سه اثر جدید سیستان و بلوچستان ثبت ملی شد

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: سه اثر طبیعی این استان پس از مطرح شدن در نشست شورای ثبت ملی در بندر انزلی در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

ایرنا: علیرضا جلالزایی اظهار داشت: با توجه به اهمیت توسعه گردشگری در منطقه چابهار و کنارک امسال سه اثر شامل منظر طبیعی روستای بریس در ۶۵ کیلومتری شرق چابهار، کوه‌های مینیاتوری و منظر طبیعی و فرهنگی روستای گرگان نیکشهر در فهرست آثار ملی ثبت شدند.

وی گفت: ساحل بریس و کوه‌های مینیاتوری دارای چشم‌اندازی زیبا و منحصر به فرد هستند که می‌توانند در بحث توسعه گردشگری چابهار کمک شایانی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: ثبت آثار ملموس و ناملموس استان در فهرست میراث جهانی و ملی باعث جذب گردشگر و درآمدزایی برای بومیان منطقه می‌شود.

وی بیان کرد: تاکنون هزار و ۶۱۵ اثر غیر منقول و ۲۰۴ اثر منقول در سیستان و بلوچستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

جلالزایی ادامه داد: همچنین ۴۲ اثر غیر منقول سیستان و بلوچستان در سالجاری در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

وی گفت: هشت اثر طبیعی سیستان و بلوچستان نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پرونده‌های دیگری از استان آماده ثبت ملی هستند، افزود: هدف معرفی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این استان برای گردشگران است.

وی همچنین به هفته دولت اشاره کرد و اظهار داشت: روز گذشته کلنگ پروژه بندر تنگ کنارک در زمینی به مساحت یک هکتار با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به زمین زده شد.

جلالزایی گفت: این پروژه که کاملا سنتی است در کمتر از ۶ ماه در روستای هدف گردشگری تنگ به بهره‌برداری خواهد رسید.

The post سه اثر جدید سیستان و بلوچستان ثبت ملی شد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *