سیل هتل‌های «ونیز» را خالی کرد

پس از آنکه سیل‌ بخش اعظمی از «ونیز»‌ را زیر آب برد، آمار رزرو هتل‌های این شهر با کاهش ۴۰ درصدی مواجه شد.

ایسنا : به نقل از تلگراف، پس از وقوع سیل بی‌سابقه در شهر «‌ونیز» و زیر آب رفتن مهم‌ترین آثار تاریخی و هنری این شهر، اکنون آمار گردشگران «ونیز»‌ نیز با کاهش مواجه شده است.

در طول ماه گذشته این شهر بارها شاهد بالا آمدن سطح آب شد،‌ ده‌ها هزار رزرو هتل توسط گردشگران خارجی لغو شد و حالا این موضوع موجب نگرانی مسوولان گردشگری «ونیز»‌ برای کاهش یافتن آمار بازدیدکنندگان این شهر در تعطیلات کریسمس شده است.

مقامات ونیزی‌ می‌گویند اگر گرشگردان فکر می‌کنند این شهر تا چند روز زیر آب باقی می‌ماند در اشتباه هستند؛ چراکه وقتی یک مد رخ می‌دهد این موضوع برای چند ساعت ادامه خواهد داشت. معابر و میادینی که صبح غرق در آب هستند تا ظهر خشک خواهند شد.

مدیر هتل‌داران «ونیز»‌ بیان کرد :«ما می‌خواهیم به تمام دنیا نشان دهیم که هیچ خطری وجود ندارد و ونیز همچون گذشته باشکوه است. مردم فکر می‌کنند اگر مدی با ارتفاع ۱.۱ متر رخ دهد آن‌ها مجبور می‌شوند در میدان «‌سن‌مارکو»‌ شنا کنند؛ در صورتی که این طور نیست.»

یکی دیگر از مقامات این شهر بیان کرد: «سیلی که رخ داد خسارت‌بار بود، اما ما اکنون به وضعیت عادی بازگشته‌ایم. من تاکنون با چنین آمار کم گردشگران مواجه نشده بودم.»‌

همچنین فرودگاه «‌مارکو پولو»‌ که در نزدیکی ونیز قرار دارد پس از حادثه سیل اخیر با ۲۰ درصد کاهش تردد مواجه شده است.

سیل‌های زمستانی هنوز به اتمام نرسیده‌اند و انتظار می‌رود ونیز در روز شنبه با رخ دادن مدی با ارتفاع ۱.۴۵ متر مواجه شود که ۶۰ درصد این شهر را زیر آب خواهد برد؛ اگرچه این وضعیت تنها تا چند ساعت ادامه خواهد داشت.

در اواسط ماه نوامبر، سطح مد آب در بالاترین حالت به ۱.۸۷ متر رسید که این سیل را به بدترین سیل «ونیز»‌ از سال ۱۹۶۶ تاکنون تبدیل کرد و موجب تعطیلی قلب تاریخی و گردشگری شهر از جمله میدان معروف سن‌مارکو شد.

پیشتر شهردار ونیز از خسارت حداقل یک میلیارد یورویی به این شهر تاریخی در پی بالاآمدن سطح آب و سیل خبر داده بود.

کمیته میراث جهانی یونسکو نیز با اشاره به پدیده‌هایی همچون حضور بیش از گردشگران (اُورتوریسم)، حضور مستمر قایق‌های تفریحی و همچنین تاثیرات منفی ساخت و سازهای جدید و آسیب‌پذیری در مقابل تغییرات آب و هوایی که شهر ونیز را تهدید می‌کند اعلام کرد این نهاد همکاری نزدیکی با کشور ایتالیا درباره خطرات و تهدیدهای سیل اخیر دارد و قرار است در اوایل سال ۲۰۲۰، گروهی از سوی کمیته میراث جهانی برای بررسی ابعاد خسارت‌های واردشده به ونیز به ایتالیا سفر کنند و در این میان از هیچ کمکی دریغ نخواهد شد.

The post سیل هتل‌های «ونیز» را خالی کرد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *