شکایت از چند مدیر میراثی و شورای فنی تهران در پرونده کاخ گلستان | حریم تنها اثر جهانی پایتخت ۵٫۵ متر شکسته شده است

معاون میراث فرهنگی استان تهران با اشاره به نظر کارشناس رسمی دادگستری در مورد ساخت و ساز در حریم کاخ گلستان گفت: از نظر این کارشناس تخلف در ساختمان در حریم کاخ گلستان محرز است.

چمدان: محسن شیخ‌الاسلام هفتم اسفند ماه در یک نشست خبری در مورد آخرین وضعیت پرونده ساخت و ساز در حریم کاخ گلستان گفت: ما از مالک و شهرداری منطقه ۱۲ شکایت کرده‌ایم. نظر کارشناس رسمی دادگستری این است که ارتفاع مجاز برای ساخت و ساز در این منطقه ۷٫۵ متر با سطح اشغال مطابق با وضعیت اولیه پلاک است. ضمن اینکه باید ضوابط نماسازی و طرح و پلان رعایت شود.

وی ادامه داد: مجوز صادر شده از سوی شهرداری ۱۰٫۵ متر با ۲ طبقه زیر زمین است که از آن هم تخطی شده البته بخشی هم رفع و رجوع شده‌ است اما از نظر کارشناس رسمی دادگستری تخلف محرز است.

شیخ الاسلام گفت: ما به نصرف مالک به بخشی از زمین که در اختیار دولت است نیز اعتراض کردیم که کارشناس آن را وارد ندانست اما همه این موارد هنوز منجر به صدور رای نشده و مالک در حال ادامه کار است.

وی در پاسخ به اینکه مالک در ارتفاع چقدر تخلف کرده است، اظهار کرد: دفتر فنی کاخ گلستان ارتفاع ستون‌ها را ۱۱ متر و ۷۰ سانتیمتر اندتزه گرفته که با احتساب شیروانی و … به ۱۳ متر می‌رسد.

معاون میراث تهران افزود: معاونت حقوقی سازمان میراث فرهنگی عنوان کرده که در این پرونده از مدیرکل وقت میراث تهران، معاون وقت میراث و شورای فنی تهران شکایت کرده است اما من هنوز سندی در این باره ندیده‌ام.

The post شکایت از چند مدیر میراثی و شورای فنی تهران در پرونده کاخ گلستان | حریم تنها اثر جهانی پایتخت ۵٫۵ متر شکسته شده است appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *