روز جهانی جهانگردی «محرمی» برگزار شود

برنامه‌های روز جهانی جهانگردی در ایران مشخص شد. قرار است این رویداد یک هفته در ایران جریان داشته باشد و محتوای آن با تاکید بر «محرم» باشد.

ایسنا:محمدابراهیم لاریجانی ـ مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ از ابلاغ دستورالعمل برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری در بازه زمانی ۵ تا ۱۲ مهرماه به استان‌ها خبر داد و  گفت: استفاده از مراسم آیینی، تعزیه و شبیه‌خوانی و رعایت شئونات ماه محرم و پرداختن به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و آداب و سنت‌های مخصوص ماه محرم و فرهنگ عاشورایی استان از جمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.

او با اشاره به شعاری که سازمان جهانی جهانگردی برای سال ۲۰۱۹ با عنوان «گردشگری و اشتغال: آینده‌ای بهتر برای همه» انتخاب کرده است، اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های تخصصی با موضوعات «اشتغال، آموزش و مهارت» و گردهمایی‌های بخش خصوصی در همه استان‌ها به مناسبت روز جهانی جهانگردی در حال برنامه‌ریزی است.

وی افزود: با مشورت برخی از صاحب‌نظران در حال بررسی هستیم تا مراسم رسمی و ملی روز جهانی گردشگری را که به طور سنتی هر سال در تهران برگزار می‌شود، در سایر استان‌ها برگزار کنیم و فرصت میزبانی رویدادهای ملی را به طور چرخشی هر سال به یک استان بدهیم.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری یادآور شد: سازمان جهانی جهانگردی هر سال در یک کشور مراسم رسمی و بین‌المللی خود را برگزار می‌کند که امسال هند میزبان این رویداد است.

وی اظهار کرد: انجمن‌ها، صنوف و تشکل‌های ملی حوزه گردشگری، مجمع و گردهمایی سالیانه خود را در این روزها برگزار خواهند کرد که پیشنهاد می‌کنیم به جای تهران سایر استانها را انتخاب کنند.

لاریجانی گفت: به استان‌ها اعلام کرده‌ایم که هفته گردشگری متعلق به مردم است، ضمن پرهیز از برنامه‌های دولتی و تشریفاتی، به گونه‌ای اقدام کنند تا هم مردم با صنعت گردشگری آشنا شوند و هم برایشان ویژه برنامه‌هایی مانند تورهای استانگردی، آشنایی با مشاغل گردشگری برای کودکان، تورهای سالمندان و معلولان و تخفیفات و تسهیلات برای گردشگران فراهم شود.

او با اشاره به رویکرد و تاکید برنامه‌های روز جهانی جهانگردی بر محرم و گرامیداشت هفته گردشگری با تمرکز بر مراسم سنتی محرم در استان‌ها، بیان کرد: محرم بزرگترین رویداد گردشگری مذهبی جهان است که هم کارکرد سفر و گردشگری داخلی دارد و هم مردم برای ادای نذورات خود یا برای شرکت در مراسم سنتی به زادگاه خود سفر می‌کنند و هم سالانه هزاران نفر از گردشگران خارجی را به خود جذب می‌کند.

لاریجانی تاکید کرد: در هفته گردشگری باید از ظرفیت عظیم محرم، بویژه با پرداختن به تعزیه‌خوانی، شبیه‌خوانی و سایر آواها و نواهای مخصوص این مناسبت و همچنین با استفاده از ظرفیت امامزادگان و سایت‌های مذهبی و زیارتی «گردشگری تعالی‌بخش» را ترویج داد.

The post روز جهانی جهانگردی «محرمی» برگزار شود appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *