قطر حامی استارت‌اپ‌های «گردشگری ورزشی» شد

شورای ملی گردشگری قطر با امضای توافق‌نامه‌ای با سازمان جهانی گردشگری به عنوان اسپانسر نخستین دوره رقابت استارت‌اپ‌های گردشگری ورزشی معرفی شد.

ایسنا: «زوراب پولولیکاشویلی» دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) در دیداری با «اکبر الباکر» رئیس شورای ملی گردشگری قطر با امضای توافق‌نامه‌ای اعلام کردند که کشور قطر حامی نخستین دوره رقابت استارت‌اپ‌های گردشگری ورزشی سازمان جهانی گردشگری خواهد بود که با همکاری باشگاه فوتبال بارسلونای اسپانیا برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این رقابت ارتقا و تقویت بخش‌های گردشگری و ورزش و در عین حال افزایش کارآفرینی و تقویت نوآوری در گردشگری ورزشی است.

برندگان نخستین دوره رقابت استارت‌اپ‌های گردشگری ورزشی در مرکز نوآوری باشگاه بارسلونای اسپانیا مورد حمایت قرار می‌گیرند و برای اجرا ایده در کشور قطر که میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ است در نظر گرفته خواهد شد.

«اکبر الباکر»، رئیس شورای ملی گردشگری قطر در این باره گفت: قطر از دیرباز حامی نوآوری‌های ورزشی بوده و ما معتقدیم رویدادهای ورزشی قدرت منحصر به فردی برای گردهم آوردن مردم دنیا دارد و به همین دلیل است که گردشگری ورزشی یکی از شش بخش اصلی است که در غالب استراتژی ملی گردشگری قطر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنیم. مشتاقانه پذیرای ایده‌های نوآورانه در نخستین دوره رقابت استارت‌آپ‌های گردشگری ورزش هستیم و امیدواریم یکی از این ایده‌ها در قطر به مرحله اجرا برسد.

«پولو لیکاشویلی»، دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی نیز عنوان کرد: ورزش و گردشگری دو بخش پیشگام هستند که ثابت کرده‌اند درک و تعامل بین‌المللی می‌تواند فرصت‌هایی را ایجاد کند که به نفع همگان خواهد بود.

شورای ملی گردشگری قطر پیش از این نیز برای مطالعه پیرامون تأثیر تسهیل اخذ ویزا در صنعت گردشگری و اقتصاد قطر با سازمان جهانی گردشگری همکاری کرده است.

The post قطر حامی استارت‌اپ‌های «گردشگری ورزشی» شد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *