شرکت هواپیمایی کارون واگذار شد/آشیانه کارون از خوزستان می‌رود؟

یک منبع آگاه فروش قطعی شرکت هواپیمایی کارون (نفت سابق) را تایید کرد.

ایرنا: به نقل از یک منبع آگاه نوشت: شرکت هواپیمایی کارون که آشیانه اصلی آن در محدوده عملیاتی فرودگاه بین المللی اهواز واقع شده پس از برگزاری مزایده به بهای سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به بخش خصوصی واگذار شده است. ۳۵ درصد مبلغ مزایده به صورت نقدی و بقیه به صورت اقساط بلند مدت به صندوق بازنشستگی نفت پرداخت می‌شود.

این منبع با اشاره به اینکه پیش از این مالک این ایرلاین، وزارت نفت بود که بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی به صندوق بازنشستگی نفت واگذار شد افزود: بر اساس توافق انجام شده این شرکت همچنان در خوزستان ماندگار خواهد بود و پرسنل این شرکت که حدود ۲۰۰ نفر هستند تعدیل نخواهند شد.

شرکت هواپیمایی کارون چهار فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ و پنج فروند فوکر ۵۰ در اختیار دارد که گفته می‌شود ۲ فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ آن به علت نبود قطعات مورد نیاز ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا، زمین‌گیر شده است. این شرکت پیش از این کارکنان شرکت نفت و مجموعه‌های وابسته به نفت را در مناطق مختلف عملیاتی جا به جا می‌کرد ولی بعدها خدمت‌رسانی خود را به عموم مردم در خطوط داخلی تسری داد.

مالک جدید شرکت هواپیمایی کارون (نفت سابق) نیز در این زمینه گفت: با وجود خرید شرکت، هنوز اسناد واگذاری از صندوق بازنشستگسی نفت داده نشده و عملیات نقل و انتقال صورت نگرفته است.

یدالله پروانه زاده با رد برخی شایعه‌ها مبنی بر پرداخت نکردن حقوق کارکنان شرکت هواپیمایی کارون گفت: حقوق همه کارکنان سر موعد مقرر که ۲۵ هر ماه است پرداخت شده و هیچ کارمندی نمی تواند ادعای مطالبه حقوق معوقه داشته باشد.

وی هرگونه تغییرات در ساختار اداری و تشکیلاتی شرکت هواپیمایی کارون را به بعد از نقل و انتقال قطعی موکول کرد.

شرکت هواپیمایی کارون (نفت سابق) جزء قدیمی‌ترین ایرلاین‌های فعال کشور محسوب می‌شود که در مدت فعالیت بیش از ۸۰ سال، سانحه هوایی در کارنامه عملیاتی خود ندارد.

The post شرکت هواپیمایی کارون واگذار شد/آشیانه کارون از خوزستان می‌رود؟ appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *