فهرست کشورهای پذیرنده ویزای شینگن و مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزا

فهرست کشورهای پذیرنده ویزای شینگن و مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزا

پارس توریسم؛ قرارداد شینگن قراردادی است میان چند کشور اروپایی که به ازای آن این کشورها دارای مرزی واحد هستند. در قسمت قبلی درباره انواع ویزاهای شینگن و اینکه اصلا شینگن یعنی چه حرف زدیم. در این قسمت می‎خواهیم به فهرست کشورهای پذیرنده شینگن و همچنین مدارک مورد نیاز برای اقدام به اخد ویزای شینگن بپردازیم.

فهرست کشورهای پذیرنده ویزای شینگن

محدوده شینگن شامب ۲۶کشور می‎باشد که شهروندان هر کدام از این کشورها آزادانه می‎توانند در محدوده شینگن رفت‎وآمد کنند. در واقع شهورندان هر کدام از این کشورها بدون نیاز به ویزا می‎توانند در کشورهای دیگر که عضو این اتحاد باشند رفت‎وآمد کنند. کشورهای  اتریش، بلژیک، چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس، کشورهای عضو پیمان شینگن هستند.

همانطور که می‎بینید این لیست شامل بهترین کشورهای اروپایی است که در واقع بیشتر مردم جهان آنها را بهترین کشورها برای مهاجرت می‎دانند. این کشورها همگی از نظر رفاه اجتماعی، امید به زندگی و دیگر شاخص های سلامت بالاترین رتبه‎های  جهانی را  از ان خود کرده‎اند در زیر زیر می‎توانید نقشه کشورهای شینگن را ببینید.

تاریخچه پیمان شینگن

توافقنامه شینگن در سال ۱۹۸۵ در یک روستا به نام روستای شینگن که از توابع لوکزانبورگ ( یک کشور کوچک در اروپا ) است؛ میان کشورهای آلمان غربی، فرانسه، بلژیک، لوکزانبورک و هلند به امضا رسید. بعدها همه کشورهای اتحادیه اروپا البته به جز بریتانیا و ایرلند وارد این توافق شدند. در واقع این دو کشور در حال حاضر کشورهای اروپایی بدون شینگن محسوب می‎شوند. از اتفاقاتی مهم در خصوص کشورهای عضو شینگن به تعلیق درآمدن این توافق نامه توس ط فرانسه در سال ۲۰۱۵، پس از حوادث ۱۳نوامبر بود.

مدارک مورد نیاز برای ویزای شینگن

فهرست کشورهای پذیرنده ویزای شینگن و مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزا

تقریبا می‎توان گفت در اکثر کشورهای حوزه شینگن مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا شبیه هم است. البته ممکن است این مدارک در جزئیات کمی با هم فرق کنند. برای اخذ ویزای شینگن باید مدارک زیر را آماده کنید:

فرم تکمیل شده درخواست ویزا؛ برای تعیین وقت سفارت و مصاحبه حضوری قبل  از هرچیز باید فرم درخواست ویزا را تکمیل کنید. این فرم را باید از سفارت مربوط به هر کشور به‎صورت اینترنتی یا حضوری دریافت کنید و تکمیل شده آن را به همراه دیگر مدارک به سفارت مورد نظر ارائه دهید.

شناسنامه و کارت ملی همراه با ترجمه رسمی، به‎طور کلی تمام مدارکی که ارائه می‎دهید باید همراه با ترجمه رسمی باشد.

گذرنامه با اعتبار حداقل شش ماه

سه قطعه عکس رنگی  ۵/۳در ۵/۴ با زمینه سفید و تمام رخ

استاد ملکی، منابع مالی و مدارک شغلی اگر کارمند هستید مدارک شغلی شما شامل اشتغال به کار، فیش حقوقی، بیمه و.. . می‎ شود اگر خودتان دارای کسب و کار هستید مدارکتان شامل روزنامه رسمی شرکت، آگهی تاسیس و آگهی ثبتی، شرکت‎نامه و اساسنامه می‏‎شود.

بلیط پرواز رفت و برگشت به کشور مقصد

بیمه مسافرتی برای کل مدت زمان سفر حداقل باید ۳۰ هزار یورو برای پوشش دادن بم یمه مسافرتی پرداخت کنید. موسسه ای که انتخاب می‎کنید باید در همه کشورهای حوزه شینگن اعتبار داشته باشد.

دعوتنامه، اصل دعوتنامه کسی که شما را به یکی از کشورهای حوزه شینگن دعوت کرده را باید در مدارک خود داشته باشید در صورت نداشتن دعوتنامه باید  رزرواسیون هتل  همراه خود داشته باشید.

*اگر زن خانه‎دار هستید ارائه  مدارک شغلی همسرتان الزامی است.

** اولین ورودتان به حوزه شینگن باید از کشوری باشد که ویزای آن را دریافت کرده‎اید.

*** لازم به ذکر است هر کشور در نهایت مقررات مرزی خاص خود را دارد و ممکن است حتی بسته به شرایط مسافر با اینکه ویزا ی یکی از کشورها حوزه شینگن را دارد به مسافر اجازه ورود ندهد.

نوشته فهرست کشورهای پذیرنده ویزای شینگن و مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزا اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *