فرصت‌ها را دریابید

یکی از دلایلی که بیشتر افراد در زندگی به موفقیت چشمگیری نمی‌رسند و برای همیشه با طعم شیرین موفقیت غریبه می‌مانند، این است که با وجود تمام حقایقی که در رابطه با توانایی‌های روحی، ذهنی و جسمی انسان بیان شده، به خود و توانایی‌هایشان ایمان نمی آورند و همیشه صحبت از غیرممکن‌ها می‌کنند.

آرمان: اگر شما فکر می‌کنید که کاری که قصد انجام آن را دارید درست است و به آن ایمان دارید، لحظه‌ای درنگ نکنید و از همین امروز برای رسیدن به آن تلاش کنید.

از شکست‌ها درس بگیرید

با مطالعه زندگی بزرگان تاریخ این حقیقت آشکار می‌شود که همه کسانی که در زندگی خود به موفقیتی رسیده‌اند و توانسته‌اند نام خود را جزو افراد موفق به ثبت برسانند، در ابتدای کار با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شده‌اند، ولی رمز موفقیت آنها در این بوده است که در برابر تمام مشکلات مقاومت کرده و نهایتا توانسته‌اند راه خود را به سوی موفقیت هموار کنند. شما هم مثل هر انسان دیگری مطمئنا در ابتدای راه با مشکلاتی مواجه می‌شوید و حتی ممکن است شکست هم بخورید، اما ناامید نشوید. قبل از رسیدن به موفقیت باید شکست‌های موقتی را بپذیرید. یکی از راه‌های تشخیص‌دادن انسان‌های بااراده از بی‌اراده این است که عکس‌العمل‌های آنان را در زمان برخورد با شکست یا مشکلات با یکدیگر مقایسه کنید؛ اگر کمی دقت کنید، متوجه می‌شوید که انسان‌های بی‌اراده هنگامی که سایه‌های شکست از راه می‌رسند به‌سادگی دست از کار می‌کشند، ولی انسان‌های بااراده می‌مانند و با امید و اراده خود با سیاهی و رعد و برق‌های ابرهای سیاه مبارزه می‌کنند، چراکه آنها می‌دانند لذتی که در دیدن نور خورشید پیروزی وجود دارد ارزش تحمل بزرگترین سختی‌ها را دارد. اگر شما هم دوست دارید در زندگی‌تان به موفقیتی برسید، چاره‌ای جز مبارزه با مشکلات ندارید. دو راه بیشتر وجود ندارد؛ یا مبارزه می‌کنید و پیروز می‌شوید و یا ناامید می‌شوید و شکست می‌خورید. برای رسیدن به موفقیت چاره‌ای جز انتخاب راه اول ندارید. اما با این حال عده‌ای نیز وجود دارند که راه دوم را انتخاب می‌کنند و پیش خود این طور فکر می‌کنند که راه آسان‌تری نیز برای رسیدن به موفقیت وجود دارد و آن این است که می‌توان با پول موفقیت خرید!نکته‌ای که نباید فراموش کنید، این است که موفقیت با خود پول و ثروت می‌آورد، ولی ثروت برای کسی موفقیت نمی‌آورد. اگر پول برای کسی موفقیت می‌آورد انسان‌های ثروتمند زیادی در اطراف شما زندگی می‌کنند، ولی چه تعداد از آنها به‌راستی انسان‌های موفقی هستند؟

اهداف خود را مشخص کنید

بسیاری از افراد آن‌طور که دوست ندارند زندگی می کنند. برای رسیدن به موفقیت تلاش می‌کنند، ولی همیشه شکست می‌خورند. تا هنگامی که ندانید چه می‌خواهید و در پی چه چیزی هستید نمی‌توانید به اهداف خود در زندگی‌تان برسید و متاسفانه باید بگوییم که همیشه شکست می‌خورید. حقیقتی که باید به آن توجه کنید این است که بیشتر انسان‌ها در زندگی می‌دانند که چه چیزهایی نمی‌خواهند، ولی نمی‌دانند چه چیزهایی می‌خواهند؟!همین حقیقت راز شکست بیشتر انسان‌هایی است که همیشه در حسرت رسیدن به موفقیت زندگی می‌کنند. شما برای رسیدن به هر هدفی در زندگی باید برای آن برنامه‌ریزی کنید، به آن وفادار باشید و با تمام تلاشتان به سمت آن هدف حرکت کنید. در واقع می‌توان گفت تلاش برای رسیدن به هدفی بدون برنامه‌ریزی برای آن، مثل واردشدن به رودخانه‌ای است که نمی‌دانید عمق آن چقدر است و برای عبور از آن به چه امکاناتی نیاز دارید! برای اینکه بتوانید مطمئن شوید برای رسیدن به هدفتان برنامه خوبی طراحی کرده‌اید باید با افراد قابل‌اطمینان مشورت کرده و جنبه‌های مختلف برنامه‌ای را که طراحی کرده‌اید با کمک همدیگر بررسی کنید؛ برنامه‌ای که شما برای رسیدن به اهدافتان طراحی می‌کنید، نشان‌دهنده میزان قدرت و استعداد شما در استفاده از زمان و مدیریت شما بر سایر مسائل است. در زمان برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهدافتان به شکست‌های گذشته فکر نکنید، لطفا کمی با خودتان منصف باشید. همه ما انسان‌ها در زندگی باید داغ شکست را بچشیم تا بتوانیم لذت واقعی موفقیت را احساس کنیم. هنگام برنامه‌ریزی به شکست‌های گذشته فکر نکنید.

بیشتر و بهتر تلاش کنید

میلیون‌ها نفر از مردم روی زمین گمان می‌کنند محکوم به شکست هستند؛ احساس می‌کنند نیرویی بر آنها حاکم است که با وجود آن نمی‌توانند به موفقیت برسند. این افراد از آنجایی که تحت‌تاثیر باورهای منفی قرار گرفته‌اند، هیچ‌وقت نمی‌توانند از فرصت‌هایی که زندگی در اختیار آنها قرار می‌دهد استفاده مطلوبی داشته باشند و بر همین اساس دست از تلاش برداشته و منتظر کسی یا کسانی می‌شوند که به آنها کمک کنند. فرصت‌ها عمر کوتاهی دارند، ممکن است آنها تا رسیدن به کمک از بین بروند. اگر بخواهید، به امید رسیدن کمک دست از تلاش برای رسیدن به اهدافتان بردارید، در حقیقت باارزش‌ترین فرصت‌های زندگی‌تان را قربانی فردایی کرده‌اید که از آن خبری ندارید، ولی اگر به‌جای صبرکردن مشغول به‌کار شوید و از خود تلاشی نشان بدهید، کسانی که از اطراف شما می‌گذرند متوجه کارهای شما می‌شوند و ممکن است از قدرت لازم برای کمک‌کردن به شما برخوردار باشند. تا لحظه ای که نفس می‌کشید، برای تبدیل رویاهایتان به واقعیت زمان دارید. به‌جای اینکه برای دیگران زندگی کنید، تصمیم بگیرید تا دیر نشده است برای خودتان و رویاهایتان زندگی کنید.

به آینده امیدوار باشید

احساس موفقیت عظیم‌ترین و عجیب‌ترین احساسی است که یک انسان می‌تواند در زندگیش آن را تجربه کند. این احساس حتی قوی‌تر و باشکوه‌تر از احساس دوست‌داشتن است. این احساس با هیچ عبارتی قابل توصیف نیست. این احساس هدیه‌ای ملکوتی از طرف خدای بزرگ برای تمام انسان‌هایی است که توانسته‌اند سختی‌ها و مشکلات را تحمل کرده و به قله افتخار برسند. انسانی که می‌خواهد به موفقیت برسد مثل کودکی است که می‌خواهد دوچرخه‌سواری را یاد بگیرد. همه می‌دانند که کودک در اولین تلاش‌هایش به زمین می‌خورد و بدن ظریف او تا حدی زخمی می‌شود، اما او به علت اینکه شوقی درونی برای دوچرخه‌سواری دارد همه سختی‌ها و زمین‌خوردن‌ها را تحمل می‌کند و نهایتا روزی می‌رسد که او می‌تواند با دوچرخه خود کارهای فوق‌العاده انجام دهد. رسیدن به موفقیت نیز مثل دوچرخه‌سواری در ابتدای کار دشواری‌های خاص خود را دارد. اولین پله‌های موفقیت آن‌قدر بلند است که باید به دلیل اینکه پایمان را روی آن بگذاریم، چیزی را در زیر پاپمان قرار دهیم یا اینکه حتی به کمک دستانمان از در و دیوار را بگیریم و از آن بالا برویم. فقط رسیدن به اولین پله سخت است. کسی که بتواند خود را روی اولین پله برساند، به‌راحتی می‌تواند از بقیه پله‌ها بالا برود.

The post فرصت‌ها را دریابید appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *