قبل از مهاجرت کانادا و اخذ ویزای کانادا بدانید که…

فکر مهاجرت به کشوری دیگر و ویزا کانادا، انسان را به وحشت می اندازد. تلاش برای اینکه بدونید چه کارهایی رو باید تکمیل کنید، سخت شما را به فکر فرو می برد.

اما به یاد داشته باشید شما اولین نفری نیستید که برای عوض کردن سبک زندگی خودتون، کارهایی را انجام داده اید. بنابراین اگر قرار است به زودی به کشوری دیگر مهاجرت کنید سریع برای ویزای کانادا اقدام کنید.

ایرانیانی که از کانادا دیدن می کنند باید ویزا کانادا خود را قبل از ورود به خاک کانادا دریافت کنند. ویزا کانادا توسط دفاتر ویزا کانادا (وابسته به سفارت کانادا) در آنکارا و دبی صادر می شود. شما می توانید از طریق مراجعه به سفارت کانادا در امارات یا ترکیه و یا از طریق آنلاین درخواست خود را به سفارت کانادا بدهید.

مقاله زیر که از تجربیات کسانی که قبل از شما مهاجرت کرده اند، را با دقت بخوانید و مطمئن شوید که همه موارد زیر را حتما انجام داده باشید. بررسی خودمون را با موضوع شماره یک شروع می کنیم:

شماره یک: قیمت مسکن را در نظر بگیرید
قبل از اینکه بخواهید به کشور مورد نظرتون مهاجرت کنید، حتما درباره قیمت خانه ها و یا اجاره هاشون و شرایطشون در منطقه و شهر مورد نظر خودتون تحقیقات کاملی را انجام بدهید. اگر زمانی که شما به مقصد خودتون برسید و بدونید جایی برای اقامت و ماندن دارید، استرس شما خیلی پایین می آید.
شماره دو: یک دوست آنلاین پیدا کنید
مطمئنا به وضعیت شما کمک خواهد کرد اگر قبل از وارد شدن به کشور جدید خود یک دوست داشته باشید. در شبکه های اجتماعی با مردمی که در کشور مورد نظرتون هستند، ارتباط برقرار کنید و باهاشون دوست بشید (البه با رعایت موارد ایمنی و احتیاطی). به این ترتیب، احساس تنهایی نمی کنید.
شماره سه: درباره الگو و روش های حمل و نقل کشور جدیدتون تحقیق کنید.
شما به محض اینکه به کشور جدیدتون برسید، می خواهید بدونید چطور از یک جا به جای دیگر باید بروید. هزینه وسایل نقیله عمومی را با داشتن یک ماشین شخصی مقایسه کنید.
شماره چهار: از سیستم پولی و بانکی کشور جدیدتون سر در بیارید
یادتون باشه، که شما قرار نیست با تومان و ریال اینجا در اون کشور معامله کنید. یک دید کامل و منطقی از اطلاعات مربوط به تغییر ارز از پول کشور فعلی به کشور آیندتون داشته باشید که در این تبدیل ارز دچار ضرر نشید و برای ویزای کانادا به مشکل نخورید.
شماره پنج: زبانشان را یاد بگیرید
حتی اگر شما کشوری می روید که زبان آنها انگلیسی است و اینکه شما هم به این زبان تسلط دارید، لزوما همان مدل زبان انگلیسی نیست که شما ان را یاد گرفته اید. با عبارات رایج، به ویژه آنهایی که دوستانه هستند، حتما آشنا شوید.
شماره شش: آزمون آشپزی
یادتون باشه، منوی رستوران و غذاهای هر کشور مخصوص خودش هست و حتما خیلی با منوی رستوران مورد علاقتون در کشور فعلیتون فرق داره. پس باید خودتون را با چشیدن طعم غذاهای کشور جدید عادت بدید تا راحت تر بتونید با غذاها کنار بیایند.
شماره هفت: تمام حساب های بانکی تون رو ببندید
حالا که می خواهید به این کشور جدید مهاجرت کنید، نباید وقت خودتون رو در کشور جدید صرف این بکنید، که پیگیری حساب بانکی هایی که در کشور خودتون هنوز هم فعال هستند را بکنید. شما کارهای مهم تری برای انجام دادن دارید. پس قبل از اینکه کشور مادری تون رو ترک کنید، ترتیب کارهای بانکی و مالی خودتون رو حتما بدید.
شماره هشت: خانواده و دوستانتون رو از وضعیتتون با خبر کنید
پس از رفتن به کشور دیگری، لزوما نباید دوستان خودتون رو در کشور مادرتون فراموش کنید. از طریق ایمیل، رسانه های اجتماعی، و یا تلفن و یا هر روش دیگری که برای ارتباط با دیگران ترجیح می دید، استفاده کنید. همچنین، با در نظر گرفتن موقعیت زمانی محل زندگی جدیدتون، دوستان و خانواده تون رو آگاه کنید، چه ساعتی در روز می تونند به راحتی باهاتون تماس بگیرند.
زمانی که شما از طریق آژانس هواپیمایی سام سیر اقدام به درخواست ویزای کانادا می کنید،کارشناسان ما در بخش ویزای کانادا به دقت مدارک شما را بررسی می کنند و بر حسب شرایط پرونده مشاوره لازم را به شما می دهند. پس از تکمیل مدارک از سمت شما و فرم های لازم ویزا، درخواست شما طی ۳ تا ۴ هفته کاری به صورت آنلاین در سایت سفارت ثبت می شود و نامه انگشت نگاری سفارت در اختیار شما قرار گیرد.

اختراعات کانادا
مردم خوب کانادا، مسئول اختراعات بسیاری هستند که شما هر روزه از آنها استفاده می کنید. به ویژه اگر شما کسی هستید که بازی Trivial Pursuit in a Wonderbra را انجام می دهید در حالی که کره بادام زمینی را روی سیب مکینتاش می مالید.
کره بادام زمینی
مارسلوس گیلمور ادسون، داروساز مونترالی، محصول خمیری و آجیل مانندی را در سال ۱۸۸۴ به ثبت رساند، با این عنوان که یک گزینه غذایی بسیار مناسب برای افرادی است که نمی توانند غذا بجوند. ولی بعدها همه آن را دوست داشتند و مصرف می کردند.
Trivial Pursuit
Trivial Pursuit یک نوع بازی تخته ای است، که در سال ۱۹۷۹ توسط Scott Abbott، سردبیر ورزشی مونترال و Chris Haney روزنامه نگار اختراع شد. برنده شدن در این بازی، به توانایی بازیکنان برای پاسخگویی به سوالات دانش عمومی و فرهنگ عمومی تعیین می شود.
کیلومترشمار
سفرهای جاده ای بعد از سال ۱۸۵۴ دیگه مثل قبل نبود، زمانی که ساموئل مک کین، مخترعی از نوا اسکوشیا، یک وسیله را اختراع کرد که فاصله را با هر چرخش چرخ ماشین اندازه گیری می کند.
برف روب
دکتر دندانپزشکی به نام J.W. Elliot، از شهر تورنتو، در ابتدا این ایده را برای پاکسازی ریل های قطار معرفی کرد. Snowmobile (همان سورتمه است ولی با موتور) و snowblower (ماشینی که با مکش زیاد برف را به داخل خود می کشد و به شعاع ۱۰۰ متری جاده پرت می کند) هم در کانادا اختراع شد.
جعبه تخم مرغ
ژوزف کایل، از اسمیتزر – بریتیش کلمبیا، ویراستار روزنامه، در سال ۱۹۱۱ ، با استفاده از مقواهای کلفت توانست کارتون تخم مرغ را که شبکه هایی به شکل تخم مرغ داشتند، ابداع کند.
IMAX
رومن کرویتر و گرایم فرگوسن فیلمساز و رابرت کر و مهندس رابرت سی شاو، IMAX را در سال ۱۹۶۷ تاسیس کردند. کرویتر اولین فیلم با IMAX را در سال ۱۹۷۰، فیلم برداری کرد. جورج لوکاس، خالق جنگ ستارگان به IMAX لقب نیرو را داد.
IMAX، دارای ظرفیت ضبط و نمایش تصاویر با اندازه و وضوح بسیار بیشتری نسبت به سیستم‌های سنتی و قدیمی فیلم است.
سیب مک اینتاش
در سال ۱۸۱۱، کشاورز جان مکینتاش در مزرعه Dundas South خود یک درخت سیب وحشی را پیوند زد. این سیب رنگ پوست آن سرخ و سبز است و مزه ترش و گوشت سفید داشته و در اواخر سپتامبر – اوایل مهر می‌رسد. در قرن بیستم مشهورترین نوع سیب در کانادای شرقی و نیو انگلند بود.
The Walkie-Talkie
دان هینگ در سال ۱۹۳۷ نوعی بیسیم موج کوتاه به نام packset اختراع کرد. دو سال بعد وقتی کانادا به آلمان اعلام جنگ کرد، او به اُوتاوا رفت تا این بیسیم را برای استفاده نظامی، بازسازی کند.
انسولین
فردریک بنتینگ دانشمند مقیم تورنتو، چارلز بست و جیمز کولیپ، در واقع انسولین را در سال ۱۹۲۲ اختراع نکردند – این یک هورمون طبیعی تولید شده توسط پانکراس است. در عوض، آنها به دنبال کشف و یادگیری درمان دیابت رفتند.
برچسب چمدان یا تگ چمدان
John Michael Lyons از نیو برانزویک در سال ۱۸۸۲، وقتی توانست برچسب چمدان را اختراع کند، باعث ایجاد تحول در صنعت مسافربری شد. این سند برچسبی شامل اطلاعاتی درباره مسافر و مقصد پروازی مسافر بود.


غلتک رنگ آمیزی
غلتک رنگ یک تاریخچه درهمی دارد. Norman Breakey کانادایی آن را در سال ۱۹۴۰ اختراع کرد، اما یک مخترع آمریکایی به نام ریچاردز سی. آدامز، طراحی را تغییر داد و به نام خود به ثبت رساند.
زمان استاندارد
مهندس Sandford Fleming، زمان استاندارد را در سال ۱۸۸۳ به خطوط راه آهن آمریکایی و کانادایی آورد. مناطق زمانی در سال ۱۹۱۸ در ایالات متحده به رسمیت شناخته شد و در سال ۱۹۲۹ توسط سراسر دنیا پذیرفته شد.
اتوبوس قابل دسترس برای صندلی چرخدار
Walter Harris Callow، سربازی که در جنگ کور شد و حس و کنترل در دست‌ها و پاهای خود را از دست داد، در سال ۱۹۴۷ اولین اتوبوس که قابلیت سوار کردن معلولین با ویلچیر را داشت، اختراع کرد. او برای بار اول و تنها سواری که داشت، زمانی بود که برای مراسم تشییع جنازه خودش بود.
ویلچیر برقی
در سال ۱۹۵۲، مهندس جورج کلین، جهان را با یک صندلی چرخدار موتوری، برای معلولین راحت تر کرد.
پلاستیک زباله
Harry Wasylyk از مانیتوبا و Larry Hansen از اُنتاریو اولین کیسه زباله های پلاستیکی را برای استفاده تجاری در سال ۱۹۵۰ اختراع کردند. Union Carbide این ایده را خرید و کیسه های زباله Glad را به خانه ها برد.
منبع: ویزا کانادا

The post قبل از مهاجرت کانادا و اخذ ویزای کانادا بدانید که… appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *