شیوه‌نامه «گردشگری عشایر» تدوین می‌شود

مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری از آماده‌سازی و تدوین شیوه‌نامه گردشگری عشایر در نیمه نخست امسال خبر داد.

ایسنا: لیلا اژدری گفت: این شیوه‌نامه در ذیل کارگروه گردشگری عشایری تدوین خواهد شد. این کارگروه که نخستین جلسه آن دیروز برگزار شد از مصوبات اجرایی شورای عالی عشایر بوده است که به‌منظور سیاست‌گذاری، برنامه‎ریزی و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی برای رسیدگی به وضعیت جامعه عشایر کوچ‏‌نشین ایران، بهبود زندگی و احیا فرهنگ و سنت‌های اسلامی و اصیل عشایری با امشای معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شده است.

اژدری به عنوان دبیر کارگروه توسعه گردشگری و صنایع دستی عشایر یادآور شد: این کارگروه با توجه به ظرفیت‌های بالقوه گردشگری مناطق عشایری استان‌ها و در عین حال مغفول ماندن و بهره‌مند نشدن از فرصت‌های موجود، سبب برنامه‌ریزی و فعال کردن این بخش در عرصه گردشگری تشکیل شده است و حمایت و توانمندسازی عشایر با گسترش فعالیت‌های آن‌ها و رونق تولید صنایع دستی بومی، از جمله برنامه‌های مهم پیش‌رو است.

به گفته او، در این جلسه وظایف هر یک از دستگاه‌های مرتبط با عشایر تعریف و سه کمیته «گردشگری و زیرساخت‌ها»، «صنایع‌دستی و سوغات» و «پژوهشی، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی» در ذیل آن مشخص شد، همچنین پس از بررسی مشکلات قرار شد روی تدوین شیوه‌نامه گردشگری عشایری متمرکز شویم تا پس از تدوین و ابلاغ، نقشه راه نیز ترسیم شود.

دبیر کارگروه توسعه گردشگری و صنایع دستی عشایر یادآور شد: توسعه گردشگری در حوزه عشایر با همکاری سازمان امور عشایر ایران محقق خواهد شد و سایر بخش‌های فرابخشی از جمله سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، بیمه تأمین‌اجتماعی، بسیج عشایر و … نیز در رونق این بخش همکاری خواهند داشت.

مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری با اشاره به اقدام همزمان برای تهیه نقشه راه در زمینه گردشگری دریایی و سلامت، گفت: وظیفه ما شناسایی گروه‌های ذی‌مدخل در این حوزه‌ها و تشکیل حلقه‌های ارتباطی و تهیه نقشه راه با کمک سازمان‌های مرتبط است که کارهایی شروع شده است.

اژدری برگزاری رویدادهای تخصصی گردشگری عشایر را در معرفی واطلاع‌رسانی ظرفیت‌ها و جذابیت‌های این بخش مؤثر دانست و از برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر یاسوج، پس از پایان ماه مبارک رمضان، خبر داد.

The post شیوه‌نامه «گردشگری عشایر» تدوین می‌شود appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *