سنندج پایتخت نوروز در ایران می‌شود

شهردار سنندج، با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که سنندج پایتخت نوروز در ایران و قسمتی از آسیا شود، گفت: در دو سال گذشته نوروزهای متفاوتی در استادیوم ۲۵ هزار نفری شهر سنندج برگزار شده است.

ایسنا:حشمت الله صیدی امروز(۲۰آذر) در دیدار با وزیر اتریش در ایران، اظهار کرد: کردستان مردمانی خونگرم، مهمان نواز و صادق دارد که دارای آداب و رسوم و سنن های خاص مناطق کردنشین هستند.

وی افزود: اخیرا سنندج در شبکه خلاق یونسکو ثبت جهانی در زمینه موسیقی شده است.

شهردار سنندج، با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که سنندج پایتخت نوروز در ایران و قسمتی از آسیا شود، بیان کرد: در دو سال گذشته نوروزهای متفاوتی در استادیوم ۲۵ هزار نفری در شهر سنندج برگزار شده است.

صیدی عنوان کرد: با توجه به اینکه وین پایتخت موسیقی جهان است و سنندج نیز شهر خلاق موسیقی شده است در این راستا برای اجرای برنامه های مشترک اعلام آمادگی می کنیم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دو شهر وین و سنندج، ذکر کرد: سنندج آمادگی جذب سرمایه گذار در حوزه های مختلف از جمله موضوع پسماند، رویدادهای فرهنگی، تالارهای موسیقی و احداث تله کابین را دارد.

شهردار سنندج، افزود: با توجه به ویژگی های توپوگرافی شهر سنندج و بافت قدیم آن در خواست داریم در بحث مطالعات حمل و نقلی و ترافیک شهر به ما کمک شود که بتوانیم برای توسعه حمل و نقل بسترسازی کنیم.

صیدی با اشاره به مطالعات تله کابین آبیدر، خاطرنشان کرد: آمادگی داریم مطالعات تله کابین آبیدر را به سرمایه گذار اتریشی و اروپایی قرار دهیم و با توجه به پتانسیل هایی در سنندج امیدواریم این تله کابین در این شهر احداث شود.

The post سنندج پایتخت نوروز در ایران می‌شود appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *