غرفه ایران در میان جذاب‌ترین‌های دوسالانه ونیز /عکس

ماهنامه هنری «آرت‌ نیوزپیپر» با انتشار گزارشی پاویون ایران در پنجاه‌ و هشتمین دوسالانه (بینال) ونیز را در میان جذاب‌ترین‌های این نمایشگاه بزرگ هنری قرار داد.

ایسنا: وب‌سایت «Art Newspaper» در گزارشی ضمن معرفی پاویون ایران به عنوان یکی از شش غرفه دوسالانه هنری ونیز که حتماً باید دید در توصیف آن آورده است: «در پاویون ایران میزهای بزرگی که در طول اتاق قرار گرفته و روی آنها را گل، میوه، شمعدان و… می‌پوشاند، قرار دارند و یک لوستر غول‌پیکر بالای آنها ب ه چشم می‌خورد.

این چیدمان به وسیله کاغذهای خاکستری پاپیه ماشه توسط طراح مجرب ایرانی رضا لواسانی، شکل گرفته و تعمقی بر روی چرخه زندگی است. کمی آن سوتر صندلی خالی پیرمردی دیده می‌شود که نشان‌دهنده غیبت و مرگ است. این اثر که در پنج جعبه به ونیز حمل شده، اثر برجسته غرفه ملی ایران است. سمیرا علیخانزاده هنرمند دیگری است که از عکس‌های آماده استفاده کرده تا به همراه لباس‌ها و کفش‌های ساده، تصویری شفاف از زنان جوان ایرانی در گذشته را نمایش دهد.»

لیتوانی، زیمبابوه، مغولستان، پرتغال و استونی، دیگر کشورهایی هستند که از نگاه سایت «Art Newspaper» قابل‌توجه‌ترین پاویون‌های دوسالانه ونیز را دارا هستند.

 پاویون ایران

پاویون ایران با نام «بودن و سرودن» در نزدیکی میدان سن مارکو ونیز آغاز به کار کرده است و رضا لواسانی با اثر زندگی، سمیرا علیخانزاده با اثر شبح صلب خاطره و علی میرعظیمی با اثر شاهد آواز از ایران در پنجاه و هشتمین دوسالانه هنر ونیز حضور دارند.

سایت رسمی دوسالانه هنری ونیز در توصیف پاویون ایران می‌نویسد: «خرد جمعی هنرمندان ایران طی قرن‌ها له و یا علیه مفاهیم عرفانی و فلسفی در کنار حس زیبایی شناختی گسترش یافته است. مفهوم «ناکجاآباد» یکی از پارادایم‌های اصلی به‌ویژه در هنرهای تجسمی ایران است. نقاش ایرانی همواره به ارائه تصویر اصل از طریق ادراک مادی گرایی اعتقاد دارد. این میراث جمعی در آثار هنرمندان معاصر از طریق نظریه‌ها و پارادایم‌های بدیع قابل خواندن است. این پدیده هنگامی که با رویکردهای غربی و روند هنری در دوران پس از اینترنت ادغام می‌شود جالب‌تر می‌شود.»

 پاویون ایران

در صفحه مربوط به پاویون ایران در دوسالانه ونیز این عکس به چشم می‌خورد

سیدعلی پاکدامن، مدیر کل دیپلماسی فرهنگی وزارت امور خارجه، اکبر قولی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، مدیران گالری‌ها، موزه‌ها و خبرنگارانی از جمله «یوآخیم گیر» – مدیر گالری ملی برلین، «آندره آ دل گو تریکو» – مدیر دپارتمان هنر معاصر دانشگاه برارا میلان، «دورتو بریل» – کیوریتور موزه برلین، «تیم کرن ول» ، «Art newspaper» و جمعی از ایرانیان مقیم ایتالیا و خبرنگاران رسانه‌های ایتالیا پیش از افتتاحیه رسمی از غرفه ایران در دوسالانه ونیز دیدن کردند.
پاویون ایران در دوسالانه ونیز

پنجاه‌وهشتمین دوسالانه هنر ونیز از تاریخ ۱۱ می تا ۲۴ نوامبر (۲۱ اردیبهشت تا سوم آذر) در ونیز ایتالیا برگزار می‌شود و امسال ۹۰ کشور از سراسر جهان در آن شرکت کرده‌اند. کشورهای غنا، ماداگاسکار، مالزی و پاکستان برای اولین بار است که در این رویداد بزرگ هنرهای تجسمی حضور یافته‌اند.

The post غرفه ایران در میان جذاب‌ترین‌های دوسالانه ونیز /عکس appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *