غذا های سنگاپور که قبل از مرگ باید بخورید

غذای سنگاپور

سنگاپور یک ظرف بزرگ از غذاهاست؛ غذا های سنگاپور یک ترکیب غنی که از غذاهای چینی، هندی، غذاهای مالایی و همچنین غذاهای کشور اندونزی می‎باشد که هم در رستوران‎های شیک و مجلل و هم در بوفه‎های غذاهای خیابانی سنگاپور یافت می‎شود. درواقع یکی از هیجان‎انگیزترین بخش‎های تور سنگاپور تست کردن غذای سنگاپوری است. تیم پارس توریسم سعی دارد در این یاداشت شما را با بخشی از این فرهنگ غذایی غنی آشنا کند.

لیست غذاهای سنتی سنگاپور آنقدر زیاد است که اگر بخواهیم به همه آنها بپردازیم مدت‎ها به‎طول خواهد انجامید. اما چک لیستی که ما تصمیم داریم در این یاداشت ارائه دهیم می‎تواند یک راهنمای خوب و مختصر برای کسانی که قصد سفر به این کشور را دارند باشد.

۱)   باک کوت ته (Bak Kut The)

غذا های سنگاپور

یکی از داستان‎هایی که درخصوص به وجود آمدن بات کوت ته وجود دارد این است که در گذشته، یک فرد فقیر در سنگاپور، به یک دکه رشته فرنگی در کنار جاده می‎آمد و برای غذا گدایی می‎کرد. اگرچه صاحب دکه خود فقیر بود اما دوست داشت به او کمک کند. بنابراین مقداری از استخوان‎های گوشت را که باقی مانده بود در آب می‎جوشاند؛ مقداری ادویه ارزان‎قیمت به آن اضافه می‎کرد و این غذای سوپ مانند را به مرد فقیر می‎داد. امروزه در سنگاپور این غذا را به‎عنوان یک غذای ساده و فروتنانه می‎شناسند. در مواقعی که حساسیت بیشتری وجود دارد در این سوپ می‎توان از گوشت خوک نیز استفاده کرد.

۲)    خرچنگ (Crabs)

غذا های سنگاپور

با فلفل دلمه‎ای یا با فلفل سیاه؟

این سوال اهمیت زیادی در پخت این غذا دارد. زیرا درواقع دو سبک مختلف پخت برای خرچنگ در سنگاپور وجود دارد که یکی با سس فلفل دلمه‎ای و دیگری با سس فلفل سیاه سرو می‎شود. در روش اول خرچنگ‎ها را معمولا با نان‎های مخصوص در سس فلفل دلمه‎ای فرو کرده و میل می‎کنند. اما قبل از اینکه به این مرحله برسید باید دو مرحله را طی کنید. ابتدا خرچنگ‎ها را بجوشانید و در مرحله بعد آنها را سرخ کنید. البته این روش قدیمی برای طبخ این غذای محلی سنگاپور می‎باشد و درحال حاضر روش‎های مدرن و جدید برای طمع دادن به خرچنگ‎ها ابداع شده که استفاده از تخم مرغ یا عسل نمونه‎هایی از این روش‎ها است.

۳)   املت صدف(Oyster Omelette)

غذا های سنگاپور

املت صدف از دیگر غذای سنگاپور است که بیشتر در بازارهای شبانه محبوبیت دارد. بسیاری از توریست‎ها و بومی‎های این کشور  املت صدف را دوست دارند. این غذا را باید جزو غذاهای خیابانی سنگاپور دانست. غرفه‎هایی که کیک هویچ می‎فروشند معمولا املت صدف نیز دارند زیرا دستور پخت هر دوی آنها روندی نسبتا مشابه دارد. در این غذا تخم و مرغ و سیب‎زمینی وجود دارد که مخلوط شدن نشاسته سیب‎زمینی با تخم مرغ باعث ضخیم شدن آن می‎شود. به جز آن یک ورژن بدون نشاسته از این غذا نیز طبخ می‎شود که طرفداران خودش را دارد.

۴)   پلوی مرغ سنگاپور (Coconut Rice)

غذا های سنگاپور

پلوی مرغ یکی از بهترین غذاهای سنگاپور به‎حساب می‎آید. این غذا همراه با سس فلفل قرمز سرو می‎شود. پلوی مرغ یکی از غذاهای ملی و مخصوص سنگاپور به حساب می‎آید. یعنی مبداء آن سنگاپور است اما معمولا می‎توانید آن را در دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا نیز بیابید. جالب است بدانید این غذا زمانی در وعده صبحانه سرو می‎شده است اما امروز سنگاپوری‎ها در وعده‎های شام یا نهار خود پلوی مرغ را نوش جان می‎کنند. این برنج را با خامه و نارگیل می پزند و همچنین در آن از موادی همچون بادام‎زمینی، تخم مرغ، خمیر فلفل قرمز و… نیز استفاده می‎شود.

۵)   روجک (Rojak)

غذا های سنگاپور

این غذا ترکیبی از غذاهای سنگاپوری، مالایی و چینی می‎باشد که در آن از جوانه لوبیا، تربچه، آناناس، خیار و بادام‎زمینی استفاده می‎شود. همه این‎ها با هم مخلوط می‎شوند تا یک خمیر خوشمزه برای میگو درست کنند. اگر دوست داشته باشید می‎توانید به این ترکیب فلفل قرمز نیز اضافه کنید. جالب است بدانید روجک در لغت به‎معنای ترکیبات جنگلی است که مشخصا علت این نام‎گذاری وجود انواع میوه‎هایی که نام بردیم در این غذا می‎باشد. اگه به سنگاپور سفر کردید بهتر است این غذا را در یک رستوران معروف و با کیفیت نوش جان کنید.

غذاهای حلال سنگاپور

برای بسیاری از ایرانیان که سنگاپور یا هر مقصد دیگری را برای جهانگردی انتخاب می‎کنند؛ وجود غذاهای حلال در رستوران‎ها اهمیت زیادی دارد. این مساله برای سفر به کشوری مانند سنگاپور نگران‎کننده نخواهد بود زیرا معمولا در منوی رستوران‎های این کشور غذای حلال وجود دارد. پس بدون هیچ نگرانی به رستوران‎های سنگاپور بروید و از غذاهای سنتی و خوش طعم این کشور لذت ببرید.

نوشته غذا های سنگاپور که قبل از مرگ باید بخورید اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *