زیباترین شهرهای ایران در فصل بهار کدام شهرها هستند؟

حالا که فصل بهار است و هنوز گرما از راه نرسیده، شاید بد نباشد فهرستی از زیباترین شهرهای ایران در فصل بهار داشته باشیم و وقت را تلف نکنیم.

شیراز

بهار شیراز

دراردیبهشت و خرداد، درخت‌های بهار نارنج شکوفه می‌زنند و عطرشان شهر را پر می‌کند و همین شکوفه زدن بهارنارنج‌ها و پیچیدن عطرش در شهر، انگیزه سفر به شیراز است.

شهر را که گشتیم، نوبت به دیدن جاهای نزدیک اطراف شهر می‌شود. دیدن چشمه شش پیر و دریاچه مهارلو که فقط ۱۵ کیلومتر با شیراز فاصله دارند یا روستای قلات می‌تواند ما را از اینکه سفر کاملی به شیراز داشته‌ایم، خاطر جمع کند. بهاردر شیراز فصل برداشت گیاه‌های دارویی مثل بیدمشک و نسترن هم هست و مثل کاشان، گلابگیری در شیراز هم رونق زیادی دارد.

خوانسار

خوانسار

خوانسار شهری‌ست که همه کوچه‌ها و خیابان‌هایش مثل خیابان ولیعصر تهران پردارو درخت است. اما این تنها راه رفتن در کوچه باغ‌های خوانسار نیست که ما را می‌تواند راهی این شهر کند.

بهار فرصت کوتاهی‌ست برای دیدن جاذبه‌هایی که عمرشان محدود به این فصل است. مثل دشت لاله‌های واژگون خوانسار. دشت لاله‌های واژگون گلستان کوه در فاصله کمی از خود شهر قرار گرفته. دامنه‌های گستان کوه بهارها پر از لاله واژگون می‌شود. البته در آن حوالی، لاله‌های واژگون را در سمیرم که در ۱۶۳ کیلومتری اصفهان قرار گرفته و فریدون شهر در ۲۰۰ کیلومتری اصفهان هم می‌توان تا آخر اردیبهشت دید.

محلات

محلات

بهار که می‌شود گوشه و کنار محلات را بوی گل پر می‌کند، شهری که به هلند ایران مشهور است و در ۲۷۱ کیلومتری تهران و ۱۰۹ کیلومتری اراک قرار دارد.

محلات را به چشمه‌های آبگرمش هم می‌شناسند. بهارها به خاطر گل‌های زیادی که شهر دارد، جشنواره گل و گیاه هم در دهکده گل محلات برگزار می‌شود.  این دهکده گل ۱۲۰ هکتاری، بزرگترین مرکز پرورش گل در ایران است. در سفر به این شهرستان، جز گل، حلوا، گیوه را هم نباید فراموش کرد.

اردبیل

دریاچه سوها

اردبیل جاهای زیادی برای دیدن دارد مثل دریاچه سوها. اگر از اردبیل، ۳۰ کیلومتر به سمت شرق برویم، روستای سوها سر راه ما خواهد بود.

در این روستا یک آبگیر با رنگ آبی تیره وجود دارد که همان دریاچه سوهاست. هرچند در این دریاچه شناکردن ممنوع است، اما ماهیگیری یکی از لذت‌های سفر کردن به حساب می‌آید. اگرچه همانطور که می‌توانیم ماهیگیری کنیم، با دیدن اسب‌های وحشی که آزادانه در مسیرمان می‌بینیم هم بیشتر به وجد می‌آییم.

از دیدنی‌های دیگر این مسیر آبشار لاتون است. از سوها تا لاتون حدود ۱۶ کیلومتر فاصله داریم. هرچند این مسیر ۱۶ کیلومتری کمی سخت و خسته کننده است، اما دیدن زیبایی لاتون به سختی راهش می‌ارزد. این مسیر را باید با یک پیاده‌روی چند ساعته طی کنیم.

مسیرش هم از کنار تاج سد می‌گذرد و پس از طی ۲ کیلومتر به باغ گل‌های بابونه می‌رسیم. برای رسیدن به لاتون ۲ روز در راه خواهیم بود و در مسیر قله اسپیناس را هم می‌بینیم. بسیاری از گروه‌هایی که این مسیر را طی می‌کنند، شب را در کنار رودخانه‌های در راه می‌مانند و با چیدن توت فرنگی وحشی اوقاتشان را می‌گذرانند.

اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال

هرچند جاده اسالم به خلخال در هر فصلی از سال رویایی است، اما سرسبزی بی‌نظیرش را می‌توان در بهار دید. آن وقتی که برگ‌های درخت‌ها هنوز سبز کمرنگ و تروتازه است و هنوز مانده که به رنگ سبزه تیره دربیاید. سفرمان را می‌توانیم از اسالم شروع کنیم. تمام جاده پوشیده از درخت است و نزدیکی‌های خلخال شکل جاده به دشت‌های سرسبز تغییر می‌کند.

روییدن شقایق‌های وحشی در اردیبهشت و خرداد در کناره جاده خلخال-اسالم زیبایی اینجا را بیشتر می‌کند. خوب است که سفرمان را به جاده اسالم به خلخال محدود نکنیم و سری هم به تالش بزنیم؛ دریاچه نئور و دریاچه سرآگاه از زیباترین جاهای تالش‌اند.

برای شب هم بستگی به این دارد که بخواهیم کجا بمانیم، در جاده اسالم به خلحال می‌توان روی اقامت در خانه روستاهای کنار جاده حساب کرد و در تالش روی رزرو هتل های تالش.

عکس: خبرگزاری ایرنا

نوشته زیباترین شهرهای ایران در فصل بهار کدام شهرها هستند؟ اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *