سازمان جهانی گردشگری: خاورمیانه بیشترین رشد ورود گردشگر در سال ۲۰۱۸را داشت

طبق آمار سازمان جهانی گردشگری، از نظر منطقه‌ای، خاورمیانه، آفریقا، آسیا، اقیانوسیه و اروپا به ترتیب بیشترین رشد گردشگر را در سال 2018 داشته اند.

ایرنا: در حالی که سازمان جهانی گردشگری در سال 2010 پیش‌بینی کرده بود تعداد گردشگران بین‌المللی در سال 2020 ، به رقم 1.4 میلیارد نفر برسد، با این حال بنا بر دلایلی چون رشد اقتصادی بیشتر، مسافرت هوایی ارزان تر، تحولات مبتنی بر فناوری، مدل های کسب و کار جدید و تسهیلات ویزا در سراسر جهان، این پیش‌بینی دو سال زودتر محقق شد..
سازمان جهانی گردشگری برآورد کرده است که ورود گردشگران بین المللی (بازدید حداقل به مدت یک شب) در سال 2018، شش درصد افزایش یافته و به عدد1.4 میلیارد نفر رسیده است که بسیار بالاتر از میانگین رشد3.7 درصدی ثبت شده در اقتصاد جهانی است.
از نظر منطقه‌ای، خاورمیانه 10درصد، آفریقا 7درصد، آسیا، اقیانوسیه و اروپا 6درصد رشد را در سال 2018 داشته اند و ورود به قاره آمریکا (3درصد )کمتر از میانگین جهانی بود.
زوراب پلولیکاشویلی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در این خصوص گفت: رشد گردشگری در سال های اخیر نشان می دهد که این بخش امروزه یکی از قوی ترین محرک های رشد و توسعه اقتصادی است.
وی افزود: مسئولیت ما این است که آن را به صورت پایدار مدیریت کنیم و با ایجاد فرصت های شغلی و کارآفرینی، این رشد را به منافع واقعی برای همه کشورها و به ویژه همه جوامع محلی تبدیل کنیم و هیچ کس را بی‌بهره نگذاریم.
دبیر کل سازمان گردشگری گفت: به همین دلیل است که سازمان جهانی گردشگری تمرکز خود را در سال 2019 بر آموزش، مهارت ها و اشتغال گذاشته است.»
سازمان جهانی گردشگری، بر اساس روند فعلی، چشم انداز اقتصادی و شاخص اعتماد رشد 3 تا 4 درصدی را برای سال جاری میلادی پیش بینی کرده است.
مقرون به صرفه شدن مسافرت هوایی به دلیل ثبات قیمت های سوخت و گسترش شبکه خطوط هوایی در بسیاری از مقاصد دنیا موجب تنوع بخشی به بازارهای گردشگری شده است. همچنین، روند کنونی، حاکی ازافزایش سفرهای خروجی از بازارهای نوظهور، به ویژه هند و روسیه، و همچنین بازارهای کوچکتر آسیایی و عربی است.
به طور کلی، انتظار می رود که در نتیجه تغییرات جمعیتی و رشد آگاهی در خصوص مسافرت مسئولانه، در سال 2019 شاهد تلفیقی از گرایش‌های نوظهوری مانند «سفر برای تغییر کردن و نشان دادن»، پیگیری گزینه های سالم مانند گردشگری پیاده روی، سلامتی و ورزشی، و نیز «سفر چند نسلی» بین مصرف کنندگان باشیم.

The post سازمان جهانی گردشگری: خاورمیانه بیشترین رشد ورود گردشگر در سال 2018را داشت appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *