قشم عضو سازمان جهانی گردشگری ملل متحد شد

در بیست و سومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری ملل متحد (UNWTO) در سن‌پترزبورگ روسیه، عضویت منطقه آزاد قشم به تصویب رسید.

ایرنا: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: رایزنی های اوولیه این موضوع در خردادماه سال جاری و در نشست شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری ملل متحد در باکو پایتخت کشورجمهوری صورت گرفت.

وی افزود: این مهم با تلاش های معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اقدامات مدیریت و کارشناسان گردشگری منطقه آزاد قشم به نتیجه رسید.بنا بر این گزارش، منطقه آزاد اقتصادی ارس، شرکت اراضی عباس‌آباد، مجموعه تفریحی ‌ورزشی تله- اتاقک توچال و دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری مانا سیر پردیس ایرانیان نیز به عضویت سازمان جهانی گردشگری ملل متحد درآمدند.

جمهوری اسلامی ایران عضو کمیته بررسی درخواست‌های اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری ملل متحد است که عضویت آن در نشست اخیر این سازمان به مدت ۲ سال دیگر تمدید شد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.

The post قشم عضو سازمان جهانی گردشگری ملل متحد شد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *