مارماریس؛ بهشتی در دل مدیترانه

راهنمای سفر به مارماریس

پارس توریسم؛ در کنار سواحل مدیترانه در جنوب غرب ترکیه یک شهر بندری زیبا قراردارد که مقصدی رویایی و پر از آرامش برای سفر است. این شهر بندری مارماریس نام دارد.

مارماریس در میان رشته کوه‎های کنار دریا قرار گرفته و عمده شهرتش به این خاطر است. در این منطقه همچنین سنگ‎های مرمر به وفور یافت می‎شود و نام مارماریس را نیز به همین خاطر بر روی آن گذاشته‎اند.

نقشه مارماریس

مارماریس بندری با قدمت تاریخی است. تاریخ پیدایش این شهر را ۶قرن قبل از میلاد می‎دانند. همچنین این شهر امروزه به‎عنوان یکی از مهم‎ترین مناطق کشتی‎رانی کشور ترکیه شناخته می‌‎شود.

بندر مارماریس

در این یاداشت سعی کرده‎ایم یک راهنمای سفر مختصر و مفید برای سفر به مارماریس در اختیار شما قرار دهیم.

آرامش در بندرگاه

بندرگاه مارماریس

قبل ازاینکه به معرفی جاذبه‎ها و مراکز خرید مارماریس بپردازیم بگذارید تصوری از بندرگاه به شما بدهیم. اگر دوست دارید ساعت‎ها قدم بزنید و  از فضاهای دوست‎داشتنی     لذت ببرید قطعا عاشق بندر مارماریس خواهید شد.  تصور کنید کافه‎ها و رستوران‎هایی را که چشم‎اندازی به مدیترانه دارند و بهترین غذاها و نوشیدنی‎ها را در یک محیط دنج و راحت سرو می‎کنند؛ موزیسین‎هایی  را که در کنار اقیانوس می‎توازند و فضا را دلپذیرتر می‎کنند و مردمی را که با حضورشان در بندرگاه شور زندگی به وجود آورده‎اند. این فضای دوست‎داشتنی بندر مارماریس است.

در مارماریس چه چیزهایی می‌‎بینیم؟

حالا وقت آن رسیده که درباره جاذبه‎های مارماریس حرف بزنیم. جاذبه‎هایی که هم شامل جاذبه‎های تاریخی می‎شود و هم تفریحات مفرح را  در برمی‎گیرد.

اولین جایی که باید در مارماریس به آن سر بزنید؛ مقبرههای صخرهای کاریان۱ است. این مقبره‎ها که به زیبایی در دل صخره‎ها حکاکی شده‎اند؛ نکته‎ای که درباره این مقبره‎ها وجود دارد این است که  گردشگران فقط از دور با قایق می‎توانند آنها را تماشا کنند و به دلیل محافظت از میراث تاریخی کسی اجازه نزدیکی به این مقره‎ها را ندارد.

 مقبره‎های صخره‎ای کاریان

توصیه ما به شما این است که در مرحله بعدی سفر خود سری به قلعه مارماریس  که به موزه تبدیل شده است بزنید. این بازدید بیشتر از ۳ ساعت وقت شما را نمی‎گیرد اما حتما چیزهای تازه‎ای به شما یاد می‎دهد. قلعه مارماریس در دوران سلطان سلیمان به منظور دفاع   از بندر در برابر رودس‎ها ساخته شده است. قدمت دیوار دفاعی این قلعه به حدود ۳هزار سالپیش از میلاد برمی‎گردد.همچنین موزه‎ای که در این قلعه دایر کرده‎اند آثار باستانی از دوره عثمانی را به نمایش گذاشته است.

قلعه مارماریس

دالیان مکانی برای کسانی که به جاذبه‎های طبیعی علاقه دارند است. یک منطقه کنار رودخانه که یک تجربه عجیب به شما هدیه می‎دهد. در نزدیکی دالیان شما می‎توانید از ساحل لاک‎پشت‎ها و همچنین آرامگاه صخره‎ای ساریان دیدن کنید. همچنین می‎توانید سفری کوتاه با قایق داشته باشید.

دالیان

در آخر حتما سری به میدان جوانان ۱۹می بزنید. دسترسی به این میدان که محل اجتماع این بندر نیز می‎باشد آسان است در عوض شما از طریق این بازدید با یک تیر چند نشان می‎زنید. هم می‎توانید از مراکز خرید معتبر مارماریس که در نزدیکی میدان است دیدن کنید و هم می‎توانید  فروارههای رقصان  که یکی دیگر از جاذبه‎های این بندر است  بازدید کنید.

فواره های رقصان

در مارماریس چه کارهایی انجام دهیم؟

پس از اینکه کار گشت‎زنی در شهر را  به پایان رساندید به فکر تفریح کردن باشید. در بندر مارماریس تفریحات زیادی برای انجام دادن خواهید یافت که در ادامه به چند نمونه آن اشاره خواهیم کرد. سافاری و مسابقات اتومبیل‌رانی یکی از بهترین تفریحات مارماریس خواهد بود. شما می‎توانید سوار بر جیپ‎های سافاری سفر در جاده‎های ناهموار، خاکی و البته در دل طبیعتی بهشت مانند را تجربه کنید. شما می‎توانید با ثبت‎نام در تورهای جیپ سافاری این تجربه فوق‎العاده ر ا به دست بیاورید.

سافاری

تفریح دیگری که می‎توانید انجام آن را در مارماریس تجربه کنید؛ غواصی اسکوبا یا غواصی به کمک ماسک است. شما می‎توانید در این قواصی چیزهای حیرت‎آوری ببینید.  یک حیات دری ایی بکر و دست نخورده مهم‎ترین بخش این چیزهاست.

غواصی اسکوبا

برای کسانی که به هیجان و بازی علاقه‎دارند نیز توصیه ما بازدید از  پارک آبی مارماریس  است.انواه وسایل تفریحی هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان در این پارک قرار دارد. به جرئت می‎ توان گفت این پارک آبی یکی از محبوب‎ترین پارک‎‏های مارماریس است.

 

پارک آبی مارماریس

در مارماریس از کجا خرید کنیم؟

 بندر مارماریس نیز مانند هر جای دیگری در ترکیه مکان مناسبی برای خرید است. بازاهای سنتی با برندهای جهانی ادغام شده و پاسخگوی  سلیقه هر خریداری می‎باشد. در ادامه به معرفی چند نمونه از بهترین بازارها و مراکز خرید مارماریس خواهیم پرداخت.

کارسی مارکت۲ اولین جایی است که باید به دیدن آن بروید. بازار بزرگ  مارماریس که در آن از شیر مرغ تا جان آدمیزات پیدا می‎ شود. این بازار بیش از هزار مغازه دارد که جنس‎های با کیفیت ترکی را عرضه می‎کنند.

کارسی مارکت

همچنین برای خرید می‎توانید  سری به مرکز شهر بزنید. آنجا پر است از مغازه‎های رنگارنگ چرم، جواهرت و وسایل تزئینی. در واقع این مکان بهترین جایی است که  شما می‎توانید برای خرید سوغات و یادگاری به آن مراجعه کنید. برای کسانی که به‎دنبال اجناس لاکچری‎تر می‎گردند سر زدن به مرکز خرید نتسل مارینا۳ گزینه ب دی نمی‎تواند باشد. این مرکز خرید ۲۰ بوتیک شیک دارد که بهترین برندهای خارجی و ترکی در آنها یافت می‎شود.

Netsel Marina Mall

هزینه‎های سفر به مارماریس

سفر به مارماریس نسبت به دیگر شهرهای توریستی ترکیه پر هزینه‎تر است. در واقع در میان تورهای ترکیه مارماریس یک تور لاکچری محسوب می‎شود. بخشی از این بالا بودن هزینه‎ها به علت بندر بودن مارماریس‎  است. در همه‎جای دنیا  بندرها شهرهای گرانتری هستند. علت دیگر لوکس  بودن اقامتگاه‎ها و هتل‎های این بندر است که هزینه‎های سفر را بالاتر می‎برد و علت سوم را باید تفریحات آبی و همچنین تفریحانی همچون سافاری دانست که هزینه‎های نسبتا بالایی دارند. اما در مجموع این سفر نسبت به سفرهای اروپایی بسیار کم هزینه‎تر است و قیمت آن با سفر به شرق آسیا  مانند تایلند برابری می‎کند. بنابراین لطف سفر به مارماریس را از دست ندهید.


۱)Carian Rock Tombs

۲) Carsi Market

۳) Netsel Marina

 

نوشته مارماریس؛ بهشتی در دل مدیترانه اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *