شناساندن بیابان لوت به دنیا، با ثبت در فهرست جهانی میراث طبیعی

‌رئیس پایگاه جهانی بیابان لوت کشور در جلسه ای که در سالن جلسات موزه منطقه ای جنوب شرق برگزار شد، اظهار کرد: وقتی اثری در فهرست جهانی میراث فرهنگی قرار می‌گیرد، آن اثر برای همه جهان ارزشمند می‌شود.

‌به گزارش ایسنا- ‌مهران مقصودی با بیان این مطلب افزود: بعد از 45 سال اولین اثر طبیعی جهان ثبت شد و برای حفظ این عنوان باید تلاش زیادی صورت گیرد‌.

مقصودی ادامه داد: توسعه گردشگری باعث ایجاد امنیت می‌شود، بنابراین باید از وجود چنین قابلیت هایی استفاده شود و صنعت گردشگری در این استان رونق بیشتری پیدا کند .

وی به راه اندازی سایت بیابان لوت اشاره کرد و افزود: مدیریت مسیر‌ها و مدیریت برگزاری تورهای گردشگری متعدد از نکات مهمی است که باید در راستای حفظ این عنوان صورت ‌گیرد‌.

مقصودی خاطرنشان کرد: برای حفظ این قابلیت و بکر نگه داشتن آن باید ضمن فراهم ساختن زیرساخت های گردشگری، مدیریت جمع آوری زباله در این مکان در دستور کار قرار گیرد‌.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز افزود: 10 درصد مساحت کشور را بیابان لوت به خود اختصاص داده و یک جاذبه بی نظیر در کشور است.

عدنان حسینی گفت: این بیابان به طور کلی در 3 استان خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان قرار دارد و بخشی از آن که در سیستان و بلوچستان قرار دارد که بیشترین پوشش گیاهی و جاذبه های گردشگری را به خود اختصاص داده است‌.

وی با بیان اینکه گرم ترین نقطه جهان در بیابان لوت واقع شده است، گفت: این بیابان با ویژگی های منحصر به فردی که دارد، یک قابلیت بزرگ برای استان و یک شگفتی برای دنیاست‌.

حسینی یادآور شد: در 2 سال اخیر شاهد اقدامات و اتفاقات خوبی برای این مکان بودیم که از جمله آن افتتاح پایگاه جهانی بیابان لوت در نصرت آباد بود‌.

وی گفت: مهمترین اقدامی که باید برای این مکان در نظر گرفته شود، ایجاد راه دسترسی بوده که یکی از مشکلات گردشگران است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: برای بکر نگه داشتن این بیابان از جامعه محلی کمک زیادی گرفته شده و اقداماتی صورت گرفته ولی نیاز است تا کمپ هایی در آنجا ایجاد شود تا به جذب گردشگر و در عین حال بکر نگه داشتن آن کمک شود.

The post شناساندن بیابان لوت به دنیا، با ثبت در فهرست جهانی میراث طبیعی appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *