ربیعی: دولت انگیزه‌ای برای تشکیل وزارت میراث فرهنگی ندارد

سخنگوی دولت همانند معاون پارلمانی رئیس جمهور از عدم موافقت دولت با تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد.

چمدان: علی ربیعی در نشست خبری خود درباره طرح تشکیل وزراتخانه میراث فرهنگی گفت: دولت موافق تشکیل این وزارتخانه نبود و نظرش را در مجلس اعلام کرد. قطعا این موضوع بار مالی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور موظف شده تا مکاتبات لازم برای جلوگیری از این موضوع را انجام دهد. البته دولت قانون را اجرا خواهد کرد ولی بزرگ شدن دستگاه‌ها مساوی با بهبود کارها نیست.

سخنگوی دولت با تصریح بر اینکه دولت انگیزه‌ای برای تشکیل وزارت میراث فرهنگی نداشت گفت: اینکه موضوع به شورای عالی حل اختلاف ارجاع شود یا خیر را هنوز تصمیم نگرفته‌ایم.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری نیز پیش از این با بیان این که تشکیل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیشنهاد دولت نبود گفت: پیشنهاد تشکیل این وزارتخانه در قالب طرح از سوی نمایندگان مطرح شد و هیات دولت مکررا با تشکیل این وزارتخانه مخالف بوده است.

پروانه سلحشوری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز پس از اظهارات امیر معاون پارلمانی رئیس جمهور به چمدان گفته بود: دولت پشت صحنه مدیریت می‌کرد تا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شکل نگیرد. در حال حاضر نیز مخالفت با ایجاد وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مخالفت صریح با قانون است و اگر دولت که مجری قانون است چنین برخوردی با قوانین داشته باشد، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز پس از یک هفته از تایید شورای نگهبان در واکنش به این قانون گفته بود: ما برای اجرای این قانون آمادگی داریم.

The post ربیعی: دولت انگیزه‌ای برای تشکیل وزارت میراث فرهنگی ندارد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *