عرضه جدید در بازار آپارتمان‌های نوساز

همزمان با فرارسیدن ایام منتهی به نوروز و گرم‌تر شدن بازار مسکن در بهمن‌ماه، تعداد فایل‌های عرضه شده در بازار آپارتمان‌های نوساز نیز در هفته‌های اخیر افزایش یافت.

دنیای‌اقتصاد: رکود در بازار خرید و فروش مسکن در ماه‌های اخیر هم از ترک بازار از سوی خریداران نشات گرفته و هم خارج کردن فایل‌های فروش از بازار توسط فروشنده‌ها در آن نقش داشته است. اما موج تقویت حضور خریداران در بازار مسکن بهمن‌ماه که نقطه اوج بازار شب عید محسوب می‌شود و معمولا از پاییز و زمستان گرم‌تر است، سبب شد عده‌ای از فروشنده‌ها نیز با عرضه دوباره آپارتمان‌های خود در بنگاه‌های ملکی به افزایش معاملات کمک کنند. طبیعی است در بازاری که تعداد فایل‌ها بیشتر باشد، دامنه انتخاب خریدار بیشتر و یافتن آپارتمان متناسب نیاز، سلیقه و بودجه او ساده‌تر خواهد بود و به این ترتیب افزایش عرضه در افزایش معاملات نقش مستقیم دارد.

مشاوران املاک می‌گویند عده‌ای از مالکان آپارتمان‌های نوساز و تازه‌ساز که در ماه‌های اخیر با این تصور که ممکن است تحت‌تاثیر نوسان دوباره قیمت در بازارهای سرمایه‌گذاری دیگر، قیمت مسکن باز هم رشد کند و آنها بتوانند سال آینده به قیمت بالاتری ملک خود را بفروشند، از بازار مسکن خارج شده بودند، در فاصله یک تا دو ماه اخیر به بازار مسکن بازگشته‌اند و همین موضوع سبب شده تعداد آپارتمان‌های عرضه شده در بازار نوسازها به شکل نسبی در مقایسه با پاییز و ماه اول زمستان افزایش یابد. البته مشاوران مسکن به این نکته هم اشاره می‌کنند که سازنده‌ها هنوز هم چندان به عرضه آپارتمان‌های تکمیل شده تمایل ندارند و در نتیجه صرفا یک یا چند واحد از کل مجموعه تکمیل شده خود را به بازار عرضه کرده‌اند. آنها تصور می‌کنند بهتر است از این بازارگرمی نسبی در شرایط رکود عمیق مسکن بهره ببرند، اما در عین حال تمایل ندارند تمام تخم مرغ‌های خود را در یک سبد بگذارند و در نتیجه بخشی از واحدها را برای فروش در سال آینده ذخیره کرده‌اند؛ هر چند کارشناسان مسکن معتقدند مسکن دیگر تاب افزایش قیمت قابل‌توجه در سال آینده را ندارد و نوسان ماهانه ارزش ملک در حد بازار رکودی محدود خواهد شد.

 بازار خرید و فروش مسکن

The post عرضه جدید در بازار آپارتمان‌های نوساز appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *