قطار گردشگری زمین‌گیر شد

خرابی ریل و بی‌برنامگی راه‌آهن، قطار گردشگری را با بیش از ۱۰۰ مسافر در ناحیه لرستان زمین‌گیر کرد.

ایسنا: این قطار توریستی که صبح جمعه (١٧ اسفندماه) با ١٣٢ مسافر از اندیمشک راهی بیشه شده بود، بر اثر خرابی و بسته شدن خط در ایستگاه “چمسنگر” برای بیش از ۴ ساعت از حرکت بازماند. علاوه بر خرابی خط که راه آهن به شرکت حمل و نقل ریلی اعلام کرده بود، برخی ناهماهنگی‌ها، مدت این تأخیر افزایش پیدا داد.

لکوموتیوران این قطار توریستی نیز با طولانیِ شدن تأخیر و پایان ساعت کار، قطار را ترک کرد.

این قطار توریستی در خط ریلی جنوب حرکت می‌کرد که برنامه آن با هدف بازدید از خط آهن جنوب اجرا شد. مسافران این قطار از سه روز پیش سفر خود را از تهران به مقصد خوزستان آغاز کردند و قرار بود در برگشت با این قطار گردشگری که توقف‌های خاص مرتبط با جاذبه‌های راه آهن دارد را تجربه کنند اما سفر آنها به دلیل اصلاح خط آهن، بنا به گفته مسؤولان آن و همچنین ناهماهنگی و نوع اولویت بندی نامناسب راه آهن برای قطارهای باری و محلی، در یک ایستگاه محلی که دسترسی و امکانات محدودی دارد، نیمه کاره ماند.

حرکت این قطار که از ابتدای مسیر (ناحیه زاگرس) به شکل روانی در حال پیشروی بُود، با رسیدن به ایستگاه چمسنگر متوقف شد. قطار توریستی پس از ۴ ساعت و سی دقیقه معطلی، این ایستگاه را ترک کرد.

این اتفاق درحالی رخ داد که تشویق برای سفرهای ریلی در چندماه اخیر از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و استان‌های لرستان، همدان و رشت که به تازگی قطارهایی را با عنوان گردشگری راه انداخته اند، شدت گرفته است اما تجربیات قطارهای گردشگری در برخی مسیرها نشان می‌دهد هنوز راه آهن به اولویت گردشگری نرسیده است.

The post قطار گردشگری زمین‌گیر شد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *