط از آنها تجربه بگیرید و به راهتان ادامه دهید. تغییر دیدگاه به شما اجازه می‌دهد در مشکلات و گرفتاری‌ها دنبال حل مشکل باشید.

هر روز تصوری مثبت از خود داشته باشید، مثلا تصور کنید در برنامه‌ریزی‌ای که کرده‌اید به نتیجه خوبی رسیده‌اید و موفق شده‌اید. به موفقیت‌ها و شادی‌های گذشته فکر کرده و آنها را دقیقا در ذهنتان دوباره مجسم کنید. این کار روحیه شما را بهتر می‌کند.

زمان‌هایی را که در گذشته منفی‌بینی به سراغتان آمده به یاد آورید و به خود یادآور شوید چگونه آن را پشت سر گذاشته‌اید. حتی برای یک فرد مبتلا به منفی‌بینی یا کسی که دچار افسردگی است هم امید همیشه وجود دارد. سعی کنید اعتمادبه‌نفستان را بالا ببرید و با این کار، رفتارهایتان جنبه مثبت بیشتری خواهند گرفت. از صبح که از خواب بلند می‌شوید در آینه نگاه کنید و بگویید: امروز من چقدر سرحال هستم. در طول روز هم افکار مثبت و حتی اعمال مثبتی را که انجام داده‌اید بنویسید. این کار اعتماد‌به‌نفس شما را تقویت می‌کند.

از همنشینی با افرادی که افکار منفی را به شما تزریق می‌کنند دوری کنید. مطمئنا افرادی که نمی‌توانند درباره خودشان و توانایی‌هایشان به‌گونه‌ای مثبت بیندیشند و جملاتی از این قبیل استفاده می‌کنند که «من یک آدم بدشانسم و همیشه در زندگی یک بازنده بودم»، فکرهای خود را به شما نیز منتقل خواهند کرد.از طرفی دسته‌ای از افراد نیز وجود دارند که اگر چه همواره درباره خود مثبت اندیشند اما موفق نمی‌شوند افکار منفی خود را درباره دیگران متوقف کنند. همنشینی با این دسته از افراد نیز باعث می‌شود شما دیر یا زود تحت‌تاثیر افکار منفی آنها حتی درباره اطرافیان خود قرار بگیرید.

The post مبارزه با افکار منفی در زندگی appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *