«روباه» ایرانی از ایتالیایی‌ها جایزه گرفت

فیلم انیمیشن «روباه» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره انیمیشن و تلویزیونی ایتالیا شد.

خبرگزاری مهر: بیست و سومین دوره جشنواره فیلم‌های کوتاه انیمیشن و تلویزیونی ایتالیا از ۱۱ تا ۱۳ آپریل ۲۰۱۹ برابر با ۲۲ تا ۲۴ فروردین ماه در شهر تورین ایتالیا برگزار شد و فیلم انیمیشن «روباه» ساخته صادق جوادی موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم کوتاه این جشنواره ملقب به جایزه «پلچینا» شد.

در بیانیه هیات داوران جشنواره آمده است: «این فیلم نمایش زیبا و استعاره‌ای قابل لمس از شجاعت با به تصویر کشیدن مبارزه روباه برای عشق و بقا است.»

در این رویداد ۵۰۰ فیلم انیمیشن از ۵۰ کشور جهان شرکت داشتند.

در خلاصه داستان انیمیشن «روباه» آمده است: «روباه جوان و چالاکی هنگام تجربه اولین عشق به دست شکارچی اسیر می‌شود. شکارچی زنگوله‌ای بر گردنش آویخته و رهایش می‌کند. روباه زنگوله بر گردن توانایی زندگی در جنگل، شکار و… را از دست می‌دهد و تنها راه نجاتش، اهلی شدن و بازگشت نزد شکارچی است…»

«روباه» تاکنون در جشنواره‌های الچه اسپانیا، کارتون‌کلاب ایتالیا، رجینا کانادا، انیما صربستان، سینه‌انیما پرتغال، انیمست رومانی، فلوکسوس هلند، آتن یونان، فنیسیان فرانسه، لیسبون پرتغال و کوهستان سبز آمریکا به نمایش درآمده و موفق به دریافت جایزه بهترین انیمیشن کوتاه جشنواره «وارنا» بلغارستان شده است.

این فیلم در یازدهمین دوره جشنواره پویانمایی تهران نیز برنده ۲ جایزه بهترین فیلم (جایزه اول بخش مسابقه ملی) و بهترین آهنگسازی شد.

The post «روباه» ایرانی از ایتالیایی‌ها جایزه گرفت appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *