راه‌اندازی اپلیکیشن گردشگری در شهرکرد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری گفت: اپلیکیشن گردشگری اینترنتی در اسفندماه امسال در شهرکرد راه‌اندازی می‌شود تا در نوروز و تابستان 98 به گردشگران خدمت رسانی کند.

ایسنا: «مرتضی بلالی»   اظهار کرد: ارائه سرویس‌های مورد نیاز گردشگران، حمایت از شرکت‌های استارآپ، تلفیق گردشگری سنتی با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات به وسیله راه‌اندازی گردشگری اینترنتی در استان محقق می‌شود.

وی افزود: گردشگری اینترنتی درآمدزایی و ایجاد فرصت شغلی در استان را محقق می‌کند که می‌کوشیم با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر شرکت‌های فعال در این زمینه، این بستر را در استان برای پذیرش مسافر در نوروز و ایام تابستان آماده کنیم.

بلالی با اشاره به 12 روستا و 25 منطقه هدف گردشگری استان که دارای مراکز تفریحی، محصولات باغی، صنایع‌دستی و … هستند، تصریح کرد: با استفاده از پتانسیل‌های موجود در این مناطق و بهره‌گیری از اپلیکیشن گردشگری اینترنتی، سرویس‌هایی چون معرفی اماکن تفریحی، موزه‌ها، آبشارها و سوغات این مناطق و سایر مناطق مختلف استان به مسافرانی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند، ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با ورود گردشگران به مرکز استان اپلیکیشن به‌صورت چتر رایگان وای‌فای روی گوشی هوشمند آنان نصب می‌شود و به‌دنبال آن هستیم تا با کمک اپراتورها، پیش شماره‌های سایر استان‌ها نیز هنگام وارد شدن به مرکز استان در محدوده سرویس‌های اپراتوری قرار گیرند و یک پیامک به آنان ارسال شده و از اپلیکیشن استفاده کنند.

بلالی تصریح کرد: این اپلیکیشن موقعیت مکانی گردشگر را مشخص کرده و راهنمایی خواهد کرد که از چه اماکن تفریحی، سوپرمارکت، رستوران، جایگاه سوخت رسانی و… استفاده کند که نزدیک‌ترین آدرس را ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: می‌کوشیم تا یک سری کمیته‌هایی که ذیل ستاد تسهیلات نوروزی هستند را نیز به اپلیکیشن لینک کنیم تا مواردی چون اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوا، کمپ‌های هلال احمر و تعمیر خودرو نیز به خدمات اپلیکیشن اضافه شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: این اپلیکیشن در اسفندماه امسال در شهرکرد راه‌اندازی می‌شود تا در نوروز و تابستان 98 به گردشگران خدمت‌رسانی کند و بعد از آن در سایر شهرهای استان که گردشگران بیشتری حضور دارند مانند سامان و بروجن نصب خواهد شد.

بلالی با بیان این‌که اپلیکیشن هزینه‌ای برای دستگاه‌های اجرای ندارد و به‌صورت رایگان نصب می‌شود، خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تا از فعالیت شرکت‌های فعال در زمینه گردشگری که هر گونه طراحی اپلیکیشن انجام می‌دهند، استفاده کنیم.

The post راه‌اندازی اپلیکیشن گردشگری در شهرکرد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *