قوه قضائیه به ساخت و ساز در حریم آثار تاریخی دامغان ورود کند

یغماییان گفت: از قوه فضائیه درخواست می کنیم تا به ساخت و ساز در حریم آثار تاریخی دامغان ورود کند.

باشگاه خبرنگاران جوان: مصطفی یغماییان معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در  درباره برخورد با متجاوزان ساخت و ساز در حریم آثار تاریخی دامغان گفت: با ارسال نامه‌ ای از سوی امام جمعه دامغان مبنی بر تجاوز به حریم آثار تاریخی، مسئولان میراث فرهنگی وگردشگری استان سمنان دستور توقف پروژه را صادر کرده اند که در مرحله نخست یگان حفاظت میراث فرهنگی استان سمنان وارد کار و با ساخت و ساز در حریم تاریخی برخورد‌ کردند.

وی افزود: اقدام به موقع یگان حفاظت میراث فرهنگی استان سمنان موجب توقف پروژه شد اما روز بعد دوباره به ساخت وساز مشغول شدند.

یغماییان با بیان اینکه ما تا حدی توانایی برخورد با این متجاوزان را دارد و برای ادامه توقف فعالیت ساخت وساز در حریم آثار تاریخی باید سیستم قضایی استان سمنان وارد کار شود، ادامه داد: میراث فرهنگی به دادستان برای مقابله با این افراد شکایت‌ کرده است اما هنوز جواب وبرخورد جدی دیده نشده که این موضوع باعث ادامه فعالیت متجاوزان شده است.

معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی وگردشگری استان سمنان بیان کرد: سازمان صنایع دستی، میراث فرهنگی وگردشگری سمنان در چندین مرحله به شهرداری، مسکن و سیستم قضایی و دادستان استان، نامه ارسال واعتراض کرده که دستور قضایی برای مقابله با ادامه فعالیت زودتر صادر شود.

گفتنی است ساخت ساز در حریم درجه یک آثار تاریخی دامغان چندی پیش خبر ساز شده بود که با پیگیری های لاز این ساخت و ساز متوقف شد اما دوباره خبرهایی از ساخت و ساز مجدد به گوش می رسد.

The post قوه قضائیه به ساخت و ساز در حریم آثار تاریخی دامغان ورود کند appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *