زنده از آزادی؛ نگاه ایران به جدال آبی و سرخ

دربی استقلال پرسپولیس

حضور پرتعداد هواداران از صبح روز دربی در اطراف ورزشگاه، نشان از استقبال گسترده سرخابی ها از این شهرآورد حساس دارد.

 تیم های پرسپولیس و استقلال امروز در دیداری حساس به مصاف هم خواهند رفت. باتوجه به نزدیکی دو تیم در جدول، اهمیت این مسابقه بیشتر از قبل شده و هواداران دو تیم نیز میل و رغبت زیادی برای تماشای این بازی دارند. اینجا محمد همتی خبرنگار ورزش سه به همراه دیگر اعضای تحریریه ورزش سه تمام تلاش خود را می‌کند که از صبح روز مسابقه تمامی حواشی ریز و درشت مسابقه را به شکلی خاص پوشش دهند و حتی در طول ۹۰ دقیقه نیز، به ابعاد دیده نشده بازی بپردازند.

 
۱۳:۲۰ – هواداران دو تیم بارها به تشویق علی کریمی و فرهاد مجیدی پرداختند. آن ها شعارهای مخصوصی را در جهت حمایت از اسطوره های خود سر دادند.
۱۳:۲۶ – برای تماشای دربی خیلی ها مثل همیشه از استان های مختلف به پایتخت سفر کرده اند؛ استان فارس، آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان و… شاید بیشترین نماینده را در این بازی داشته باشند. عده ای از آن ها با بنرهایی با مضمون سفر چند صد کیلومتری، به ورزشگاه آمده اند.

 

۱۳:۱۵ – هم اکنون نزدیک به ۵۰ هزار هوادار در ورزشگاه حضور دارند. صف های طولانی برای گرفتن بلیت نیز تشکیل شده و ترافیک هم سنگین است.

 

 

۱۳:۰۰ – پیر لوییجی کولینا دقایقی پیش به تهران رسید و مورد استقبال اعضای فدراسیون قرار گرفت. علیرضا فغانی نیز در این مراسم حضور داشت.

 

 

۱۲:۵۰ – با مصدومیت دانشگر، احتمالا از بین سهرابیان و محمدی مهر و خسرو حیدری یکی به ترکیب استقلال راه پیدا میکند.

 

۱۲:۴۰ – برخی رسانه ها خبر از مصدومیت محمد دانشگر داده اند. در صورت تایید این خبر، احتمال دارد غفوری به لیست ۱۸ نفره آبی ها راه پیدا کند.

 

۱۲:۳۲ – ‏یکی از کاربران توییتر با نام علی نوشته است: همین که ‎کمال کامیابی نیا تو این ‎دربی حضور داره و مصدوم نیست خودش بزرگترین شگفتی این دربی محسوب میشه.

۱۲:۲۰ – سکوهای روبروی جایگاه در حال پر شدن هستند؛ به نظر می‌رسد تا ساعاتی بعد طبقه پایین پر از تماشاگر شود.

 

 

۱۲:۰۶ – ترکیب احتمالی استقلال در دربی: مهدی رحمتی، پژمان منتظری، روزبه چشمی، محمد دانشگر، میلاد زکی پور، علی کریمی فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، آیاندا پاتوسی، ایسما و منشا.

 

۱۲:۰۵ – ترکیب احتمالی پرسپولیس برای دربی: بیرانوند، شیری، حسینی، خلیل زاده، نادری، کامیابی نیا، ترابی، رفیعی، نوراللهی، علیپور و بودیمیر.

 

۱۱:۵۷ – بازار سیاه در ورزشگاه آزادی به وجود آمده و طبق گفته تماشاگران، قیمت بلیت تا ۵۰۰ هزار تومان نیز افزایش یافته است.

 

۱۱:۵۰ – در فاصله ۴ ساعت تا شروع بازی تصاویر ورزشگاه آزادی نشان از پرشدن جایگاه های تیفوسی هر دو تیم دارد.

 

۱۱:۴۵ – برنامه سرخ ها تا شروع دربی؛ شاگردان برانکو ساعت ۱۰:۳۰ صبحانه را صرف کردند و ساعت ۱۳ به جلسه فنی می‌روند تا ترکیب اصلی را بشناسند. ساعت ۱۴:۳۰ نیز باید در ورزشگاه باشند.

 

۱۱:۴۱ – علی علیپور و گادوین منشا؛ زوج پرسپولیس در یک و نیم سال گذشته امروز رقیب جدی خواهند بود. این اینفوگرافی آمار آن ها در لیگ هجدهم است.

 

 

۱۱:۳۰ – امروز احتمالا یک تقابل دیگر بین مهدی رحمتی و سیدجلال حسینی را نظاره خواهیم کرد؛ بی تردید یکی از جذابیت های این مسابقه همین دوئل باتجربه ها است.

 

 

۱۱:۲۵ – کولینا داور باسابقه فیفا امروز میهمان ویژه دربی تهران است؛ شوخی هواداران با او در شبکه های اجتماعی.

 

 

۱۱:۲۰ – صف طولانی هواداران در مقابل گیت های بلیت اینترنتی؛ لحظه به لحظه اطراف ورزشگاه و صف ها شلوغ تر می‌شوند.

 

 

۱۱:۱۰ – بیرانوند در بازی رفت در گفتگو با خبرورزشی پیش بینی کرد یا منشا گل بزند یا علیپور. حالا او باید امیدوار باشد علیپور گلزنی کند و خودش هم باید جلوی منشا را بگیرد.

 

 

۱۱:۰۲ – ورزشگاه آزادی در فاصله ۵ ساعت تا شروع بازی؛ نکته مهم عدم برنامه ریزی برای شکلی زیبا روی سکوها از روی کانون های هواداران است‌.

 

 

۱۰:۴۶- فروش تنها ۵۷ هزار بلیت، سکوهای ورزشگاه را خالی نگه می‌دارد؛ دلیل این موضوع گفته نشده و البته باید دید آیا عملیاتی می‌شود یا خیر؟

 

 

۱۰:۳۰ – در نظرسنجی‌های هواداران پرسپولیس، آن ها از علاقه خود به گلزنی ماریو بودیمیر در دربی پرده برداشته اند. بیش از ۳۰ درصد از پرسپولیسی ها دوست دارند دربی را با گل بودیمیر شکست دهند.

 

۱۰:۲۰ – آرش برهانی ستاره استقلالی ها در دربی که سابقه زدن ۳ گل را هم دارد، میگوید الگویش رونالدوی برزیلی بوده. او همچنین ابراز امیدواری کرد استقلال برنده دربی شود.

 

 

۱۰:۱۹ – شب گذشته النصر با گل دقایق پایانی دربی ریاض مقابل الهلال را به نفع خود خاتمه داد و به صدر رسید. شکست الهلال در شرایطی رقم خورد که بی‌تردید جو ورزشگاه در این موضوع تأثیرگذار بود.

 

 

۱۰:۰۴ – تعطیلات نوروز و چاپ نشدن روزنامه ها، بی تردید هواداران چند آتیشه فوتبال را در آستانه دربی ناراحت میکند. خیلی ها عادت خرید روزنامه در آستانه دربی را هنوز هم دارند. این جلد روزنامه همشهری برای بازی رفت و امروز جای خالی غفوری در زمین و روزنامه ها روی دکه.

 

 

۱۰:۱۳ – هواداران تیم استقلال به این شکل برای قرمزها کری می‌خوانند؛ عدد ۴ که آبی ها اعتقاد دارند به خاطر ۴ برد متوالی به نامشان ثبت نشده و پرسپولیسی ها میگویند به خاطر دو برد ۴ گله، برایشان است‌.

 

 

۱۰:۰۰ – همزمان با دیدار دربی تعداد ۱۰ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۸ دستگاه موتورلانس در قالب بیش از ۴۰ نیروی ستادی و عملیاتی از امروز صبح تا پایان بازی در ورزشگاه آزادی مستقر هستند.

 

۹:۴۸ – در ورزشگاه آزادی یک ساعت زودتر از اعلام مسئولان باز شد و هواداران وارد استادیوم شدند.

 

۹:۴۵ – در فاصله ۷ ساعت تا شروع بازی پرسپولیس و استقلال برخی از هواداران خیلی زود خود را به ورزشگاه آزادی رسانده اند.

 

 

۹:۳۰ – ایمون زاید با انتشار این پست برای پرسپولیسی ها آرزوی موفقیت کرد. او همچنین برانکو و حسین ماهینی را هم زیر پست تگ کرد.

 

 

۹:۲۰ – صف چک کردن بلیت الکترونیکی هر لحظه طولانی تر می‌شود. هواداران پس از دریافت بلیت الکترونیکی به سمت گیت های بازرسی حرکت می‌کنند.

 

 

۹:۱۰ – ترافیک سنگین در اطراف استادیوم آزادی به وجود آمده است. خیلی ها بدون بلیت در اطراف ورزشگاه هستند.

 

۹:۰۰ – باوجود این که مسئولان اعلام کردند که محلی برای خواب و استراحت هواداران شهرستانی تعبیه نشده اما همچنان برخی از هواداران شب را در مقابل ورزشگاه آزادی سپری کردند.

 

۸:۵۰ – طبق اعلام مسئولان سازمان لیگ، در ورزشگاه آزادی از ساعت ۱۱ به روی هواداران بازخواهد شد‌. هم اکنون جمعیت قابل توجهی در مقابل ورزشگاه اجتماع دارند.

منبع: ورزش۳

نوشته زنده از آزادی؛ نگاه ایران به جدال آبی و سرخ اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *