زائران بدون ویزا به مرز مهران مراجعه نکنند

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه از ابتدای توافقات انجام شده بین کشورمان و کشور عراق مبنی بر رایگان شدن ویزا برای طرفین، شاهد افزایش ۷۰ در صدی خروج زائران از پایانه مرزی مهران بوده‌ایم، گفت: زائران بدون ویزا به مرز مهران مراجعه نکنند.

ایسنا: سردار «نورعلی یاری» اظهار کرد: با توجه به توافقات صورت گرفته بین کشور جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق اخذ روادید برای اتباع دو کشور به صورت رایگان است اما این توافق به معنای لغو روادید نبوده و اتباع دو کشور حتماً برای خروج از کشور باید ویزا معتبررا از سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های دو کشور تهیه کنند.

وی افزود: به منظور روانسازی و جلوگیری از ازدحام زائران در مرزهای منتهی به کشور عراق و ازجمله مرز زمینی مهران، براساس توافقات صورت گرفته و دستورالعمل صادره از پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا از خروج زائران دارای روادید دسته جمعی جلوگیری می‌شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام یادآور شد: زائران برای خروج از کشور باید حتماً روادید انفرادی داشته و در گذرنامه‌های آنها الصاق شود.

وی افزود: زائرانی که قصد زیارت عتبات عالیات را دارند جهت تسریع در خروج و جلوگیری از ازدحام در پایانه مرزی، ۲۴ ساعت قبل از مراجعه به مرز نسبت به واریز عوارض خروج از کشور به صورت اینترنتی و یا اپلیکیشن‌های معتبر اقدام و این موضوع را به نقطه صفر مرزی موکول نکنند.

یاری در پایان گفت: با توجه به رایگان شدن ویزا، زائران محترم جهت اخذ روادید، به کنسولگری‌های عراق مستقر درشهرهای مشهد-کرمانشاه-خوزستان- تهران و… مراجعه و مراقب افراد سودجو و کلاهبردار باشند و در صورت مشاهده این افراد،حتماٌ مراتب را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

The post زائران بدون ویزا به مرز مهران مراجعه نکنند appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *