سفر باغی به شرق پایتخت با قطار

شرق‌نشینان پایتخت برای آخر هفته پیش‌رو می‌توانند یک مسافرت باغی به یکی از نزدیک‌ترین روستاها آن هم با قطار را تجربه کنند.

دنیای‌اقتصاد: روستایی در شرق استان تهران قرار دارد که باغات میوه آن از یکسو و شرایط آب و هوایی حاکم برآسمان آن از سوی دیگر جذابیت کافی برای گردش یک روزه ایجاد کرده است.

برای آخرهفته به این روستا حتما و الزاما نیازی به وسیله نقلیه شخصی نیست با قطار نیز می‌توان به آنجا سفر کرد.شاید برای پایتخت‌نشینانی که از زندگی صنعتی و ماشینی در کلان شهر تهران خسته و کلافه شده‌اند خیلی عجیب باشد که با طی کردن تنها ۱۲۰ کیلومتر از این شهر می‌توانند پا به مکانی سرسبز، آرام و نشاط‌‌‌‌‌ بخش به نام «زرین دشت» بگذارند. به گرازش «دنیای‌اقتصاد» ساکنان شرق تهران می‌توانند برای ظهر پنج‌شنبه یا جمعه بخشی از ساعت خود را به بهانه صرف ناهار در یکی از روستاهای اطراف تهران به نام «زرین‌دشت» بگذرانند؛ روستایی سرسبز و بکر که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از تهران و در ۴۰ کیلومتری جنوب فیروزکوه جای گرفته این روستای سرسبز چهار بخش آتشان، دهگردان، مزداران و انزاها را در خود جای داده که هر کدام از این مناطق زیبایی منحصربه‌فردی دارند.

اگر گردشگران برای رفتن به این روستا بخواهند از داخل شهر تهران حرکت کنند باید ابتدا وارد جاده فیروزکوه شوند و بعد از عبور کردن از دماوند، جابان و سربندان می‌توانند در سمت راست خیابان فرعی مربوط به ورودی این روستا را ببینند. در ساعات بدون ترافیک برای رسیدن به روستای «زرین‌دشت» از میدان آزادی تهران حدود دو ساعت و نیم و در ساعات اوج ترافیک حدود ۴ ساعت در راه خواهید بود اما برای ساکنان شرق تهران این مسافت بسیار کمتر است به همین دلیل در این گزارش به شرق‌نشینان پایتخت رفتن به این سفر یک روزه را پیشنهاد می‌دهیم؛ زیرا مسیر آنها برای رسیدن به مقصد بسیار کوتاه است به‌طوری‌که مسافتی که از تهرانپارس در ساعات اوج ترافیک خواهند داشت حدود دو ساعت و در ساعات بدون ترافیک حدود یک ساعت و نیم در راه است. اگر ماهی خور هستید پیشنهاد می‌کنیم در این روستا به تنها رستوران جنگلی که ماهی‌های پرورشی خود را کبابی کرده و به مشتریانی که روی نیمکت‌های چیده شده در جنگل پر درخت اتراق کرده‌اند عرضه می‌کند مراجعه کنید تا از تازگی و خوشمزگی این غذا در کنار حس مطلوبی که جنگل و نیمکت‌های چوبی ایجاد کرده است لذت ببرید؛ همین امر موجب شده مشتریان بی‌شماری مسافت‌های طولانی را برای حضور در این رستوران جنگلی و برای صرف یک وعده غذایی طی کنند.

اگر هم ماهی دوست ندارید در منوی این رستوران علاوه بر دوغ محلی، ماست محلی و زیتون پرورده؛ جوجه کباب نیز وجود دارد که می‌توانید آن را سفارش دهید. همچنین در این رستوران امکان خرید ماهی تازه نیز برای گردشگران وجود دارد. این روستا باغات گیلاس و گردوی فراوانی دارد که می‌توان با قدم زدن در این باغ‌ها از حس متفاوت پیاده‌روی در مقایسه با شهر شلوغ و آلوده تهران بهره برد، اما اگر قصد اسکان و شب ماندن را دارید باید به روستای خمده که نزدیک‌ترین همسایه روستایی «زرین‌دشت» است رفته و در اقامتگاه بوم‌گردی فعال آن اقامت کنید. افرادی که وسیله نقلیه‌ برای سفر به این روستای بکر را ندارند اما تمایل به سفر به این روستای سرسبز و آرام را دارند می‌توانند از قطار برای سفر خود استفاده کنند و با سوار شدن به قطار تهران- ساری در ایستگاه زرین‌دشت پیاده شده و از میان جنگل‌های سرسبز و پر از میوه عبور کرده و پس از پیاده‌روی کوتاهی در کوچه‌ باغ‌های قدیمی این روستای بکر لذت ببرند. دمای هوای این روستا در سردترین روزهای سال به منفی ۱۰ و در گرم‌ترین زمان به ۳۴ درجه سانتی گراد می‌رسد و اختلاف دمای روستای زرین دشت با تهران حدود ۵ درجه است یعنی دمای هوای این روستا نسبت به پایتخت ۵ درجه سردتر است.

The post سفر باغی به شرق پایتخت با قطار appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *