طرح ویژه مناطق گردشگری زودتر تعیین تکلیف شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بر ضرورت تعیین تکلیف سریعتر طرح ویژه مناطق گردشگری تاکید کرد و گفت: توسعه گردشگری بهترین راه برای مقابله با تحریم ها و کاهش اتکا به درآمدهای نفتی است.

ایرنا: سیده فاطمه ذوالقدر با تاکید بر لزوم تدوین سریعتر طرح ویژه مناطق گردشگری اظهار داشت: براساس اظهارات مسئولان سازمان امور اجتماعی با تحقق این مهم با بهره‌گیری از تجارب برخی کشورها، تجارب داخلی، مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد برخی از امتیازات تجمیع می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، افزود: با نهایی شدن طرح ویژه منطقه گردشگری، سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بندرگاه ها و سواحل افزایش می یابد. نهایی شدن این طرح می تواند افزایش جذب توریسم داخلی و خارجی را به همراه داشته باشد. در این رابطه نیاز است در تدوین این طرح از نظرات کارشناسان استفاده شود تا بتوان طرح جامع و کاملی تدوین و ارائه کرد.
ذوالقدر توسعه گردشگری را بهترین راه برای مقابله با تحریم ها و کاهش اتکا به درآمدهای نفتی دانست و بیان کرد: ایران دارای ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری زیادی است که دستگاه های متولی باید با برنامه ریزی مناسب درآمدزایی مناسب را از آنها داشته باشند.

* زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری تسهیل شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مشکلات سد راه گردشگری باید بررسی و با برنامه ریزی منسجم رفع شود، ادامه داد: باید زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری تسهیل شود.
وی تصریح کرد: متاسفانه در برخی موارد دیده شده که بوروکراسی اداری باعث شده سرمایه گذاران تمایلی برای مشارکت در ساخت هتل یا گردشگری نداشته باشند بنابراین نیاز است مشکلات سد راه سرمایه گذاران رفع شود.
ذوالقدر افزود: از سازمان گردشگری انتظار می رود نظارت مناسبی را با عملکرد هتل ها داشته باشد تا در ایام نوروز بر اساس نرخ مصوب به مسافران خدمات ارائه کنند و خودسرانه قیمت ها را افزایش ندهند.

The post طرح ویژه مناطق گردشگری زودتر تعیین تکلیف شود appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *