فضای مجازی بهترین راهکار توسعه گردشگری است

جهانگرد برجسته ایرانی با اشاره به اشاعه تبلیغات سوء علیه کشورمان در برخی از رسانه‌های خارجی، گفت: باید با تبلیغات درست هر تبلیغ سوئی را پاسخ داد چرا که منتج به عدم رونق گردشگری ایران خواهد شد.

ایسنا: «عرفان فکری» عدم معرفی و تبلیغ کشورمان را مشکل عمده ضعف گردشگری ایران دانست و عنوان کرد: متاسفانه تبلیغات خلاف واقعیت کشورمان در برخی از رسانه‌های معاند خارجی در چند سال اخیر باید با تبلیغات درست و مناسب پاسخ داده شود چرا که هر تبلیغ سوئی در رابطه با کشورمان منتج به از رونق افتادن گردشگری آن خواهد شد.

وی کشور ایران را غنی از جاذبه‌های طبیعی، میراث معنوی و تاریخی، تمدن و اسطوره‌ها، فرهنگ و خوراکی‌های محلی خاص دانست و گفت: متاسفانه این توانمندی‌های کشور هنوز به شکل درست و کاملی مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.

این جهانگرد 40 ساله‌ی ایرانی با اشاره به این که توسعه گردشگری با استفاده از ظرفیت فضای مجازی ساده‌ترین، کم هزینه‌ترین و سریع‌ترین راهکار است، تصریح کرد: همه افراد با یک گوشی موبایل به عنوان در دسترس‌ترین وسیله می‌توانند مبلغ گردشگری استان و شهر خود باشند.

وی تنها اتکا کردن به حمایت‌های دولت برای توسعه گردشگری کشور را اقدامی ناممکن دانست و افزود: نباید فرصت‌های جذب گردشگر را به بهانه‌ی انتظار از خدمات دولتی از دست بدهیم بلکه باید افراد به ویژه بخش خصوصی دست به کار شوند و به طور جدی در این زمینه اقدام کنند.

فکری حمایت بخش خصوصی از صنعت گردشگری در سایر کشورهای دنیا را یادآور شد و تصریح کرد: کشورهای پررونقی مانند تایلند، بوتان، نپال، کشورهای آسیای جنوب شرقی و موارد دیگر کشورهایی هستند که بخش خصوصی بسیار در رونق گردشگری آن‌ها نقش داشته و افراد نسبت به پیشرفت شهر خود احساس مسئولیت می‌کنند.

وی یادگیری اصول فیلم‌سازی با موبایل را راهکاری بسیار ساده و در دسترس دانست و افزود: تمام فعالان حوزه گردشگری و افراد عادی با تصویرگری از گردشگران می‌توانند مبلغان خوبی در این حوزه باشند.

فکری با بیان این که یزد شهری جهانی و قابل مقایسه با دیگر شهرهای جهانی است، تصریح کرد: قطعاً یزد زیرساخت‌ها و لازمه‌های جهانی شدن را داشته است و شهر ایده آلی در این زمینه محسوب می‌شود اما شهری است که مخاطبان خاص فرهنگی خود را دارد ولی نباید به این موضوع بسنده شود بلکه باید در زمینه تبیلغات گسترده‌تری انجام شود.

وی ادامه داد: مردم یزد به ویژه فعالان گردشگری باید برای توسعه شهر جهانی خود از طریق ساختن و به اشتراک گذاری فیلم‌ها و تصاویر خوب و تاثیرگذار اقدام کنند.

‏این جهانگرد در پایان نیز لهجه یزدی، انواع خوراکی‌ها، فرهنگ، آیین‌های خاص مانند عزاداری محرم و مهم‌تر از آن اقلیم کویری و جاذبه‌های گردشگری این حوزه را ظرفیت‌های در انتظار جذب گردشگر برای یزد خواند و گفت: باید نسبت به رونق صنعت گردشگری با استفاده از انواع شاخه‌های آن اقدام کرد تا یزد جهانی به تمام دنیا معرفی شود.

یادآور می شود؛ «عرفان فکری» که 17 سال سفر به دور دنیا را تجربه کرده است، برای تدریس در سمیناری با محتوای فیلمسازی با موبایل در سفر و بیان تجربیات خود از کمپ اصلی اورست تا جنگل‌های آمازون که در دانشگاه یزد در حال برگزاری است، در یزد حضور یافته است.

The post فضای مجازی بهترین راهکار توسعه گردشگری است appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *